تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۴:۳۳
کد خبر : 55320

افزایش ۲۰ درصدی قیمت خودرو در روزهای اخیر

افزایش ۲۰ درصدی قیمت خودرو در روزهای اخیر

افزایش ۲۰ درصدی قیمت خودرو در روزهای اخیررئیس اتحادیه فروشندگان خودرو عنوان کرد که قیمت خودرو در روزهای اخیر و به دنبال بالا رفتن نرخ ارز با افزایش ۲۰ درصدی مواجه شده است.
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه فر..

قیمت خودروافزایش ۲۰ درصدی قیمت خودرو در روزهای اخیر

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو عنوان کرد که قیمت خودرو در روزهای اخیر و به دنبال بالا رفتن نرخ ارز با افزایش ۲۰ درصدی مواجه شده است.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو عنوان کرد که قیمت خودرو از ۲ ماه گذشته تاکنون با افزایش ۲۰ درصدی همراه شده است. قیمت‌گذاری‌ها به صورت نجومی انجام می‌شود و بازار خودرو به طور شدیدی راکد شده و تقریبا هیچ‌گونه معامله‌ای در این بازار انجام نمی‌شود.

افزایش قیمت خودرو به دلیل رشد نرخ ارز

وی ادامه داد از نخستین روز تیرماه که دلار ۲۴ تومان قیمت داشت خودرو سمند با قیمتی برابر ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید و هم‌اکنون که قیمت دلار به ۲۷ هزار تومان رسیده است سمند با قیمتی برابر با ۲۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. خودروهای دیگر مانند پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که ۲۱۰ میلیون تومان قیمت داشته هم اکنون قیمت ۲۵۵ میلیون تومان را تجربه می‌کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در ادامه با اشاره به این که خودروهای خارجی و مونتاژی نیز علاوه بر خودروهای ساخت داخل با افزایش هفت درصدی قیمت مواجه شده‌اند، عنوان کرد برای نمونه خودرو جک اس ۵ که تا دو ماه پیش با قیمتی برابر با ۶۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید هم‌اکنون قیمت ۷۵۰ میلیون تومان را تجربه می‌کند و همچنین هایما اس ۷ نیز که در بازار با قیمت ۶۹۵ میلیون تومان فروخته می‌شد در حال حاضر ۷۷۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

سعید موتمنی در ادامه در ارتباط با ورود خودروهای داخلی به بازار نیز بیان کرد شرکت‌های خودروسازی در طی دو ماه پیش با محدودیت عرضه همراه شدند که این مسئله باعث شد تا هم‌اکنون زمینه عرضه خودرو در بازار کاهش پیدا کند.

بازگشت به حالت عادی در صورت آزادسازی واردات

به گفته موتمنی، این مشکل تنها در صورت ورود خودروهای صفر کیلومتر و کارکرده به کشور برطرف خواهد شد. در صورت ورود این خودروها به بازار کشور انحصار از بین می‌رود، بازار به روند سابق بازمی‌گردد و در نتیجه قیمت خودرو کاهش پیدا می‌کند.

وی در انتها خاطرنشان کرد که هم‌اکنون بازار پذیرای تعداد اندکی خودرو است و نیاز بازار تأمین نمی‌شود. کیفیت خودروهای ساخته شده در کشور نیز به حدی پایین است که مشتری پس از خرید باید به سراغ برطرف کردن ایرادهای خودرو خود برود. لازم به ذکر است که رقابت قطعا منجر به پیشرفت می‌شود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.