تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
کد خبر : 8354

امرودی: شهید مطهری عین ارزش و ارزش آفرین بود

امرودی: شهید مطهری عین ارزش و ارزش آفرین بود

امرودی: شهید مطهری عین ارزش و ارزش آفرین بود آیین گرامی‌داشت یکصدمین سالگرد ولادت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری با عنوان «مطهری و انقلاب جهانی اسلام» برگزار شد. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیین گرامی‌داشت یکصدمین سالگرد ولادت متفکر، فیلسوف و فقیه عالی‌مقام استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری با عنوان «مطهری و انقلاب جهانی اسلام» روز یکشنبه ۱۳ بهمن ماه با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید صادقی مشاور شهردار تهران، مصطفی سلیمی شهردار منطقه ۳، خانواده شهید مطهری و جمعی از مسئولان فرهنگی کشور در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد.
حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری در این مراسم با خیر مقدم به حاضران در مراسم گفت: همچنین ایام‌الله دهه فجر، دهه به نمایش گذاشتن انگیزه الهی و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را تبریک عرض می‌کنم. استاد شهید مطهری دو ارزش را ممزوج کردند؛ یکی ارزش شهادت که بزرگ‌ترین مدالی است که کسی می‌تواند به دست آورد و ارزش دیگرشان مقام عالم بودن است. شهید مطهری عین ارزش ..

امرودی: شهید مطهری عین ارزش و ارزش آفرین بود

آیین گرامی‌داشت یکصدمین سالگرد ولادت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری با عنوان «مطهری و انقلاب جهانی اسلام» برگزار شد.

امرودی: شهید مطهری عین ارزش و ارزش آفرین بود – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیین گرامی‌داشت یکصدمین سالگرد ولادت متفکر، فیلسوف و فقیه عالی‌مقام استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری با عنوان «مطهری و انقلاب جهانی اسلام» روز یکشنبه ۱۳ بهمن ماه با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید صادقی مشاور شهردار تهران، مصطفی سلیمی شهردار منطقه ۳، خانواده شهید مطهری و جمعی از مسئولان فرهنگی کشور در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد.

حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری در این مراسم با خیر مقدم به حاضران در مراسم گفت: همچنین ایام‌الله دهه فجر، دهه به نمایش گذاشتن انگیزه الهی و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را تبریک عرض می‌کنم. استاد شهید مطهری دو ارزش را ممزوج کردند؛ یکی ارزش شهادت که بزرگ‌ترین مدالی است که کسی می‌تواند به دست آورد و ارزش دیگرشان مقام عالم بودن است. شهید مطهری عین ارزش و ارزش‌آفرین هستند و به مناسبت یکصدمین سالگرد تولدشان جمع شده‌ایم تا ارزش‌های مد نظرشان را ترویج کنیم.

وی اضافه کرد: جهانگشایی آسان‌تر از جهانداری است. انقلاب اسلامی به وقوع پیوست، اما نگهداری از انقلاب اسلامی نیازمند احیا و بازنشر ارزش‌های اولیه آن است. شهید مطهری پیش‌بینی کرده بودند که انقلاب اسلامی روزی جهانی می‌شود و این پیش‌بینی امروز محقق شده است و به زودی خواهیم دید که این انقلاب گسترش بیشتری نیز خواهد یافت و نه فقط در بین ملل مسلمان، بلکه در جهان فراگیر می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به تفکرات شهید مطهری ادامه داد: ایشان می‌فرمودند مبانی خودمان را محکم فریاد می‌زنیم تا همه بدانند انقلاب ما با این اصول شکل گرفته است. انقلاب اسلامی با شعار مبارزه با امپریالیسم و کمونیسم پیروز شده و با سایر انقلاب‌ها متفاوت است. به عنوان مثال آزادی در اندیشه شهید مطهری تعریف مخصوص به خود را دارد به معنای آزادی‌های حیوانی نیست. ایشان اعتقاد داشت که اگر کسی می‌خواهد به عنوان مثال تبلیغ مارکسیسم را انجام دهد، با تابلوی خودش و نه با پنهان شدن پشت شعارهای انقلاب و اندیشه‌های اسلامی این کار را بکند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی را نمی‌توان از انگیزه الهی آن جدا کرد، تصریح کرد: نمی‌توان گفت می‌خواهیم انقلاب اسلامی را حفظ کنیم، ولی چهره متفاوت و نادرستی از امام خمینی(ره) ترسیم کنیم و بگوییم او امامی است که می‌تواند با غرب کنار بیاید. این آزادی نیست، بلکه تغییر واقعیت است.

حجت‌الاسلام امرودی در پایان گفت: هر چه جلوتر می‌رویم، اهمیت آثار شهید مطهری را بیشتر درک می‌کنیم. انگار او زنده است و برای امروز جامعه ما سخن می‌گوید. انقلاب اسلامی امروز الگو برای ارائه دارد؛ در تفکر شخصیتی چون شهید مرتضی مطهری و در اخلاص و تواضع شخصیتی مانند شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را ارائه می‌دهد. امیدوارم با عمل کردن به اندیشه‌های شهید مطهری، روزی برسد که شاهد پیروزی انقلاب جهانی اسلام باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.