تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۴۱
کد خبر : 71151

افزایش فروش کامپیوترهای مک در بازار کم رونق رایانه‌های شخصی

افزایش فروش کامپیوترهای مک در بازار کم رونق رایانه‌های شخصی

افزایش فروش کامپیوترهای مک در بازار کم رونق رایانه‌های شخصیدر حالی که حال بازار رایانه‌های شخصی خوب نیست، فروش کامپیوترهای مک در بازارهای جهانی با رشد مناسبی همراه بوده است. اما علت آن چیست؟
ظاهراً اپ..

افزایش فروش کامپیوترهای مک در بازار کم رونق رایانه‌های شخصی

در حالی که حال بازار رایانه‌های شخصی خوب نیست، فروش کامپیوترهای مک در بازارهای جهانی با رشد مناسبی همراه بوده است. اما علت آن چیست؟

ظاهراً اپل از رکود بازار کامپیوترهای شخصی که از سه ماهه نخست ۲۰۲۱ تا امسال ادامه پیدا کرده، مصون مانده است. داده‌های جدیدی که از شرکت تحقیقاتی گارتنر (Gartner) منتشر شده نشان می‌دهد بین سه ماهه نخست ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲، بازار جهانی PC با کاهش فروش ۷.۳ درصدی مواجه بوده است، در حالی که این نرخ برای بازار مهم ایالات متحده ۱۶.۵ درصد بوده است.

علی‌رغم این کاهش در فروش که گارتنر عمده‌ترین دلیل آن را کاهش شدید فروش کروم بوک‌ها می‌داند، کامپیوترهای مک همچنان به رشد در فروش و افزایش سهم‌خواهی در بازار ادامه می‌دهند.

افزایش فروش کامپیوترهای مک

بر اساس این گزارش، اپل بیش از ۷ میلیون دستگاه مک را در سه ماهه نخست امسال در سرتاسر جهان به فروش رسانده که ۵۰۰ هزار دستگاه بیشتر از میزان فروش این محصولات در مدت زمان مشابه در سال ۲۰۲۱ است. این به معنای رشد بیش از ۸ درصدی در بازه سه ماهه است. سهم اپل در بازار کامپیوترهای شخصی در این سه ماهه نیز از ۷.۷ درصد به ۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

دلایل افزایش فروش کامپیوترهای مک

عملکرد این کمپانی در بازار ایالات متحده آمریکا حتی بهتر از این هم بوده است. این شرکت سه میلیون دستگاه مک را در آمریکا فروخته که ۱۸.۶ درصد فروش بیشتری نسبت به سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ است. این افزایش در فروش باعث شده سهم اپل از بازار کامپیوتر آمریکا از ۱۰ درصد به نزدیک ۱۵ درصد برسد. کارشناسان گارتنر معتقدند که بازطراحی کامپیوترهای مک و همچنین ادامه یافتن برنامه مهاجرت به پردازنده‌های ساخت خود اپل، به موفقیت این شرکت کمک کرده‌اند. اپل امسال هم این مهاجرت را با عرضه دستگاه‌های مک محبوب مجهز به پردازنده M1 ادامه داده است.

در سه ماهه نخست امسال هم اپل مک استودیو، یک کامپیوتر دسکتاپی گران قیمت مجهز به پردازنده M1 را معرفی کرد. همچنین انتظار می‌رود اپل دو کامپیوتر مک جدید را در تابستان یا پاییز پیش رو معرفی کند. اکثر کارشناسان بر این باورند که اپل می‌خواهد مک بوک ایر بازطراحی شده را با خود به کنفرانس WWDC 2022 بیاورد.

منبع :imoreمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.