تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
کد خبر : 73610

انواع دستگاه ساعت زنی [حضور و غیاب]

انواع دستگاه ساعت زنی [حضور و غیاب]

فهرست۱ متن جایگزین (alt) تصویر: دستگاه-ساعت-زنی۲ انواع دستگاه ساعت زنی۳ متن جایگزین (alt) تصویر: انواع-دستگاه-ساعت-زنی۳.۱ دستگاه ساعت زنی کارتی۳.۲ دستگاه حضور و غیاب انگشتی۳.۳ دستگاه ساعت زنی تشخیص چهره۳.۴ سایر دستگاه های ساعت زنی۴ قیمت دستگاه ساعت زنی۵ متن جایگزین (alt) تصویر: بهترین-دستگاه-حضور-و-غیاب۶ دستگاه ساعت زنی ارزان۷ دستگاه ساعت زنی دست دوم متن جایگزین (alt) …

متن جایگزین (alt) تصویر: دستگاه-ساعت-زنی

 

دستگاه ساعت زنی یا حضور و غیاب از مهمترین ملزومات در هر سازمان و کسب و کاری است که ورود و خروج پرسنل را ثبت و جمع‌‌آوری کرده و به همراه یک نرم‌افزار کارکرد پرسنل (ورود، خروج، مرخصی، تاخیر، غیبت و کارکرد) را محاسبه می‌کند. بنابراین این ابزار برای محاسبه و پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل نیز ضروری می‌رسد، چرا که بدون محاسبه دقیق کارکرد پرسنل، پرداخت دستمزد آنها امکانپذیر نخواهد بود. در این بخش با انواع دستگاه ساعت زنی و مطالب مرتبط با آن آشنا خواهیم شد.

در حال حاضر انواع مختلفی از دستگاه های حضور و غیاب و ساعت زنی در بازار موجود است. سهم زیادی از بازار حضور و غیاب ایران در اختیار سه برند خارجی سوپریما، ویردی و زدکی تکو است. اما شرکتهای مختلف داخلی نیز اقدام به تولید دستگاه ساعت زنی کرده‌اند و بعضی از شرکتها از این محصولات استفاده می‌نمایند.

انواع دستگاه ساعت زنی 】حضور و غیاب【

انواع دستگاه ساعت زنی

متن جایگزین (alt) تصویر: انواع-دستگاه-ساعت-زنی

همانطور که گفتیم، برندها و مارک های مختلفی از انواع دستگاه حضور و غیاب در بازار موجود است و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود سیستم خود را انتخاب و خریداری نمائید. در ادامه با انواع دستگاه ساعت زنی یا انواع روشهای ثبت تردد آشنا می‌شویم:

 

دستگاه ساعت زنی کارتی

کارت ساعت یکی از قدیمی‌ترین روشهای ثبت ورود و خروج کارکنان است که به از قدیم به روشها پانچی، بارکدی و مغناطیسی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. اما در حال حاضر بیشتر از فناوری RFID در دستگاه های حضور و غیاب استفاده می‌شود. کارت های بدون تماس به دو صورت id card و mifare امکان استفاده دارند. کافی است کارت حضور و غیاب خود را نزدیک کارتخوان دستگاه ساعت زنی نگه دارید، تا تردد شما به سرعت ثبت گردد.

 

دستگاه حضور و غیاب انگشتی

اثر انگشت از قدیم الایام برای احراز هویت انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در حال حاضر نیز یکی از پرکاربردترین راهکارهای ثبت تردد بر روی انواع دستگاه ساعت زنی است. دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی با استفاده از خصوصیات منحصر به فرد انگشتان دست، کارکنان را شناسایی کرده و ورود یا خروج آنها را ثبت می‌کند. اثر انگشت یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین دستگاه های ثبت ورود و خروج است. شما می‌توانید برای هر کاربر تا ۱۰ انگشت بر روی سیستم تعریف کنید.

 

دستگاه ساعت زنی تشخیص چهره

دستگاه ساعت زنی تشخیص چهره نیز یکی از بهترین و پرطرفدارترین دستگاه های حضور و غیاب است که مورد توجه بسیاری از کسب و کارها قرار گرفته است. به خصوص در مشاغلی که به علت ماهیت کارکرد فیزیکی، انگشتان دست کارکنان کیفیت مناسبی ندارد، دستگاه تشخیص چهره می‌تواند انتخاب خوبی باشد. در این روش نیازی به لمس فیزیکی دستگاه ساعت زنی نیست. برای شناسایی کافی است روبروی دوربین تشخیص چهره قرار بگیرید تا در کسری از ثانیه چهره شما شناسایی شده و ترددتان ثبت شود. البته به شرطی که از قبل چهره شما بر روی سیستم تعریف شده باشد.

 

سایر دستگاه های ساعت زنی

کارت ، اثر انگشت و تشخیص چهره، سه روش پرکاربرد بر روی سیستم های حضور و غیاب و کنترل تردد هستند. اما علاوه بر اینها فناوری های دیگری هم برای شناسایی و ثبت ورود و خروج کارکنان مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله این روشها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • شناسایی از طریق اسکن کف دست (خطوط هندسی و عروق خونی کف دست)
  • تشخیص عنبیه چشم
  • فناوری qr code
  • ثبت تردد از طریق فناوری های موبایلی مانند Bluetooth و NFC

قیمت دستگاه ساعت زنی

در حال حاضر انواع دستگاه ساعت زنی با رنج قیمتی متنوع در بازار موجود است. شما می‌توانید دستگاه حضور و غیاب خود را از قیمت ۱ میلیون تومان تا ۶۰ میلیون تومان خریداری کنید. برندهای سوپریما و ویردی دستگاه های بسیار با کیفیت تولید و عرضه می‌کنند اما قیمت بسیار بالایی نیز دارند. قیمت دستگاه های ساعت زنی و کنترل تردد این شرکت‌ها از ۲۰ میلیون تومان تا ۶۰ میلیون تومان متغیر است. از این رو گزینه مناسبی برای شرکتهایی که به دنبال خرید ارزان هستند، نمی‌باشد. برند zkteco در حال حاضر پرتنوع ترین انواع دستگاه حضور و غیاب و کنترل تردد را ارائه می‌کند. قیمت محصولات این شرکت از حدود ۲ میلیون تومان تا ۲۰ میلیون تومان متغیر است، اما اگر بخواهید یک دستگاه خوب و باکیفیت انتخاب کنید، می‌توانید با ۷ الی ۸ میلیون تومان یک دستگاه با کیفیت از برند zk را خریداری نمائید.

دستگاه های ساعت زنی داخلی نیز قیمت مناسبی دارند و به نسبت قیمتشان عملکرد مناسبی نیز ارائه می‌دهند.

اگر به دنبال یک سایت کامل راجع به معرفی کامل دستگاه های حضور و غیاب و کنترل تردد به همراه قیمت آنها می‌گردید، من سایت مجله حضور و غیاب را به شما معرفی می‌کنم که سایت کامل و جامعی در این حوزه است. برای دسترسی به این سایت و بخش مورد نظر می‌تونید روی لینک زیر کلیک کنید:

https://bayofa.ir/attendance-device/

 

 

متن جایگزین (alt) تصویر: بهترین-دستگاه-حضور-و-غیاب

انواع دستگاه ساعت زنی 】حضور و غیاب【

دستگاه ساعت زنی ارزان

در بخش قبل راجع به قیمت دستگاه حضور و غیاب صحبت کردیم. بسیاری از کاربران به دنبال خرید دستگاه ساعت زنی ارزان هستند. اما باید توجه داشته باشید که همه چیز قیمت نیست و باید به کیفیت نیز توجه داشته باشید. چرا که ممکن است با خرید یک دستگاه حضور غیاب ارزان قیمت، بعد از مدتی به دلیل کیفیت پائین و عملکرد نامناسب، آن را کنار گذاشته و متحمل هزینه دیگر جهت خرید سیستم جدید شوید. البته منظورم این نیست که حتما باید دستگاه گران قیمت خریداری کنیم تا از کیفیت بالایی برخوردار باشد، خیر در حال حاضر دستگاه های ساعت زنی با رنج قیمتی متوسط ( ۵ الی ۱۰ میلیون) تومان در بازار وجود دارند که از عملکرد مناسبی نیز برخوردارند. اما خرید دستگاه های بسیار ارزان قیمت با رنج قیمت ۲ تا ۳ میلیون تومان اصلاً توصیه نمی‌شود، چرا که این سیستم ها نمی‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. البته شاید در بین آنها استثنایی هم پیدا شود که کیفیت خوبی داشته باشد، اما در کل خرید سیستم های ارزان قیمت توصیه نمی‌شود.

دستگاه ساعت زنی دست دوم

شاید بعضی از کاربران برای کاهش هزینه ها و خرید ارزان به سمت دستگاه ساعت زنی دست دوم بروند. اما در اکثر مواقع چنین سیستم هایی کیفیت مناسبی ندارند و خرید آنها برابر است با دو ریختن پول‌تان. راجع به این موضوع یک مطلب و مقاله کامل در مجله حضور و غیاب  دیدم، شما هم اگر علاقمند بودید، می‌توانید به سایت مجله حضور و غیاب سر بزنید و مقاله مورد نظر را بخوانید. حتی چند مورد از دستگاه های دست دوم هم در آنجا معرفی شده است و شما می‌توانید سیستمهای کارکرده خود را جهت فروش در آن سایت ثبت کنید. چند دلیل خرید دستگاه حضور و غیاب دست دوم توصیه نمی‌شود. اما اگر اصرار به خرید چنین سیستم‌هایی دارید، به نکات زیر توجه داشته باشید:

 

  • دستگاه ساعت زنی دست دوم معمولاً گارانتی و خدمات پس از فروش ندارد و در صورتی که دچار مشکل شود، شرکتهای فروشنده، خدماتی برای آنها ارائه نمی‌دهند.
  • در زمان خرید چنین دستگاه هایی دقت کنید که cd نرم افزار حضور و غیا بهم همراه آن باشد تا مجبور به خرید جداگانه نرم افزار نشوید.
  • سعی کنید دستگاه را به صورت کامل در حضور فروشنده تست و بررسی کنید تا مشکلی نداشته باشد، هر چند ممکن است بعد از کارکرد هم با مشکلات عدیده‌ای از سوی چنین سیستم‌هایی مواجه شوید.

 

در این بخش اطلاعات مفیدی درباره دستگاه های ثبت ورود و خروج ارائه شد که امیدوارم مورد توجهتون واقع شده باشه. در بازار به این سیستم‌ها، دستگاه حضور و غیاب ، کنترل تردد و یا دستگاه ساعت زنی هم میگن. اگر قصد خرید داشتید، با توجه به تنوع زیاد محصولات، بررسی بیشتری انجام دهید و از شرکتهای مختلف استعلام بگیرید. در ضمن از مشتریان قبلی شرکتها پرس و جو کنید که آیا از آن شرکت و محصولاتش راضی هستند. در نهایت می‌توانید یک سیستم مناسب برای کسب و کار خود انتخاب نمائید.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.