تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
کد خبر : 74145

انتخاب تابلو دکوراتیو بر اساس سایز و ابعاد آن

انتخاب تابلو دکوراتیو بر اساس سایز و ابعاد آن

برای چیدمان و دکوراسیون داخلی قانون مشخصی وجود ندارد. عناصر تزیینی مانند تابلو به عنوان بخش جدا نشدنی از این دیزاین محسوب می شوند. دیوار خالی و بدون تزیینات قطعا جذابیتی برای مخاطب نخواهد داشت. اما به محض نصب یک اثر هنری روی آن، معنا و مفهوم خاصی پیدا خواهد کرد. المان های دکوراتیو به …

برای چیدمان و دکوراسیون داخلی قانون مشخصی وجود ندارد. عناصر تزیینی مانند تابلو به عنوان بخش جدا نشدنی از این دیزاین محسوب می شوند. دیوار خالی و بدون تزیینات قطعا جذابیتی برای مخاطب نخواهد داشت. اما به محض نصب یک اثر هنری روی آن، معنا و مفهوم خاصی پیدا خواهد کرد. المان های دکوراتیو به فضای خانه روح و انرژی می بخشند. گاهی می توانند موجب تقسیم و تفکیک دو فضا از هم بشوند. امروزه برخلاف گذشته، استفاده از انواع آثار نقاشی چاپی و دست ساز برای طراحی یک فضا استفاده می شود. با خرید تابلو می توانیم یک بخش از فضا را با طراحی و دیزاین خاصی ارائه دهیم.

سایز بوم، استایل، رنگ، تم، قیمت و … همگی می توانند در انتخاب این آثار تاثیر داشته باشند. همانطور که می دانید یک بوم بزرگ دارای قیمت بیشتری است. در نتیجه در هنگام سفارش این نوع آثار باید به قیمت نیز توجه شود. انتخاب یک عنصر تزیینی می تواند بر اساس موارد ذکر شده صورت بگیرد. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

انتخاب تابلو دکوراتیو

هر فضا دارای متراژ مشخصی است که باید بر اساس آن از عناصر تزیینی مناسب استفاده کرد. ابعاد تابلو دیواری تاثیر بسیار زیادی روی فضا خواهد داشت. بوم نقاشی با پارچه کنواس بهترین انتخاب برای این نوع آثار چاپی به شمار می رود. با اندازه‌گیری فضا، می توانید انتخاب بهتری داشته باشید. اغلب برای بوم ابعاد و اندازه های استانداردی وجود دارد. به گونه ای که می توان بر آن اساس نسبت به چیدمان و طراحی فضا اقدام کرد. در صورتی که فضای وسیعی در اختیار داشته باشیم، طبیعتا ابعاد دیوار ها نیز بیشتر است. ممکن است سقف کوتاه یا بلند باشد. از این رو باید همه نکات را در نظر بگیریم.

شما می توانید برای بلند به نظر رسیدن سقف و یا کشیده تر شدن فضا، از بوم با ابعاد متنوع استفاده کنید. مثلا با خرید تابلو مستطیل عمودی، ارتفاع سقف بیشتر به نظر می رسد! این ترفندها می توانند روی کیفیت بصری فضا تاثیر داشته باشند.

تاثیر استایل و سبک نقاشی دیواری روی محیط

سبک و استایل نقاشی را می توانیم با نوع طراحی فضا هماهنگ انتخاب کنیم. معمولا سبک های مدرن و فانتزی طرفداران بیشتری در هنگام انتخاب تابلو دارند. اغلب طراحان نیز از این شیوه ها برای طراحی فضا استفاده می کنند. ممکن است در برخی موارد خاص، از شیوه های سنتی یا کلاسیک نیز استفاده شود. در این صورت باید تمامی عناصر با استایل انتخاب شده هماهنگ باشند. یکی از ویژگی های انواع نقاشی چاپی، تنوع این نوع آثار است. به گونه ای که برای هر چیدمان و سبکی، چندین اثر طراحی شده است.

سبک های هنری از دیرباز بر نقاشی و معماری تاثیرگذار بوده اند. به گونه ای که بیشتر ساختمان ها در حال حاضر به سبک مدرن ساخته می شوند. از این آثار هنری با این شیوه نیز طبیعتا کاربرد بیشتری دارند. فروش تابلو مدرن نیز خود نشان دهنده این موضوع می باشد.

انتخاب تابلو دکوراتیو بر اساس سایز و ابعاد آن

هماهنگی رنگ تابلو چاپی با دکوراسیون داخلی

رنگ از نظر بصری تاثیر بسیار زیادی روی محیط و دکوراسیون داخلی دارد. در یک اثر چاپی نیز با توجه به سلیقه طراح، سبک و نوع ارائه از رنگ های متنوعی استفاده می شود. طیف رنگی ملایم و خنثی امروزه بیشتر برای تابلو مدرن کاربرد دارد. در این نوع آثار، سعی می شود که سادگی بیشتری ایجاد شود. مثلا در شیوه کلاسیک رنگ ها پررنگ و عناصر بصری نیز درهم و شلوغ هستند. اما گاهی در یک طرح مدرن، تنها از یک رنگ و یک سوژه خاص استفاده می شود. از این رو می توان طراحی یک فضای مدرن را ساده تر انجام داد.

رنگ ها می توانند در ابعاد کوچک و بزرگ برای دیوار، عناصر تزیینی و به طور کلی دیزاین ساختمان کاربرد بسیار زیادی داشته باشند. به دلیل قرار گرفتن تابلو دکوراتیو در نقطه کانونی روی دیوار، باید به ترکیب رنگ این نوع آثار دقت شود. گاهی با انتخاب رنگ مناسب می توانیم حس و انرژی موجود در فضا را تغییر دهیم. به طور کلی این نوع آثار با رنگ های بسیار متنوعی به بازار عرضه می شوند. به گونه ای که ممکن است یک اثر با چندین رنگ متنوع در بخش فروشگاه به مشتریان عرضه شود.

انتخاب تم تابلو بر اساس نوع چیدمان و مبلمان

مبلمان و چیدمان در هر فضا دارای تم مشخص هستند. این واژه را می توانیم به خصوصیت کلی یک چیدمان نسبت دهیم. مثلا یک فضا با تم سنتی طراحی می شود. در نتیجه می توان برای طراحی آن از تابلو خط یا همان خط نقاشی استفاده کرد. در فضاهایی با تم مذهبی باید آثار و عناصر مذهبی را به کار برد. از این هر فضایی دارای تم خاص است. مبلمان هر دکوراسیون، ممکن است مدرن یا کلاسیک انتخاب شوند. این موضوع می تواند تاثیر بسیار زیادی روی تم کلی فضا داشته باشد. به طور کلی قیمت تابلو و یک اثر هنری چاپی بر اساس ابعاد بوم تعیین می شود. از این رو باید در هنگام در هنگام خرید به این نکته توجه شود.

بهتر است تم انتخاب شده با نوع کاربری فضا هماهنگ باشد. این موضوع ممکن است روی احساس مخاطبت هنگام ورود به ان فضا تاثیر بگذارد. چیدمان یک امر سلیقه ای است. از این رو می توانیم عنصر تزیینی را نیز بر همان اساس انتخاب کنیم. اغلب برای تم مدرن و امروزی از آثار مدرن و جدید استفاده می شود. این موضوع موجب هماهنگی بیشتر فضا با عناصر تزیینی آن خواهد شد.

انتخاب تابلو دکوراتیو بر اساس سایز و ابعاد آن

قیمت تابلو دیواری بر اساس ابعاد

هماطور که گفته شد، قیمت یک اثر چاپی همواره بر اساس ابعاد انتخاب می شود. گاهی متریال و جنس بوم نیز در این قیمت موثر هستند. مثلا هزینه پرداختی برای بوم نقاشی و شاسی متفاوت است. برای آثار هنری با ابعاد بزرگ نمی توان از شاسی استفاده کرد. زیرا در این صورت باید هزینه بیشتری پرداخت شود. این امر موجب می شود که خرید تابلو به صرفه نباشد. از طرفی امکان چاپ نیز با ابعاد بسیار بزرگ روی برخی از متریال فراهم نیست. اما بوم با ابعاد استاندارد و بزرگ برای طراحی فضا وجود دارد. چاپ باید از کیفیت بالایی برای این نوع آثار برخوردار باشد. به این معنی که در صورتی که کیفیت چاپ پایین باشد، طبیعتا قیمت کمتری دارد. همچنین این اثر چاپی جذابیت بصری را برای جذب مخاطب نخواهد داشت.

مجموعه دکورآفیس سعی دارد که در ارائه آثار چاپی مانند تابلو بوم، بهترین کیفیت را به مشتریان عرضه کند. اغلب آثار در این مجموعه بسیار پرفروش هستند. یکی از دلایل اصلی این موضوع کیفیت بالای چاپ می باشد.

مرکز فروش تابلو در تهران

دکورآفیس فروش تابلو را به صورت اینترنتی یا حضوری در تهران انجام می دهد. به این معنی که امکان خرید آثار به طرق مختلف برای مشتری فراهم شده است. اما بدیهی است که امروزه بیشتر افراد تمایل دارند که زمان و هزینه کمتری برای خرید یک محصول صرف کنند. از این رو خرید آنلاین از طریق مرکز فروش تابلو در تهران، با استقبال بیشتری روبرو شده است. امکان استفاده از نظرات مشتریان بر روی محصولات متنوع می تواند یکی از روش های یک خرید خوب باشد.

اغلب آثار دارای کیفیت بالا هستند و با قیمت های مقرون به صرفه ارائه می شوند. در واقع یکی از دلایل استفاده از تابلو دیواری چاپی، همین ویژگی ها می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.