تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر : 69729

افتتاح نخستین کارخانه نوآوری تجهیزات پزشکی در کشور

افتتاح نخستین کارخانه نوآوری تجهیزات پزشکی در کشور

افتتاح نخستین کارخانه نوآوری تجهیزات پزشکی در کشور – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ با تلاش دانشمندان ایرانی، دستگاه بادکننده بالن در رگ‌های گرفته قلب در جریان عمل آنژیوپلاست..

افتتاح نخستین کارخانه نوآوری تجهیزات پزشکی در کشور – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ با تلاش دانشمندان ایرانی، دستگاه بادکننده بالن در رگ‌های گرفته قلب در جریان عمل آنژیوپلاستی بومی‌سازی شد، محصولی راهبری که از خروج بیش از ۵ میلیون یورو جلوگیری کرده است.

کیت‌های تشخیصی انعقادی نیز محصول دیگری است که پیش از این دانش فنی تولید آن تنها در انحصار آمریکا بوده است که با تلاش نخبگان یک شرکت دانش‌بنیان امروز ایران دومین کشور تولیدکننده این نوع کیت در جهان است.

"حجت میرزایی" مدیر تولید کیت تشخیص انعقادی گفت:‌ این کیت، یک کیت تشخیصی است که زمان انعقاد خون را در عمل‌های قلب و عروق و آنژیوگرافی اندازه‌گیری می‌کند.

قلم جراحی الکتریسیته محصول تحریمی دیگری است که در اتاق عمل پرکاربرد است و در جهت تامین نیاز کشور دانش فنی آن بومی شده است.

"حمید مهرآراد" مدیر تولید قلم جراحی الکتریسیته تصریح کرد: این محصول قابلیت این را دارد که در هنگام جراحی، عمل انعقاد را نیز انجام دهد که باعث جلوگیری از خونریزی خواهد شد و دید پزشک را برای انجام عمل جراحی بهتر خواهد کرد.

این محصولات نمونه‌هایی از دستاوردهای نخبگان حوزه تجهیزات پزشکی است که در نخستین کارخانه نوآوری این حوزه با فراهم شدن زیرساخت تولید در مسیر توسعه بازار و جلوگیری از واردات نمونه‌های خارجی بومی‌سازی شده‌اند.

"احمد نیک‌پور" مدیر کارخانه نوآوری تجهیزات پزشکی گفت: ماموریت اصلی ما این است که بتوانیم در سال ۱۴۰۴ از خروج بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ارز جلوگیری کنیم که سبدی که تعریف کردیم این ۱۰۰ میلیون تومان را پوشش می‌دهد.

کارخانه نوآوری تجهیزات پزشکی با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی سازمان اوقاف و صندوق نوآوری و شکوفایی در فضایی ۱۸۰۰ متری احداث شده و بیش از ۱۵ شرکت دانش‌بنیان و کسب و کار نوپا در مرحله اول در حال فعالیت هستند.

کارخانه نوآوری استان البرز آماده افتتاح رسمی شدتأسیس خط تولید دارو‌های پیشرفته ترک اعتیاد در کارخانه نوآوری آزادیکارخانه نوآوری و صنایع خلاق در استان البرز به زودی به بهره برداری می‌رسد

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.