تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر : 61733

اهمیت وبسایت قوی در رشد کسب و کار آنلاین

اهمیت وبسایت قوی در رشد کسب و کار آنلاین

فهرست۱ نقش وب سایت در کسب و کار۱.۱ اولین برداشت از کسب و کار۱.۲ افزایش اعتماد و ثبات برند۱.۳ تقویت استراتژی سئو۱.۴ افزایش قابلیت استفاده آسان۱.۵ بهبود سرعت سایت۱.۶ کاهش بانس ریت (نرخ پرش)۱.۷ ایجاد برتری و مزیت رقابتی نسبت به رقبا۱.۸ افزایش رضایت مشتری۲ ایران وب لایف: شماره یک طراحی سایت حرفه ای داشتن …

داشتن یک وب سایت، اولین قدم برای رشد کسب و کارها در فضای دیجیتال است. بر طبق آمار منتشر شده، ۸۸ درصد از خریداران قبل از خرید آنلاین خدمت و یا کالای مورد نظر خود، اطلاعات آن را جستجو می کنند. این موضوع اهمیت داشتن وب سایت برای کسب و کار را به خوبی نشان می دهد. اما موضوع مهمتر زمانی مشخص می شود که کاربر وارد سایت شما می شود. طبعا اگر شما سایت قوی داشته باشید؛ می توانید کاربر را به مشتری خود تبدیل کنید و اگر هم سایت قوی نداشته باشید عملا داشتن یک وب سایت، بیهوده خواهد بود.

این موضوع بر ارزش یک وب سایت غنی از محتوا که به صورت حرفه ای طراحی شده؛ تأکید می کند. همچنین کاربران زمان بیشتری را در سایت های قوی با طراحی زیبا و کاربردی صرف می کنند. تا به اینجا بخشی از نکات نشان دهنده اهمیت داشتن وب سایت قوی برای کسب و کار را بررسی کردیم. در ادامه ۱۰ مورد از نکاتی که نشان می دهند چرا یک وب سایت با طراحی خوب بر رشد کسب و کارها تاثیر بسیاری دارد؛ خواهیم پرداخت.

نقش وب سایت در کسب و کار

اولین برداشت از کسب و کار

وب سایت شما، اولین برداشت از کسب و کارتان را میسازد. مشتریان بالقوه شما اولین تصویر خود از شرکت شما را با بررسی وب سایتتان در ذهن خود ثبت می کنند. بنابراین شما با طراحی سایت حرفه ای، می توانید اثر مثبتی روی مشتریان آینده خود بگذارید.

ایران وب لایف: شماره یک طراحی سایت حرفه ای

با داشتن یک وب سایت حرفه ای که از جذاب و کاربرپسند بودن و سرعت بالای آن اطمینان دارید می توانید یک اثر مثبت پایدار بر روی مشتریان خود بگذارید. برعکس اگر شما یک وب سایت قدیمی و غیرجذاب داشته باشید، نتیجه و اثر منفی بر کسب و کارتان خواهد داشت و مشتریان بالقوه شما را به سمت رقبا هدایت می کند. یک شرکت طراحی سایت معتبر می تواند به شما در تحقق این امر کمک بسزایی کند.

افزایش اعتماد و ثبات برند

همانطور که گفته شد، داشتن یک وب سایت قوی در کسب و کار شما تاثیرگذار است و قضاوت مردم در مورد کسب و کارتان را میسازد. همچنین این کار موجب افزایش اعتماد به برند شما می شود. همچنین داشتن یک وب سایت غیرحرفه ای با طراحی ضعیف، نتیجه عکس دارد و میزان اعتبار شما را کاهش می دهد.

عموما مصرف کنندگان، برندهای برجسته و موفق را فقط با نگاه کردن به چیزهایی مانند رنگ، لوگو یا سبک آنها می شناسند. بنابراین مهم است که مطمئن شوید چیزهایی که مشتریان، شما را با آن شناسایی می کنند در طراحی وب سایتتان منعکس شود. همچنین طرح کلی، سبک و فونت سایت شما در تمام صفحات باید یکسان باشد تا بتواند میان کاربران در خصوص برند شما اعتماد ایجاد کند.

تقویت استراتژی سئو

اگر شما بهترین وب سایت را از نظر ظاهری داشته باشید، تا زمانی که بر اصول سئو منطبق نباشد؛ عملا کاربر نمی تواند آن را در جستجوهای خود ببیند؛ چه رسد به اینکه در او تاثیر بگذارد و موجب ایجاد اعتماد یا خرید شود.

اجزا و تکنیک های مختلف طراحی سایت تأثیر زیادی بر قابلیت انتشار محتوای سایت شما دارند که به نوبه خود بر نحوه رتبه بندی صفحه توسط موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. جدا از این، برخی از اجزای طراحی وب می توانند به استراتژی سئو شما آسیب بزنند. یکی از رایج ترین اشتباهاتی که کسب و کارها مرتکب می شوند، اولویت دادن به طراحی بر عملکرد است.

در سال ۲۰۲۱، با توجه به اینکه بیش از ۵۸ درصد از کاربران موبایل را به عنوان دستگاه جستجوی اصلی خود انتخاب می کنند، داشتن یک وب سایت سریع و ریسپانسیو برای سئو ضروری است.

برای افزایش بازدید سایت، از عناصر و تکنیک های طراحی وب سایت که با سئو سازگار هستند؛ استفاده می شود. پیشنهاد می کنیم اگر این بخش در تخصص شما نیست، از برترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ، مشاوره سئو دریافت کنید. همچنین شما می توانید طراحی سایت و بهینه سازی آن را به یک شرکت با تجربه در این زمینه بسپارید تا مشکلی در آینده برایتان ایجاد نشود.

افزایش قابلیت استفاده آسان

یکی دیگر از مهمترین نکات که اهمیت داشتن وب سایت قوی برای کسب و کارها را نشان می دهد؛ قابلیت استفاده از وب سایت است. یک وب سایت قوی، این امکان را برای کاربران ایجاد می کند که بدون زحمت به آنچه که نیاز دارند؛ دسترسی پیدا کنند.

یک وب سایت قوی، وب سایتی است که در کاربر این حس را ایجاد کند که کاربری آسانی دارد. وب سایت شما ممکن است خوب کار کند، اما یک طراحی بد ممکن است باعث شود بازدیدکنندگان احساس کنند که یافتن آنچه می خواهند دشوار است.

ایران وب لایف: شماره یک طراحی سایت حرفه ای

بهبود سرعت سایت

یک وب سایت قوی که به خوبی طراحی شده است؛ در همه دستگاه ها از جمله تبلت، موبایل، دسکتاب؛ سرعت بالایی دارد. تاثیر این موضوع بر کسب و کار شما به این شکل است که به احتمال زیاد بازدیدکنندگان در وب سایت هایی با سرعت بالاتر، بیشتر می مانند.

بر طبق مطالعات صورت گرفته در این زمینه ۵۳ درصد از کاربران تلفن همراه اگر زمان قابل توجهی (بیش از سه ثانیه) برای بارگذاری سایت طول بکشد؛ آن را ترک خواهند کرد.

کاهش بانس ریت (نرخ پرش)

یک سایت که به خوبی طراحی شده با سرعت بارگذاری سریع به این معنی است که کاربران مدت بیشتری با وب سایت شما تعامل خواهند داشت و این باعث کاهش نرخ پرش شما می شود. با صرف زمان بیشتر در سایت، بازدیدکنندگان به احتمال زیاد صفحات دیگری را در وب سایت شما باز می کنند، درباره شما و کسب و کارتان بیشتر می آموزند، محصولات شما را بررسی می کنند و شاید خریدی هم انجام دهند.

ایجاد برتری و مزیت رقابتی نسبت به رقبا

یکی دیگر از نکات نشان دهنده اهمیت وب سایت برای کسب و کارها، ایجاد مزیت رقابتی است. شما هم اگر می خواهید از رقبای خود پیشی بگیرید و مشتریان بیشتری جذب کنید، باید طراحی وب سایت خود را چند برابر بهتر از آنها کنید. به این ترتیب میتوانید بهتر از آنها عمل کنید و در نتیجه مشتریان بیشتری جذب کنید.

مواردی که کسب و کار شما را از بقیه متمایز می کند شناسایی کنید و آنها را در سایت خود قرار دهید. هدف در اینجا این است که به مشتریان بالقوه نشان دهیم چرا محصولات یا خدمات شما بهتر از محصولات رقبایتان هستند.

افزایش رضایت مشتری

یکی دیگر از نکاتی که اهمیت داشتن وب سایت برای کسب و کار را نشان می دهد؛ تاثیری است که یک وب سایت قوی بر میزان رضایت مشتریان می گذارد. تنها یک وب سایت قوی است که می تواند این رضایت را در مشتریان ایجاد کند؛ پس داشتن یک وب سایت قوی در کسب و کار تاثیر مستقیمی بر رضایت مشتریان و در نتیجه رشد بیشتر آن خواهد داشت.

ایران وب لایف: شماره یک طراحی سایت حرفه ای

با توجه به همه نکات گفته شده در خصوص اهمیت داشتن یک وب سایت برای کسب و کارها و از آنجا که طراحی و بهینه سازی سایت، کار تخصصی است و همه افراد نمی توانند آن را به درستی انجام دهند؛ پیشنهاد می کنیم در این زمینه به یک شرکت معتبر اطمینان کنید. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف به مدیریت جناب مهندس رزاق خواه، از جمله شرکت هایی است که می توانید با توجه به نمونه کارهای موفق و با اطمینان کامل این کار را به او بسپارید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.