تاریخ انتشار : شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۴:۱۲
کد خبر : 60300

انقلاب در فیسبوک ادامه دارد؛ برند Oculus هم به قتل رسید!

انقلاب در فیسبوک ادامه دارد؛ برند Oculus هم به قتل رسید!

انقلاب در فیسبوک ادامه دارد؛ برند Oculus هم به قتل رسید!شرکت فیسبوک اعلام کرد که با توجه به نگاه جدیدش به آینده از این پس متا نامیده خواهد شد. گویا برند Oculus نیز قربانی این تغییر بزرگ در فیسبوک شده ..

برند Oculusانقلاب در فیسبوک ادامه دارد؛ برند Oculus هم به قتل رسید!

شرکت فیسبوک اعلام کرد که با توجه به نگاه جدیدش به آینده از این پس متا نامیده خواهد شد. گویا برند Oculus نیز قربانی این تغییر بزرگ در فیسبوک شده است.

فیسبوک می‌خواهد فراتر از شبکه‌های اجتماعی باشد و آینده‌ای متفاوت را در قالب متاورس در نظر دارد. به همین خاطر نام خود را Meta تغییر داده است. در همین راستا، مدیر ارشد بخش فناوری فیسبوک روز پنجشنبه اعلام کرد که این شرکت قصد دارد برند Oculus را که به هدست‌های واقعیت مجازی این شرکت و خط تولید آن تعلق داشت، بازنشسته کند.

بدین ترتیب از سال آینده Oculus Quest با نام متا کوئست شناخته خواهد شد و برنامه Oculus نیز به متا کوئست تغییر نام خواهد داد.

پایان مسیر برند Oculus

Andrew Bosworth پس از رویداد Connect 2021 با انتشار پستی در فیسبوک گفت:

واقعیت مجازی فراگیر‌ترین راه کاربران برای دسترسی به متاورس خواهد بود و ما مشتاقانه هدف خود در جذب یک میلیارد نفر به واقعیت مجازی را دنبال می‌کنیم. ما می‌خواهیم کاملا مشخص باشد که کوئست محصول متا است. به همین خاطر معماری برند خود را ساده‌تر خواهیم کرد و از برند Oculus برای محصولات سخت‌افزاری فاصله می‌گیریم.

وی همچنین اعلام کرد که در نتیجه پروسه تغییر برند، برخی از خدمات Oculus نیز به Horizon تغییر نام خواهد داد. در واقع مارک زاکربرگ و تیم همراهش می‌خواهند Meta Horizon را به عنوان برندی برای تمامی تجربه‌های اجتماعی فراگیر خود مطرح کنند. در حال حاضر کاربران با Horizon Workrooms و Horizon Worlds آشنا هستند.

برند Oculus / فیسبوک پرتال

به گفته Bosworth، به زودی شاهد تغییر از آکیولس به Horizon Home، Horizon Venues، Horizon Friends و Horizon Profile خواهیم بود. همچنین در چند ماه آینده محصولات Facebook Portal نیز با نام متا پورتال شناخته خواهند شد.

متا همچون چتری برای تمامی خدمات و محصولات این غول فناوری محسوب می‌شود و طبیعتا آنها می‌خواهند محصولات و برند‌های خود را هرچه بیشتر به آن نزدیک کنند. در نتیجه وقتی فردی یکی از این محصولات را خریداری می‌کند، توجهش به متاورس نیز جلب خواهد شد.

در نهایت Bosworth اعلام کرد که بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فیسبوک که تا پیش از این با نام Facebook Reality Labs شناخته می‌شدند هم از این پس Reality Labs نامیده خواهند شد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.