تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
کد خبر : 55644

انواع ترازوی وزن کشی و مهم ترین نکات در خرید ترازو

انواع ترازوی وزن کشی و مهم ترین نکات در خرید ترازو

ترازو از تجهیزات بسیار مؤثر جهت آگاهی از وضعیت بدنی و تناسب اندام افراد در طول زندگی می‎‌باشد.بدون این وسیله‎‌ی ارزشمند برنامه ریزی برای ایجاد تغییرات در وزن، بسیار مشکل خواهد شد چرا که فرد به راحتی متوجه میزان بازدهی برنامه خود در دوره‌‎ی مشخص نمی‌شود و نمی‌تواند به روند اصولی جهت ایجاد نتیجه‎‌ای بهتر …

ترازو از تجهیزات بسیار مؤثر جهت آگاهی از وضعیت بدنی و تناسب اندام افراد در طول زندگی می‎‌باشد.بدون این وسیله‎‌ی ارزشمند برنامه ریزی برای ایجاد تغییرات در وزن، بسیار مشکل خواهد شد چرا که فرد به راحتی متوجه میزان بازدهی برنامه خود در دوره‌‎ی مشخص نمی‌شود و نمی‌تواند به روند اصولی جهت ایجاد نتیجه‎‌ای بهتر دست‌‎یابد. ترازو با فراهم آوردن امکان وزن کشی افراد می‌تواند در جلوگیری از روند چاقی یا لاغری بیش از حد مؤثر بوده و با نشان دادن این روند می‌تواند آن‎‌ها را به پیگیری این وضعیت و بهبود سلامت خود ترقیب نماید.

زیبایی اندام و برخورداری از وزنی متعادل همواره از دغدغه‌‎های بسیاری از افراد می‎‌باشد به طوری که عده‌‎ی زیادی در ادامه روند چاقی بیش از حد و یا حتی لاغری بیش از حد خود به افسردگی و کمبود اعتماد به نفس دچار می‌شوند. این در حالیست که بسیاری از این مسائل با مراجعه به پزشک متخصص و در اختیار داشتن رژیم دوره‌‎ای مشخص می‌تواند کنترل و یا بهبود پیدا کند. اما آگاهی از مؤثر واقع شدن این روند نیازمند ابزاری مخصوصی به نام ترازو وزن کشی است. نام این وسیله که گاهی واژه‎‌ای دلهره‌زا برای بعضی از افراد تلقی می‌شود می‌تواند در مبارزه با آنچه که سبب ایجاد این دلهره می‌شود یعنی چاقی و یا لاغری کمک شایانی نماید. در واقع این ترازوها هستند که به ما می‌فهمانند آیا مسیر درستی را برای هدف خود(لاغری یا چاقی) در پیش گرفته‌‎ایم؟ یا نه به تغییر این روند و تعویض برنامه روزانه و رژیم خود احتیاج داریم.

ترازو چگونه می‌تواند در رسیدن به هدف چاقی یا لاغری مؤثر باشد؟

به طورکلی لازمه‌‎ی رسیدن به یک هدف مشخصی چون چاقی و یا لاغری یک برنامه ریزی صحیح برای امور روزانه اعم از میزان فعالیت، رژیم غذایی می‌‎باشد. این برنامه می‌بایست در هر دوره یک پیشرفت را ایجاد کند و یا یک گام ما را به هدف دلخواه خود نزدیک‌‎تر سازند. ترازو وزن کشی وسیله‌‎ای جهت تعیین این پیشرفت و یا مشخص شدن سرعت رسیدن به خواسته‎‌هایمان می‌‎باشد. این وسیله کمک می‌کند تا در صورت کند بودن سرعت پیشرفت و یا عدم نتیجه گرفتن از برنامه‌‎های فعلی خود، بتوانیم با ایجاد تغییراتی در نحوه غذا خوردن، ساعات غذا خوردن، میزان فعالیت، ساعات خواب و… به صورت اصولی و با سرعت بیشتر به خواسته‌‎های خود دست پیدا کنیم.

انواع ترازو

همان طور که می‌دانید ترازو‌‎ها از جمله وسایل کاربردی هستند که در طی سالیان متمادی در مصارف گوناگون استفاده می‌شدند. با گذشت زمان و پیشرفت دیگر وسایل و همراهی آنان با تکنولوژی، ترازوها هم دستخوش تغییراتی شدند و در انواع متفاوتی در بازار و تجهیرات پزشکی توانی نو حضور یافتند. بنابراین شناخت این ترازوهای متفاوت و آشنایی با چگونگی کارکرد آن‌‎ها می‌تواند در جهت انتخابی درست و خریدی موفقیت آمیز این وسیله مؤثر باشد.

  • ترازو‌‎های مکانیکی؛ ترازوهای مکانیکی با نشان دادن اعدادی در مانیتور خود می‌‎توانند میزان وزن شخص را اندازه‌‎گیری کنند. این ترازو برای افرادی که یک رژیم دوره‌‎ای را در پیش گرفته‌اند و یا مایل به وزن کشی خود در منزل هستند گزینه‌‎ی بسیار مناسبی می‌‎باشد. ترازوهای مکانیکی در انواع متفاوتی در فروشگاه‎‌های مختلف و نیز سایت‌‎ها موجود هستند که در بعضی از این انواع توانایی‌‎های مختلفی نیز به آن اضافه شده‎‌است. اما نکته‎‌ی مهمی که در هنگام وزن کشی با این وسیله  مطرح می‌شود این است که می‌بایست به وزن لباس‎‌های خود و پر یا خالی بودن معده‌‎ توجه شود تا به وزن اصلی خود و یا شاخص درستی برای وضعیت بدنیتان دست یابید.
  • ترازو‌‎های دیجیتال؛ ترازوهای دیجیتال که توانایی تشخیص وزن با دقت بالاتر و بیشتری را دارند می‌توانند در ارزیابی دقیق وزن افراد و پیگیری جزئی‎‌تر برنامه‎‌هایی‌‎که فرد مشخص نموده مؤثر واقع شوند. به طورکلی ترازو دیجیتالی دارای مدارهای الکترونیکی و قطعات مخصوصی هستند که با تغذیه از باتری‌‎های تعبیه شده در این وسیله می‌توانند به نمایش وزن اجسام بپردازند. این ترازو‌‎ها نیز در انواع متفاوت و با طراحی‌‎های مختلف و جذابی در فروشگاه‌‎های مختلف موجود هستند که می‌توانند امکانات متفاوت‌‎تری نظیر تعیین BMI یا شاخص توده‌‎ی بدنی را نیز به نمایش بگذارند.
  • ترازو هوشمند؛ ترازوهای هوشمند با در اختیار قرار دادن امکانات متفاوت در اختیار افراد توانسته‌‎اند محبوبیت زیادی را در بین ترازوهای خانگی کسب نمایند. این محصولات را که می‌توان به عنوان یک گجت نیز یاد کرد می‌توانند قابلیت‌‎های متعددی را نظیر تعیین شاخص توده‌‎ی بدنی، تراکم استخوان‌‎ها، میزان چربی شکمی، میزان آب بدن و… را به واسطه‌‎ی اتصال به گوشی هوشمند در اختیار فرد قرار دهند و به او کمک کنند تا با در نظر گرفتن این اطلاعات تغییرات مثبت و مفیدتری را در زندگی خود ایجاد نماید.
  • ترازو‎‌های گرمی؛ به جز اندازه‌گیری وزن بدن اشخاص وسایل سنگین‎‌تر، ما به ترازوهای دیگری به نام گرمی نیز در موارد متعددی چون اندازه‌گیری در آزمایشگاه‌ها و خوراکی‌‎های کم وزن مثل زعفران، انواع و اقسام پودرهای با ارزش والبته گران‌قیمت و همچنین اندازه‌گیری جواهرات متعدد، عناصر مختلفی چون طلا و نقره، سنگ‎‌های گران‌قیمت و.. احتیاج پیدا می‌کنیم. در واقع ترازوهای گرمی با میزان دقت بسیار بالاتر از انواع دیجیتالی و مکانیکی توانایی سنجش مواد کم حجم را از یک گرم تا وزن حدودی سه الی ۶ کیلوگرم (بسته به نوع ترازو) فراهم می‌‎‌‎آورند.
  • ترازوهای جیبی؛ اندازه‌گیری مواد مختلف مورد نیاز جهت شیرینی پزی مستلزم یک ترازو دقیق است که بتواند با واحدی مشخص میزان این مواد را در اختیار شما قرار دهد تا بهترین نتیجه‌‎ی ممکن را از مواد پخته شده‌‎ی خود حاصل نمایید. ترازوی جیبی با فراهم آوردن این امکان توانسته محبوبیت قابل توجهی را در بین بانوان در آشپزی‎‌های خانگی کسب کند.

انواع ترازوی وزن کشی و مهم ترین نکات در خرید ترازو

نکاتی در خصوص خرید ترازوی مناسب

در خرید ترازو وزن کشی همواره نکات ارزشمندی مطرح می‌شود که توجه به این نکات می‌تواند در تسریع انتخاب این وسیله و انجام خریدی باکیفیت و رضایت بخش تأثیرگذار باشد. در واقع با توجه به تنوع زیاد ترازوها و مدل‎‌ها و برندهای متفاوتی که از آن‌‎ها در بازار موجود است ممکن است افراد در هنگام خرید دچار سردرگمی شوند و با یک انتخاب اشتباه متحمل ضرر مالی گردند. به همین خاطر توصیه می‌کنیم که در هنگام بررسی و انتخاب ترازو مد نظر خود این نکات کلیدی را در نظر داشته باشید.

  • توجه به هدف از خرید؛ تعیین هدف از هر خریدی از ملزمات آن خرید می‌‎باشد چرا که با در اختیار داشتن هدفی مشخص می‌توان به راحتی از میان گروهای متفاوت ترازو با کارکردهای مختلف، دسته‌‎ی مد نظر خود را پیدا نمود و با بررسی مشخصات آن گروه مثلاً ترازوهای گرمی، مناسب‌‎ترین گزینه را برگزید.
  • توجه به قابلیت‌‎های ترازوها؛ مسئله‌‎ی دیگری که پس از کاربرد و هدف از خرید ترازوها مطرح می‌شود قابلیت‎‌ها و یا امکاناتی است که از آن انتظار داریم. با تعیین امکانات مدنظر خود مثلاً این که ترازو از توانایی اندازه‌گیری BMI یا شاخص توده بدنی برخودار باشد، فشار خون، آب بدن و… را اندازه بگیرد و یا این که از قابلیت‌‎های متفاوتی چون بلوتوث، حافظه، اتصال به کامپیوتر و… برخوردار باشد می‌توان با سهولت بیشتری ترازوی با کیفیت و مناسبی را انتخاب نمود و با استفاده از امکانت آن به تصحیح عادات غلطی که در طول روز انجام می‌شود پرداخت.
  • توجه به ظرفیت اندازه‌گیری ترازوها؛ در بررسی مشخصات فنی و یا اطلاعاتی که در خصوص یک ترازو ذکر می‌شود به حداکثر وزنی که آن وسیله می‌تواند تحمل کند یا همان ظرفیت وزنی که دارد، نیز اشاره می‌شود. توجه به این اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار می‎‌باشد چرا که اگر فردی از وزنی بالاتر از ظرفیت ترازو برخوردار باشد و یا این که قصد وزن نمودن وسایلی سنگین‌‎تر از ظرفیت ترازو را داشته باشد نمی‌تواند نتیجه مطلوبی را دریافت کند چرا که هر ترازویی فقط قادر است تا یک عدد مشخصی را اندازه‌گیری کند و برای وزن‌‎های بالاتر نمی‌تواند وسیله‌‎ی کاربردی تلقی شود.
  • دقت ترازوها؛ از دیگر موارد بسیار مهم در خرید ترازوها توجه به دقت آن‎‌ها می‌‎باشد. دقت ترازوها نشان‌دهنده‌‎ی نزدیکی اعدادی که نمایش می‌‎دهد به واقعیت وزن فرد می‌‎باشد. به طوری که هر چه میزان این دقت بالاتر باشد پس اعدادی که نمایش می‌دهد نیز به واقعیت نزدیک‎‌تر بوده و به عبارتی وزن واقعی‌‎تری را نمایش می‌‎دهد.
  • توجه به صفحه نمایش ترازوها؛ توجه صفحه نمایش ترازو و اندازه آن و چگونگی نمایش اعداد در هنگام بررسی و خرید این وسیله حائز اهمیت می‌‎باشد چرا که در صورت واضح نبودن صفحه و یا خوانا نبودن اعداد افراد هر دفعه برای وزن نمودن خود مجبور به خم شدن هستند و که این خم شدگی سبب می‌شود تا وزن تغییر کرده و فرد از وزن واقعی خود اطلاع کسب نکند. بنابراین هر چه این صفحه نمایش بزرگ‌‎تر باشد افراد دردسر کمتری را در هنگام وزن کشی خود تجربه می‌کنند.
  • قیمت ترازو وزن کشی؛ همان طور که می‌دانید با افزایش قابلیت‎‌ها و امکانات یک وسیله مبلغ بالاتری را نیز برای خرید آن می‌‎بایست پرداخت نمود. ترازوها نیز از این قاعده مستثنی نیستند به طوری که هر چه ترازو امکانات به روزتری را داشته باشد از قیمت بالاتری نیز برخوردار می‌‎باشد. بنابراین در صورتی که بودجه‎‌ی کافی برای خرید ترازویی با امکانات مختلف را در اختیار ندارید به جای منصرف شدن از خرید خود به دنبال خرید ترازوهایی با امکانات کمتر ولی با کیفیت از فروشگاه تجهیزات پزشکی معتبر باشید.

انواع ترازوی وزن کشی و مهم ترین نکات در خرید ترازو

برای خرید و مشاهده انواع و اقسام ترازو و بررسی و مقایسه‌‎ی آن‎‌ها می‌توانید به سایت توانی نو که عرضه کننده‎‌ی لوازم پزشکی و نیز ارائه دهنده مقالات مختلف در خصوص بیماری‌‎ها و نحوه‌‎ی درمان آن‌‎ها می‎‏‌باشد مراجعه نمایید. این سایت این امکان را ایجاد نموده که افراد بدون خروج از منزل لوازم دارای مجوز را به طور کامل بررسی نموده و پس از مقایسه مناسب‎‌ترین کالاها را به صورت اینترنتی خریداری نمایند. جهت ارتباط با توانی نو می‌توانید از آدرس https://tavanino.com/ استفاده نمایید.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.