تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۵:۳۸
کد خبر : 53013

ال جی برنامه فروش محصولات اپل را به صورت موقت معلق کرد

ال جی برنامه فروش محصولات اپل را به صورت موقت معلق کرد

ال جی برنامه فروش محصولات اپل را به صورت موقت معلق کردبرنامه‌های ال جی برای فروش گوشی‌های هوشمند آیفون اپل در فروشگاه‌های Best Shop پس از اعتراضات کسب‌وکارهای کوچک و متوسط فعلاً در حالت تعلیق قرار گرفته است. دولت کره جنوبی سیاست‌هایی در این زمینه دارد که شرکت‌های عظیمی مانند ال جی و سامسونگ را از فروش رقیب محصولاتشان منع می‌کند تا از کسب‌وکارهای کوچک حفاظت کند.
بنابراین نگرانی اصلی این است که اگر این فروشگاه‌های بزرگ اقدام به عرضه محصولات دیگران کنند، توجهات از سمت کسب‌وکارهای کوچک به آن‌ها جلب می‌شود؛ کسب‌وکارهای کوچکی به علت شیوع همه‌گیری بیماری کرونا همین حالا نیز در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برند.
مطالب مرتبط:ال جی به‌زودی محصولات اپل را در فروشگاه های خود می فروشد
ال جی خط تولید تلفن همراه خود را به منظور تولید لوازم خانگی متوقف کرد
مسلماً سامسونگ به هیچ عنوان از تصمیم ال جی راضی نیست، چرا که عرضه آیفون در بیش از ۴۰۰ فروشگاه ال جی، بازار داخلی و سهم محصولات ۵G این شرکت را تهدید می‌کند. همچنین خود ال جی نیز در این میان برخی ملاحضات را پیش رو دارد. فروش محصولات اپل می‌تواند یک کانال عر..

ال جی برنامه فروش محصولات اپل را به صورت موقت معلق کرد

برنامه‌های ال جی برای فروش گوشی‌های هوشمند آیفون اپل در فروشگاه‌های Best Shop پس از اعتراضات کسب‌وکارهای کوچک و متوسط فعلاً در حالت تعلیق قرار گرفته است. دولت کره جنوبی سیاست‌هایی در این زمینه دارد که شرکت‌های عظیمی مانند ال جی و سامسونگ را از فروش رقیب محصولاتشان منع می‌کند تا از کسب‌وکارهای کوچک حفاظت کند.

بنابراین نگرانی اصلی این است که اگر این فروشگاه‌های بزرگ اقدام به عرضه محصولات دیگران کنند، توجهات از سمت کسب‌وکارهای کوچک به آن‌ها جلب می‌شود؛ کسب‌وکارهای کوچکی به علت شیوع همه‌گیری بیماری کرونا همین حالا نیز در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برند.

مطالب مرتبط:

  • ال جی به‌زودی محصولات اپل را در فروشگاه های خود می فروشد

  • ال جی خط تولید تلفن همراه خود را به منظور تولید لوازم خانگی متوقف کرد

مسلماً سامسونگ به هیچ عنوان از تصمیم ال جی راضی نیست، چرا که عرضه آیفون در بیش از ۴۰۰ فروشگاه ال جی، بازار داخلی و سهم محصولات ۵G این شرکت را تهدید می‌کند. همچنین خود ال جی نیز در این میان برخی ملاحضات را پیش رو دارد. فروش محصولات اپل می‌تواند یک کانال عرضه قدرتمند ایجاد و توجهات را از سمت محصولات خود این شرکت دور کند.

باور دیگری مبنی بر این وجود دارد که فروش گوشی‌های هوشمند می‌تواند روی افزایش فروش محصولات دیگر مخصوصاً دسته‌ای که از قابلیت‌های هوشمند بهره‌مند هستند، تاثیرگذار باشد. به این ترتیب کاهش فروش گوشی می‌تواند به دیگر کسب‌وکارها نیز صدمه بزند. این موضوعی است که ظاهراً هم ال جی و هم سامسونگ باید نگران آن باشند.

ال جی و اپل

افزون بر عوامل بالا، موانع دیگری نیز توافق اپل و ال جی را به تاخیر می‌اندازند. در حالی که ال جی خواهان عرضه محصولات اپل در تمام فروشگاه‌هایش است، اپل باور دارد که تنها ۲۰۰ عدد از فروشگاه‌های این شرکت ملزومات لازم برای ارائه محصولات اپل را دارند و بنابراین تنها باید از آن‌ها استفاده شود.

طبق گزارش‌های جدیدتر ال جی در حال حاضر تعلیم کارکنانش برای فروش محصولات اپل از جمله آیپدها و اپل واچ‌ها را متوقف کرده است. در حال حاضر ادامه یا عدم ادامه یافتن این رویکرد پس از اتمام همه‌گیری بیماری کرونا، مشخص نیست. ال جی تاکنون این تعلیق را «موقتی» خوانده است.

این غول کره‌ای در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که رسماً از تجارت و بازار تلفن همراه خارج خواهد شد، اما برای تغییر کاربری کارخانه‌های ساخت تلفن همراه خود و خاتمه کار‌ها به مدتی زمان نیاز داشت. طبق گزارشاتی که مدتی پیش از کره جنوبی منتشر شدند ال جی رسماً از این صنعت خارج شد.

این شرکت تا مدتی دیگر به پشتیبانی از دستگاه‌های موجود ادامه خواهد داد. مدل‌های برتر این کمپانی تا سه سال پشتیبانی نرم‌افزاری را دریافت خواهند کرد. برخی از مدل‌ها (از جمله تلفن‌های سری کیو) اندروید ۱۲ را دریافت خواهند کرد. انتظار می‌رود آخرین مدل‌های برتر به اندروید ۱۳ نیز برسند. کاربران می‌توانند از تاریخ ساخت دستگاه به مدت ۴ سال خدمات پس از فروش را دریافت کنند.

کارخانه ال جی الکترونیکس در ویتنام که بیشتر تلفن‌های ال جی در آن ساخته می‌شوند به کارخانه ساخت لوازم خانگی تبدیل خواهد شد. ال جی قبلاً بخشی از ظرفیت تولید خود را به این کارخانه و به منظور تولید لوازم خانگی تبدیل کرده بود که راهی برای اشتغال کارگران کارخانه‌های تولید تلفن‌های هوشمند است. کارگران باقی مانده از بخش خطوط تولید تلفن همراه نیز تا پایان ماه ژوئیه تغییر کاربری داده می‌شوند. این موارد از جمله دلایلی هستند که ال جی را وادار به تفکر به گزینه‌هایی از جمله همکاری با اپل کرده است.

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا اپل و ال جی به توافق می‌رسند یا سامسونگ و دولت کره جنوبی مانع انعقاد این قرارداد خواهند شد؟ برای دریافت اطلاعات بیشتر، تکفارس را دنبال کنید.

منبع: GSM Arena

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.