تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر : 55480

انویدیا برای نهایی شدن قرارداد خرید ۴۰ میلیارد دلاری Arm تلاش می‌کند

انویدیا برای نهایی شدن قرارداد خرید ۴۰ میلیارد دلاری Arm تلاش می‌کند

انویدیا برای نهایی شدن قرارداد خرید ۴۰ میلیارد دلاری Arm تلاش می‌کندانویدیا با پیشنهاد مبلغ قابل توجه ۴۰ میلیارد دلار در صدد خریداری شرکت Arm است. حال این موضوع باعث شده تعدادی از شرکت‌های بزرگ فناوری نسبت به این اقدام انویدیا موضع بگیرند.
شرکت تولید تراشه‌ی انویدیا در تلاش است تا با پرداخت مبلغ ۴۰ میلیارد دلار، کمپانی پریتانیایی Arm را خریداری کند. این خبر مخالفت تعدادی از شرکت‌های آمریکایی را به‌دنبال داشته است.
مطالب مرتبط:اما و اگرها درباره تصاحب شرکت آرم توسط انویدیا همچنان ادامه داردانویدیا از کارت گرافیکی بسیار قدرتمند RTX A2000 رونمایی کردمخالفان انجام این اقدام شامل چند شرکت‌ بزرگ فعال در حوزه‌ی فناوری از سراسر جهان است. براساس گزارش منتشر شده توسط پالو آلتو از وب‌سایت تلگراف، شرکت تسلا که در زمینه‌ی تولید خودروهای الکتریکی فعالیت دارد، آمازون و سامسونگ الکترونیکز شکایت خود را در این رابطه به کمیسیون تجارت فدرال (FTC) آمریکا ارائه کرده‌اند.
انویدیا انتظار دارد تا اوایل سال آینده، تاییدیه‌ی این کمیسیون را برای خرید Arm حفظ کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که FTC پس از انجام تحقیقات..

انویدیا برای نهایی شدن قرارداد خرید ۴۰ میلیارد دلاری Arm تلاش می‌کند

انویدیا با پیشنهاد مبلغ قابل توجه ۴۰ میلیارد دلار در صدد خریداری شرکت Arm است. حال این موضوع باعث شده تعدادی از شرکت‌های بزرگ فناوری نسبت به این اقدام انویدیا موضع بگیرند.

شرکت تولید تراشه‌ی انویدیا در تلاش است تا با پرداخت مبلغ ۴۰ میلیارد دلار، کمپانی پریتانیایی Arm را خریداری کند. این خبر مخالفت تعدادی از شرکت‌های آمریکایی را به‌دنبال داشته است.

مطالب مرتبط:

  • اما و اگرها درباره تصاحب شرکت آرم توسط انویدیا همچنان ادامه دارد
  • انویدیا از کارت گرافیکی بسیار قدرتمند RTX A2000 رونمایی کرد

مخالفان انجام این اقدام شامل چند شرکت‌ بزرگ فعال در حوزه‌ی فناوری از سراسر جهان است. براساس گزارش منتشر شده توسط پالو آلتو از وب‌سایت تلگراف، شرکت تسلا که در زمینه‌ی تولید خودروهای الکتریکی فعالیت دارد، آمازون و سامسونگ الکترونیکز شکایت خود را در این رابطه به کمیسیون تجارت فدرال (FTC) آمریکا ارائه کرده‌اند.

انویدیا انتظار دارد تا اوایل سال آینده، تاییدیه‌ی این کمیسیون را برای خرید Arm حفظ کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که FTC پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم که فرآیند آن از اوایل سال جاری آغاز شده، جزئیات مربوط به نتیجه‌ی این شکایت را طی چند هفته‌ی آینده اعلام کند.

سامسونگ، آمازون و تسلا به جمع کوالکام، گوگل و مایکروسافت پیوسته‌اند تا مخالفت خود را نسبت به خریداری Arm توسط انویدیا اعلام کنند. به‌دلیل فراگیر بودن فناوری‌های Arm، این کمپانی به‌ یک هدف جذاب برای انویدیا مبدل شده است. از آنجا که فناوری‌های شرکت Arm در بسیاری از دستگاه‌ها دیجیتالی نقش اساسی دارد، فروخته شدن این کمپانی به انویدیا ضربه‌ی بزرگی به رقابت در این بازار خواهد زد و علاوه بر این یک امتیاز غیرقابل جبران را در اختیار انویدیا قرار خواهد داد.

اولین موج مخالفت با این قرارداد، از جانب شرکت کوالکام مطرح شد. کوالکام یکی از تولیدکنندگان تراشه‌های نیمه‌هادی است که از فناوری‌های توسعه‌داده شده توسط Arm در طیف وسیعی از تراشه‌های تولیدی خود از جمله پردازنده‌های به‌کار رفته در اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی، استفاده‌ می‌کند

پس از کوالکام، گوگل و مایکروسافت نیز به جمع مخالفان قرارداد مورد بحث پیوستند. هر دو شرکت مورد بحث محصولاتی را به‌فروش می‌رسانند در در تولید آن‌ها از پردازنده‌های طراحی شده برپایه‌ی تکنولوژی‌های Arm استفاده شده است. حال بنا به اعلام وب‌سایت تلگراف، شرکت‌های بزرگ دیگری مثل تسلا، آمازون و سامسونگ نیز که سهم آن‌ها از بازار فروش محصولاتی که از فناوری مورد بحث بهره می‌برند بسیار روشن است نیز به جمع مخالفان قرارداد خرید Arm توسط انویدیا پیوسته‌اند.

اگرچه عمده‌ی شهرت آمازون به خدمات خرده‌فروشی این شرکت مربوط می‌شود، اما در حوزه‌های دیگر نیز فعالیت دارد. این شرکت چندین گجت مختلف تولید می‌کند که از جمله می‌توان به بلندگوهای هوشمند آلکسا اشاره کرد که در تولید آن از معماری پردازشی Arm بهره گرفته شده است. آمازون در حوزه‌ی پردازش‌های ابری خود از پردازنده‌های سری گراویشن که توسط خودِ این شرکت تولید می‌شوند استفاده می‌کند. انویدیا به‌منظور طراحی محاسباتی پردازنده‌های گراویشن، از معماری موسوم به نئوورس Arm بهره گرفته است.

خرید Arm توسط انویدیا

سامسونگ نیز همانند گوگل و مایکروسافت در تولید محصولات خود به میزان قابل توجهی به معماری‌های شرکت Arm متکی است. در گزارش تلگراف اشاره شده که واحد تولید گوشی‌های هوشمند این غول فناوری کره‌ای، در تولید مدل مخصوص آمریکا از پردازنده‌های کوالکام استفاده می‌کند.

بزرگ‌ترین نگرانی تسلا مربوط به پردازنده‌های سریس HW 3.5 پلاس است. شرکت مورد اشاره از این تراشه در تولید خودروهای الکتریکی خود استفاده می‌کند. چیپ‌ست نام‌برده برای مدیریت سیستم‌های داخلی و سیستم‌های اصلی رانندگی خودکار تسلا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خودروساز از طراحی‌های Arm برای انجام پردازش‌های مرکزی و پردازش واحدهای گرافیکی بهره می‌برد که همین موضوع باعث شده این شرکت بریتانیایی، به یکی از مهم‌ترین اجزای محصول اصلی تسلا تبدیل شود.

مخالفت با این قرارداد درحالی در ایالات متحده صورت گرفته که در انگلیس و جمهوری خلق چین نیز تحت بازبینی گسترده قرار دارد. انگلستان درحال بررسی این موضوع است که آیا انجام این خرید تهدیدی برای منابع ملی این کشور است یا خیر.

دولت چین نیز برای تنظیم بازار (SAMR) با شرکت‌های مرتبط که اجتمال دارد تحت تاثیر قرارداد مورد بحث قرار گیرند، مشورت کرده است. چند گزارش تایید نشده در این رابطه منتشر شده که مخالفت احتمالی شرکت هواوی با خرید Arm توسط انویدیا را اعلام کرده‌اند.

منبع: Wccftech

۲۰

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.