تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر : 70938

اورکلاک کردن پردازنده اینتل i9-12900KS، چندین رکورد جهانی را شکست

اورکلاک کردن پردازنده اینتل i9-12900KS، چندین رکورد جهانی را شکست

اورکلاک کردن پردازنده اینتل i9-12900KS، چندین رکورد جهانی را شکستبرخی از کارشناسان توانسته‌اند با اورکلاک کردن پردازنده اینتل i9-12900KS و رسیدن به فرکانس ۷.۴۵ گیگاهرتز چندین رکورد جهانی را جابه‌جا کن..

اورکلاک کردن پردازنده اینتل i9-12900KS، چندین رکورد جهانی را شکست

برخی از کارشناسان توانسته‌اند با اورکلاک کردن پردازنده اینتل i9-12900KS و رسیدن به فرکانس ۷.۴۵ گیگاهرتز چندین رکورد جهانی را جابه‌جا کنند؛ اما این موضوع با مشکلاتی نیز همراه شده است.

هنوز زمان زیادی از عرضه پردازنده اینتل i9-12900KS نمی‌گذرد؛ اما این پردازنده توانسته چندیدن رکورد جهانی را در زمینه اورکلاک کردن بشکند. این CPU نسخه بهبود یافته پردازنده پرچمدار الدر لیک ۱۲۹۰۰K است که می‌توانند به فرکانس‌های بالاتری نیز برسد و همانطور که انتظار دارید، عملکرد آن با یک اورلاک فوق‌‌العاده عالی خواهد بود.

رسیدن به یک سرعت فوق‌العاده با اورکلاک کردن پردازنده اینتل Core i9-12900KS

اورکلاک کردن پردازنده اینتل i9-12900KS

به گزارش وب‌سایت Tom’s Hardware، یکی از نکات مهم در این بخش حداکثر سرعتی است که می‌توان از ۱۲۹۰۰KS انتظار داشت. به صورت پیش‌فرض فرکانس کاری این پردازنده اینتل ۵.۵ گیگاهرتز است؛ اما در اینجا با یک افزایش قابل توجه و با کمک سیستم خنک کننده نیتروژن مایع شاهد فرکانس ۷.۴۵ گیگاهرتز هستیم.

هرچند که نباید از یک نکته مهم غافل شد. TSAIK، کارشناس اورکلاک کردن MSI توانسته با تنها یک هسته (بهینه) فعال به این فرکانس برسد که یعنی اگرچه هنوز با یک سرعت فوق‌العاده طرف هستیم؛ اما از نظر عملکرد در دنیای واقعی با آن چیزی که فکر می‌کنید، فاصله دارد.

اورکلاک کردن پردازنده اینتل i9-12900KS

یک کارشناس اورکلاک دیگر به نام Allen Golibersuch که تحت نام Splave برای وب‌سایت Tom’s Hardware فعالیت می‌کند، توانست چندین رکورد جهانی مختلف را با پردازنده اینتل i9-12900KS در بنچمارک‌های Cinebench، Geekbench و HWBot ثبت کند.

اگر دقیق‌تر بخواهیم صحبت کنیم Splave توانسته ۱۶ رکورد جهانی یا جایگاه نخست را در این بنچمارک‌ها به دست آورد که از میان آنها رسیدن به امتیاز ۱۰۰۶۷۵ در تست چند هسته‌ای گیک‌بنچ ۴ (اولین امتیاز بالای ۱۰۰۰۰۰ این بنچمارک) با شکست دادن نسخه استاندارد پردازنده اینتل i9-12900K (امتیاز ۹۷۸۰۰) قابل توجه است.

اگرچه سرعت ۷.۴۵ گیگاهرتز یک اورکلاک فوق‌العاده است؛ اما به هر حال با مشکلی که گفته شد، همراه است و در دنیای واقعی نمی‌تواند با نسخه اورکلاک شده پردازنده Core i9-12900K رقابت کند. Splave پیش‌تر توانسته بود با اورکلاک کردن فرکانس این پردازنده را به ۷.۶ گیگاهرتز برساند.

اورکلاک کردن پردازنده اینتل i9-12900KS

برای مقایسه باید گفت که وقتی پردازنده i9-12900K اولین بار روانه بازار شد، Splave توانست با اورکلاک کردن سرعت ۶.۸ گیگاهرتز را ثبت کند و عدد به دست آمده کنونی نیز نتیجه اولین تلاش‌ها برای اورکلاک کردن پردازنده پرچمدار اینتل i9-12900KS است. در واقع انتظار داریم که در آینده i9-12900KS بتواند به شکل مشابه رکوردهای بیشتر و سرعت‌های بالاتری را ثبت کند.

اگر برایتان سوال پیش آمده که در حال حاضر رکورد سریع‌ترین سرعت برای یک CPU تجاری به چه پردازنده‌ای تعلق دارد، باید یادآوری کنیم که برخی پردازنده‌های AMD (FX-8150 و FX-8370) حتی توانسته‌اند به مرز ۸.۷ گیگاهرتز نیز برسند.

منبع :Techradarمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.