تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
کد خبر : 39960

انتشار اولین تصاویر از بازداشتگاهِ کودکان مهاجر در آمریکا و افزایش نگرانی‌ها

انتشار اولین تصاویر از بازداشتگاهِ کودکان مهاجر در آمریکا و افزایش نگرانی‌ها

انتشار اولین تصاویر از بازداشتگاهِ کودکان مهاجر در آمریکا و افزایش نگرانی‌ها عکس: رویترز انتشار اولین تصاویر از کودکان مهاجر در اتاق‌های موقت شلوغ در یک بازداشتگاه ویژه مهاجران به نگرانی‌ها در مورد شر..

انتشار اولین تصاویر از بازداشتگاهِ کودکان مهاجر در آمریکا و افزایش نگرانی‌ها

انتشار اولین تصاویر از بازداشتگاهِ کودکان مهاجر در آمریکا و افزایش نگرانی‌ها
عکس: رویترز

انتشار اولین تصاویر از کودکان مهاجر در اتاق‌های موقت شلوغ در یک بازداشتگاه ویژه مهاجران به نگرانی‌ها در مورد شرایط موجود در مراکز نگهداری و بازداشتگاه‌های مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک دامن زده است.

به گزارش ایسنا، پس از انتشار این تصاویر برای اولین جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا وعده داد که تسهیلات بیشتری برای مهاجران در نظر خواهد گرفت.

برآورد می‌شود در این مرکز نگهداری مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک در تگزاس، حدود ۱۰۰۰ نفر در چادر جای داده شده‌اند.

عکس: رویترز

این عکس‌ها اولین تصاویری است که از زمان روی کار آمدن جو بایدن منتشر می‌شود. همزمان منتقدان، بایدن را مسئول افزایش مهاجرت غیرقانونی به آمریکا دانسته‌اند. از زمان روی کار آمدن بایدن، او برخی محدودیت‌هایی که دونالد ترامپ برای ورود به آمریکا در نظر گرفته بود، برداشته است.

در ماه‌های اخیر علاوه بر افزایش تعداد مهاجران، شمار خردسالان بی سرپرست در مرز نیز به شدت افزایش یافته است.

در عین حال کاخ سفید اعلام کرده که در تلاش است تا "در روزها و هفته‌های آینده" مکان‌های بیشتری برای اقامت پناهجویان فراهم کند و وعده داده که در این مراکز، کودکان به خدمات درمانی بیشتر و همچنین امکانات آموزشی و دریافت مشاوره‌های دسترسی خواهند داشت.

این موضع گیری کاخ سفید پس از آن ابراز شد که هنری کوئلار، نماینده دموکرات تگزاس در کنگره، تصاویری از بازداشتگاه مهاجران به نام "دونا" منتشر کرد که در آن کودکان روی تشک‌هایی نازک و زیر پتوهای فویلی خوابیده‌اند.

عکس: رویترز

چنانچه در عکس‌های این بازداشتگاه مهاجران مشخص است، عدم رعایت فاصله اجتماعی در دوران کرونا نیز به نگرانی‌ها افزوده است. کنشگران می‌گویند مهاجران در این مرکز به امکانات بهداشتی یا غذا دسترسی کافی ندارند.

به گزارش بی بی سی، دونالد ترامپ نیز در زمان انجام وظیفه به عنوان رئیس جمهور به خاطر شرایط این بازداشتگاه‌ها با انتقاد مواجه شده بود.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.