تاریخ انتشار : شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
کد خبر : 57627

امکانات جدید اندروید برای معلولین ؛ کنترل گوشی با ابرو ، تشخیص اسکناس و…

امکانات جدید اندروید برای معلولین ؛ کنترل گوشی با ابرو ، تشخیص اسکناس و…

امکانات جدید اندروید برای معلولین ؛ کنترل گوشی با ابرو ، تشخیص اسکناس و…گوگل از امکانات جدید اندروید برای معلولین و سایر کاربران پرده برداشت که شامل کنترل گوشی با ابرو، تشخیص اسکناس و امکان ترکیب ایمو..

امکانات جدید اندروید برای معلولین و سایرینامکانات جدید اندروید برای معلولین ؛ کنترل گوشی با ابرو ، تشخیص اسکناس و…

گوگل از امکانات جدید اندروید برای معلولین و سایر کاربران پرده برداشت که شامل کنترل گوشی با ابرو، تشخیص اسکناس و امکان ترکیب ایموجی‌ها با هم می‌شود.

کمپانی گوگل، صاحب سیستم عامل اندروید روز گذشته پستی را در وبلاگ خود منتشر کرده که خبر از اضافه شدن امکانات جدید اندروید برای معلولین در آینده‌ای نزدیک می‌دهد. گوگل همچنین در این پست عنوان کرده که مثل تسلا، بازی‌های ویدیویی به زودی روی تمام سیستم‌های Android Auto قابل اجرا خواهند بود. اگرچه گوگل این را نگفته که آیا حتماً برای بازی کردن اتومبیل کنار خیابان پارک باشد، یا در حین حرکت نیز می‌توان بازی کرد.

از این که بگذریم، به امکانات جدیدی در اندروید می‌رسیم که گوگل می‌خواهد با آن‌ها کاربرانش را سورپرایز کند. دو فناوری نوآورانه جدید به نام‌های Camera Switches و Project Activate به طور شگفت‌انگیزی به جامعه معلولان کمک خواهند کرد تا به روشی راحت بتوانند از گوشی خود استفاده کنند.

امکانات جدید اندروید برای معلولین

امکانات جدید اندروید برای معلولین

شما می‌توانید دوربین سلفی گوشی‌تان را به یک سیستم تشخیص حالت چهره تبدیل کنید تا با استفاده از Project Activate به شما اجازه دهد با چهره خود گوشی‌تان را کنترل کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید تنظیم کنید که با بالا انداختن ابروی‌تان اپلیکیشن دوربین باز شده یا وضعیت آب و هوا اعلام شود. کنترل گوشی با ابرو قابلیت خیلی جذابی به نظر می‌رسد که به زودی به گوشی‌های اندرویدی اضافه خواهد شد.

به زودی با گوشی اندروید خود می‌توانید اپلیکیشن Reminders را صدا بزنید و با فرامین صوتی خود تمام یادآورهایی که تنظیم کرده‌اید را مدیریت کنید. شما همچنین می‌توانید با فرامین صوتی خود یادآورهایی را به صورت اتوماسیون ایجاد کنید. به طور مثال از گوگل بخواهید هر روز صبح زود به شما یادآوری کند که به گل‌ها آب بدهید.

گوگل همچنین قابلیت تشخیص دست‌خط را به اپلیکیشن Lookout اضافه خواهد کرد که به دوربین گوشی اجازه می‌دهد یک متن را اسکن کرده و آن را با صدای بلند برای شما بخواند. همچنین این برنامه از اسکناس یورو و روپیه هند نیز پشتیبانی می‌کند که می‌تواند نعمت بزرگی برای افراد کم بینا باشد.

سایر امکانات جدید اندروید

اما گوگل به جز این امکانات جدید اندروید برای معمولین ، قابلیت‌های دیگری را نیز به پلتفرم اندروید خود اضافه خواهد کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رمزگذاری روی برخی عکس‌های خاص (قابلیتی که قبلاً فقط مخصوص گوشی‌های پیکسل بود) و همچنین توانایی کنترل تلویزیون از طریق گوشی، چیزی که سال‌هاست در iOS و Apple TV وجود دارد، اشاره کرد.

ترکیب ایموجی‌ها با هم

و اما آخرین قابلیت جذابی که قرار است امسال به تمام گوشی‌های اندرویدی بیاید، Emoji Kitchen نام دارد. آشپزخانه ایموجی‌ها، در اصل قابلیت جدیدی است که به شما اجازه می‌دهد ایموجی‌ها را با هم ترکیب کنید و ایموجی جدیدی را خلق کنید. به طور مثال شما می‌توانید ایموجی جغد را با با ایموجی چهره خندان/ گریان ترکیب کنید و یک جغد خندان در حال گریه بسازید. یا اینکه یک میمون را با یک درخت کاکتوس ترکیب کرده و یک میمون کاکتوسی داشته باشید.

امکانات جدید اندروید برای معلولین

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.