تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
کد خبر : 11360

انتخابات مجلس از نگاه بازیگر "آقای رئیس‌جمهور" / کم‌کارم چون به خاطر پول، هرکاری نمی‌کنم

انتخابات مجلس از نگاه بازیگر "آقای رئیس‌جمهور" / کم‌کارم چون به خاطر پول، هرکاری نمی‌کنم

انتخابات مجلس از نگاه بازیگر “آقای رئیس‌جمهور” / کم‌کارم چون به خاطر پول، هرکاری نمی‌کنم چندی پیش “آقای رئیس‌جمهور” را تلویزیون پخش کرد؛ فیلمی که روی پرده نقره‌ای بایکوت شد. یوسف مرادیان که همیشه گزیده‌کار بوده یکی از نقش‌های مهم این فیلم را ایفا کرده است. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، وقتی “مردان آنجلس” (اصحاب کهف) یا “کلانتر” و “کارآگاه علوی” را تلویزیون پخش می‌کند چهره‌اش به یادمان می‌آید؛ از کودکی در صداوسیمای کرمانشاه به عنوان بازیگر فعالیت کرد. او بازی در سینما را سال ۱۳۷۵ با “لاک‌پشت” علی شاه‌حاتمی آغاز کرد. بازی‌اش در “ماهورا”، “متروپل” و “رستگاری در هشت و بیست دقیقه” ایفای نقش کرده و نامش با “آقای رئیس‌جمهور” سر زبان‌ها افتاد. با نگاهی به کارنامه تلویزیونی و سینمایی‌اش به این نتیجه می‌رسیم که “یوسف مرادیان” بازیگر گزیده‌کاری است و امروز هم روی پرده نقره‌ای و در قاب تلویزیون کمتر دیده می‌شود.
یوسف مرادیان درباره کم‌کاری‌اش در سینما و تلویزیون به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: این کم‌کاری چند دلیل دارد؛ می‌توانم به جرأت بگویم که از بدو ورودم تمام تلاشم ..

انتخابات مجلس از نگاه بازیگر "آقای رئیس‌جمهور" / کم‌کارم چون به خاطر پول، هرکاری نمی‌کنم

چندی پیش "آقای رئیس‌جمهور" را تلویزیون پخش کرد؛ فیلمی که روی پرده نقره‌ای بایکوت شد. یوسف مرادیان که همیشه گزیده‌کار بوده یکی از نقش‌های مهم این فیلم را ایفا کرده است.

انتخابات مجلس از نگاه بازیگر "آقای رئیس‌جمهور" / کم‌کارم چون به خاطر پول، هرکاری نمی‌کنم – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، وقتی "مردان آنجلس" (اصحاب کهف) یا "کلانتر" و "کارآگاه علوی" را تلویزیون پخش می‌کند چهره‌اش به یادمان می‌آید؛ از کودکی در صداوسیمای کرمانشاه به عنوان بازیگر فعالیت کرد. او بازی در سینما را سال ۱۳۷۵ با "لاک‌پشت" علی شاه‌حاتمی آغاز کرد. بازی‌اش در "ماهورا"، "متروپل" و "رستگاری در هشت و بیست دقیقه" ایفای نقش کرده و نامش با "آقای رئیس‌جمهور" سر زبان‌ها افتاد. با نگاهی به کارنامه تلویزیونی و سینمایی‌اش به این نتیجه می‌رسیم که "یوسف مرادیان" بازیگر گزیده‌کاری است و امروز هم روی پرده نقره‌ای و در قاب تلویزیون کمتر دیده می‌شود.

یوسف مرادیان درباره کم‌کاری‌اش در سینما و تلویزیون به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: این کم‌کاری چند دلیل دارد؛ می‌توانم به جرأت بگویم که از بدو ورودم تمام تلاشم را کرده‌ام گزیده‌کار باشم. به خاطر دستمزد هرکاری را نپذیرم؛ این رویکرد و روندی است که تا به امروز هم ادامه داشته است. البته برخی از کارهایی که فکر می‌کنیم یا انتخاب می‌کنیم در خروجی آن طوری نشود که انتظار داشته‌ایم؛ اما تمام تلاش و واقعیت وجودی‌ام این بوده است که با هر فیلمنامه‌ای ارتباط برقرار کردم و احساس کنم برای آن پروژه مفیدم، بازیگر آن سریال یا فیلم شده‌ام. بعد از آن مشکلاتی که این روزها سینمای ایران و تلویزیون ما دارد که اصولاً دست به گریبان کارها شده، مشکلات مالی است. زیرا برخی از کارها انتخاب می‌شوند،‌ تست‌گریم اتفاق می‌افتد و حتی به تست لباس و بقیه اتفاقات هم می‌رسد اما چند روز باقی‌مانده به شروع فیلمبرداری، به خاطر مشکلات مالی، کار متوقف می‌شود. این مشکل مالی و اقتصادی، جدیداً برخی از پروژه‌ها را گرفتار خودش کرده است. ۲ یا ۳ مورد برای من اتفاق افتاد و مشمول زمان شده تا در آینده مشکلاتش حل شود.

وی در خصوص بازگشت به سینما و تلویزیون‌، گفت: کار سینمایی که در قالب فیلم تلویزیونی تولید خواهد شد را چند روز آینده شروع خواهم کرد که از تلویزیون پخش خواهد شد و بعد از عید نوروز در فروردین‌ماه کار سینمایی را آغاز خواهم کرد. یکی دو کار سریالی هم چند ماه گذشته قرار بود شروع کنیم امیدواریم که شرایط و مشکلاتی که در هر زمینه‌ای وجود داشته،‌ مرتفع شود. احتمال زیاد در سال‌های آینده کلید بخورد که فیلمنامه‌های خوبی دارند، یعنی آنقدر این فیلمنامه خوب بود که این نوید را دادم حتماً در صورت تولید به سریال‌های پرمخاطبی تبدیل خواهند شد.

مرادیان با اشاره به اینکه همیشه سرتعظیم فرود آورده‌ام و به توصیه بزرگانم عمل کرده‌ام، افزود: من جزو آن دسته و نسلی بودم که همیشه مقابل بزرگان سینما سر تعظیم فرود آورده و می‌آورم؛ قدیمی‌های سینما مرا نصیحت می‌کردند خیلی مراقب‌باش و هرکاری و هر فیلمی را بازی نکن! و به صرف دستمزد نگذار اتفاقی بیفتد که پشیمان شوی! شدیداً از این تفکر و مکتب تبعیت کردم و هنوز معتقدم به خاطر دستمزد، کاری را نخواهم کرد. متأسفانه سمت و سوی سینمای ما برخلاف آن را ثابت کرد؛ یعنی بچه‌هایی که هرکاری را فکر کنید می‌رفتند و هر نقشی را بازی می‌کردند به مراتب امروز پُرکار و بیشتر جلوی چشمند؛ اما اینکه کجای بازیگری‌اند اهالی سینما و رسانه‌ای‌ها قضاوت می‌کنند. البته که خیلی عالی است، چون حتماً راهی است که دوست داشتند و در نتیجه ادامه دادند. حالا من کم‌کارم، به این دلیل است از حرف بزرگانم تبعیت کردم و آویزه گوشم کردم.

وی تأکید کرد: سینمای ما آن روندی است که باید طی می‌کرد اما آن چیزی که تصور بود این طوری اتفاق نیفتاد. بسیاری بودند و هستند که با تعریف واقعی سینما پیش رفتند و به واقع پایبند سینما بودند. بازیگرانی‌ هستند که کماکان بر گزیده‌کاری اعتقاد دارند و با حساسیت نقش و فیلمنامه و کار را قبول می‌کنند.اما در مجموع خیلی از اتفاقات آن طوری که تصور می‌شد جلو نمی‌رود. خیلی از بازیگران که در تلویزیون دیده شدند همان‌ها نقش‌های مهمی در سینما گرفتند؛ حالا این خوب است یا بد و یا درست یا غلط، نظر خاصی ندارم؛ اما می‌توانم بگویم که آن تعریفی که در ابتدا بود امروز نیست.

بازیگر فیلم "آقای رئیس‌جمهور" با اشاره به اینکه سینما نباید به هر طریقی مردم را بخنداند و تلویزیون هم کاری کند که مردم به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای نروند، تصریح کرد: سینما نباید به سمتی برود که در قالب طنز به خیلی چیزها اهانت شود و به باد سخره گرفته شوند. مخاطب را به هر بها و بهانه‌ای بخندانیم و نوعی جوک‌گفتن از نوع بی‌ادبی است. البته که سینمای ما باید در تمام ژانرها و زمینه‌ها فیلم داشته باشد و کار طنز با لودگی و توهین متفاوت است. خنداندن مخاطب به هر بها و روشی مناسب نیست. مردمانی که خیلی راحت نمی‌توان آنها را خنداند و در عین‌حال بسیار باهوش و کاربلدند اما از طرفی دیگر صاحب ادبیات غنی‌اند. در کنار برخورد درست با طنز، از سینمایی که بدنه و واقعی است نباید غافل شویم. سینمایی که باید قهرمان داشته باشد و قصه بگوید. همچنین مسائل اجتماعی را به چالش بکشد. متأسفانه چند سالی است که کارهایی به این نیت و تفکر ساخته می‌شود که مخاطب را به سالن سینما بکشاند. من به عنوان بازیگر هرکاری نمی‌کنم که مخاطبم بخندد و هیچ‌وقت به هر بهایی در سریال یا فیلمی بازیگر نمی‌شوم؛ چون ما در برابر آثاری که ارائه می‌دهیم مسئولیم.

وی در خصوص تلویزیون گفت: صادقانه می‌گویم از کارهای ضعیف تلویزیون ناراحتم؛ چرا آنقدر نابازیگر؟ حتماً به خاطر ندادن دستمزد و بی‌تعهدی برخی از تهیه‌کنندگان چنین اتفاقی افتاده است. امیدوارم روزی شاهد این باشیم که به جای ساختن چند سریال، پنج سریال فاخر و قدرتمند با تعلیق، ترکیب بازیگران و عوامل خوب و حرفه‌ای ساخته شوند که مخاطب ما به سراغ شبکه‌های جم و ماهواره‌ای نرود. من به شما قول می‌دهم کارهای ارزشی و فاخر با فیلمنامه قدرتمند و کارگردان توانمند و ترکیب عوامل و بازیگران خوب کنار هم قرار بگیرند حال مخاطب با این تفکرات و عقاید همسو با جامعه‌اش و خانواده‌اش، خوب می‌شود. لازمه آن برنامه‌ریزی است و استفاده از کارشناسان آن رشته‌ها نه در شعار و تعارف، همه معیارها را کنار هم بگذاریم کار خوبی به سرمنزل می‌رسد. مثل سریال‌هایی همچون "پدرسالار"، "کارآگاه علوی" و "امام علی"(ع) یا فیلم‌ها و سریال‌های دیگر که مخاطب به خاطر تماشایشان مغازه‌اش را می‌بست یا محل کارش را زودتر ترک می‌کرد. همه ما بالأخره تلویزیون داریم و دنبال می‌کنیم؛ دوست داریم تبلیغ سریال ایرانی قدرتمندی را ببینیم حتما بهتر از آن است که مثلاً جایی بشنویم که فلان سریال ماهواره‌ای را می‌بینند!

چه کار کنیم در تلویزیون برندسوزی نشود؟/ شرط دیرباز برای اجرای "دست‌فرمون"روایت "معاون سیما" از آماده شدن تلویزیون در روز انتخابات

مرادیان درباره حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: من به عنوان شهروند حداقل کاری که می‌کنم این است درباره کسی که می‌خواهم به او رأی بدهم و قرار است منتخب و نماینده من در مجلس شورای اسلامی باشد فکر می‌کنم و باید روی آن فرد یا افراد شناخت داشته باشم. این رأی دادن و انتخاب کردن نوعی مسئولیت است؛ باید فرد یا افرادی را انتخاب کنیم که زبان گویای مردمان شهر و دیارشان باشند. کسانی که خودشان را به عنوان نامزدهای انتخاباتی معرفی کرده‌اند به هر حال در دوران تبلیغ وعده‌ها و صحبت‌های شیرین و طرح‌های خوبی را اعلام می‌کنند مردم خواهان بررسی و پیگیری‌ مجدانه‌شان در بهارستانند. من امیدوارم بهترین انتخابات شکل بگیرد و این نماینده‌ها و امین‌های خوبی برای ما باشند. امیدوارم افرادی مجلس ما را تشکیل بدهند که دغدغه‌شان مردم و مشکلاتشان باشد و حل کردن مسائلی که همه دست به گریبانند.

وی افزود: ما قرار است انسان‌هایی را انتخاب کنیم که امین و گره‌گشای ما باشد؛ مطمئناً برای انتخاب بهترین‌ها، حضور در این عرصه و شرکت‌کردن‌ها اهمیت دارد. اگر این روزها صحبت‌هایی شنیده می‌شود به خاطر این دلگیری‌ها و مشکلات است. بالأخره انتخابات برگزار می‌شود و افرادی هم برگزیده می‌شوند چه بهتر هرکدام از ما در آینده سرزمینمان و آینده اتفاقاتمان سهیم باشیم و سعی کنیم گامی به جلو برداریم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.