تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۳:۰۸
کد خبر : 586378

افزایش چشم‌گیر کارایی شبکه بیت کوین؛ آیا کارمزدهای بیت کوین ارزان‌تر شده است؟

افزایش چشم‌گیر کارایی شبکه بیت کوین؛ آیا کارمزدهای بیت کوین ارزان‌تر شده است؟

به گزارش پول بانک احتمال ارزان شدن کارمزد بیت کوین وجود دارد. با توجه به اینکه کارایی شبکه بیت کوین افزایش یافته است ، مطمئنا در آینده ای نزدیک احتمال این اتفاق وجود دارد. داده‌های تازه نشان می‌دهد که شبکه بیت کوین در طول هفت روز گذشته برای جابه‌جاکردن هر ۹۵,۱۴۲ دلار، ۱ دلار کارمزد

به گزارش پول بانک احتمال ارزان شدن کارمزد بیت کوین وجود دارد. با توجه به اینکه کارایی شبکه بیت کوین افزایش یافته است ، مطمئنا در آینده ای نزدیک احتمال این اتفاق وجود دارد.

داده‌های تازه نشان می‌دهد که شبکه بیت کوین در طول هفت روز گذشته برای جابه‌جاکردن هر ۹۵,۱۴۲ دلار، ۱ دلار کارمزد دریافت کرده است. این در حالی است که شبکه اتریوم در ازای پرداخت ۱ دلار کارمزد، تنها می‌تواند ۱۳۹ دلار توکن را جابه‌جا کند.

به گزارش کوین تلگراف، آن‌طور که داده‌های تازه نشان می‌دهد، اخیراً کارایی شبکه بیت کوین در پردازش تراکنش‌ها افزایش یافته است و ارزشی بیشتر با کارمزدی کمتر نسبت به گذشته جابه‌جا می‌شود.

در طول هفته گذشته، در شبکه بیت کوین به‌طور متوسط هر ۹۵,۱۴۲ دلار به‌ ازای تنها ۱ دلار کارمزد منتقل شده است.

با توجه به اینکه در جریان چرخه صعودی قیمت این ارز دیجیتال مقادیر بیشتری در شبکه جابه‌جا شده، کارایی نقل‌وانتقالات درون‌زنجیره‌ای از ماه مه (اردیبهشت) به‌تدریج افزایش یافته است.

دیلان لی‌کلیر (Dylan LeClair)، تحلیل‌گر داده‌های درون‌زنجیره‌ای، با استفاده از آمارهای وب‌سایت گلاسنود (Glassnode) به این نتایج رسیده است. گفتنی است که برای محاسبه این نرخ، حجم کل تراکنش‌ها بر کارمزد پرداختی کاربران تقسیم شده است.

لی‌کلیر گفته است:

شبکه بیت کوین در هفت روز گذشته به‌طور متوسط هر ۹۵,۱۴۲ دلار را با ۱ دلار کارمزد جابه‌جا کرده است. با در نظر گرفتن حد وسط ارزش تراکنش‌ها، هر ۷۴۱ دلار، یک دلار کارمزد داشته است. بیت کوین کارآمدترین شبکه انتقال پول است که جهان تابه‌حال به خود دیده است.

در این مدت ۴۵۱.۳ میلیارد دلار در شبکه بیت کوین جابه‌جا شده است که کارمزد انتقال آنها برابر با ۰.۰۰۱۰۵ درصد از این مبلغ بوده است.

طبق داده‌های کریپتوفیز (CryptoFees)، اگر شبکه‌های موجود را بر اساس کارمزد تراکنش‌های روزانه مرتب کنیم، بیت کوین در رتبه هفتم قرار می‌گیرد. متوسط کارمزد هفتگی شبکه بیت‌ کوین حدود ۶۷۸,۰۰۰ دلار است. اتریوم، یونی سواپ، بایننس اسمارت چین، سوشی سواپ (SushiSwap)، آوی (Aave) و کامپاند (Compound) نیز، به‌ترتیب اول تا ششم هستند.

همچنین بخوانید: کارمزد بیت کوین و مسئله تأیید تراکنش‌ها؛ هر آنچه که باید بدانید

رده‌بندی پلتفرم‌ها و شبکه‌های مختلف بر اساس کارمزد روزانه

داده‌های کریپتوفیز نشان می‌دهد که شبکه اتریوم روزانه ۵۳ میلیون دلار کارمزد از کاربران دریافت می‌کند. این مقدار ۹۸.۷ درصد بیشتر از کارمزد روزانه شبکه بیت کوین است. البته نباید ارزش تراکنش‌ها و کارمزدهای شبکه این دو ارز دیجیتال را با هم مقایسه کرد، چراکه آنها دو مجموعه کاملاً متفاوت هستند. بیت کوین اکوسیستمی برای ذخیره ارزش دارایی است و اتریوم بستری برای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز است.

اگر متوسط حجم تراکنش اتریوم را بر تعداد کارمزدهای آن تقسیم کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که این شبکه برای انتقال هر ۱۳۹ دلار، ۱ دلار کارمزد دریافت می‌کند.

کارایی شبکه اتریوم در پردازش تراکنش‌ها کاهش یافته است، چراکه با رونق‌گرفتن امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های غیرمثلی (NFT) در ۱۸ ماه گذشته، ارزش بیشتری در این شبکه ایجاد شده و تقاضا برای استفاده از آن هم بسیار افزایش یافته است.

داده‌های بیت‌ اینفو چارتس (BitInfoCharts) نشان می‌دهد که میانگین کارمزد تراکنش‌های شبکه بیت کوین در حال حاضر حدود ۲.۳۱ دلار است. این در حالی است که میانگین کارمزد شبکه اتریوم ۴۲.۵۸ دلار ارزیابی است. گفتنی است کارمزد تراکنش‌های بیت کوین در سال جاری بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

اختلاف بین رقم میانگین کارمزد تراکنش‌های اتریوم و بیت کوین هم از اواخر ماه ژوییه (تیر) افزایش یافته است.

مقایسه میانگین کارمزد تراکنش‌های بیت کوین (خط آبی) و اتریوم (خط قرمز) در شش ماه گذشته

با کمک شبکه‌های لایه دومی که طی چند ماه گذشته حجم استفاده از آنها افزایش یافته‌ و سرمایه ۶.۷۸ میلیارد دلاری که در این پروتکل‌ها قفل شده است، می‌توان مشکلات مربوط به کارمزدهای بالای شبکه اتریوم را دور زد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.