تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۶:۰۴
کد خبر : 56242

اعلام جزئیات طرح قرنطینه هوشمند کرونایی ؛ چه محدودیت‌هایی در راه است؟

اعلام جزئیات طرح قرنطینه هوشمند کرونایی ؛ چه محدودیت‌هایی در راه است؟

اعلام جزئیات طرح قرنطینه هوشمند کرونایی ؛ چه محدودیت‌هایی در راه است؟با اجرایی شدن طرح قرنطینه هوشمند کرونایی افرادی که با دو دوز در برابر کرونا واکسینه شده‌اند می‌توانند بدون محدودیت سفر کنند.
در حال..

طرح قرنطینه هوشمنداعلام جزئیات طرح قرنطینه هوشمند کرونایی ؛ چه محدودیت‌هایی در راه است؟

با اجرایی شدن طرح قرنطینه هوشمند کرونایی افرادی که با دو دوز در برابر کرونا واکسینه شده‌اند می‌توانند بدون محدودیت سفر کنند.

در حال حاضر چیری نزدیک به ۲۹ میلیون و ۴۵۳ هزار دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. در چنین شرایطی وزیر بهداشت اعلام کرده است که تزریق واکسن کرونا در کشور با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت و تزریق روزانه به دو میلیون دوز خواهد رسید. همچنین طرح ممنوعیت های هوشمند کرونایی نیز به اجرا خواهد رسید که با آن افراد که در دو دوز واکسینه شده‌اند می‌توانند بدون محدودیت زندگی و سفر کنند.

مطابق با تازه‌ترین اظهارات رضا نفیسی، رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل،‌ پدافند غیر عامل و مدیریت بحران وزارت راه،‌ گفت‌وگو در پیرامون طرح قرنطینه هوشمند کرونایی از مدتی قبل آغاز شده و با اجرای آن اطلاعات افرادی که به طور کامل و با دو دوز در برابر کرونا واکسینه شده‌اند به این سیستم ورود پیدا کرده و آن‌ها می‌توانند بدون محدودیت سفر کرده و همچنین از ساید محدودیت‌های آن‌ها نیز کاسته می‌شود.

لازم به ذکر است که افراد واکسینه شده در دو دوز به دنبال اجرایی دشن این سیستم می‌توانند با وسایل حمل و نقل عمومی مانند خودرو خود،‌ اتوبوس،‌ قطار و هواپیما به سفر رفته یا اقدام به سفرهای خارجی کنند. نفیسی در ادامه عنوان کرد که علاوه بر این به دنبال نهایی شدن این سیستم اگر شخصی حاضر در هواپیما که علی‌رغم تزریق واکسن کرونا در دو دوز یا منفی بودن تست آن،‌ آلوده به کووید-۱۹ باشد سریعا مسافران دیگر به حالت‌های قرمز و نارنجی تغییر کرده و آن‌ها به رعایت همه‌جانبه دستورالعمل‌های بهداشتی موظف می‌شوند.

اجرای طرح قرنطینه هوشمند کرونایی توسط بخش‌های مختلف

از این رو وزارت بهداشت اطلاعات تمام افرادی که قصد سفر دارند را دریافت خواهد کرد و همچنین سیستم حمل و نقل نیز این اطلاعات را از طریق وزارت بهداشت به منظور استفاده از سامانه ماسک یا غیره دریافت می‌کند. این طرح هم‌اکنون در آخرین مرحله از بررسی قرار دارد و بلافاصله پس از دستور می‌توان آن را برای مدیریت بهتر کووید-۱۹ اجرا کرد. لازم به ذکر است با اجرای طرح ممنوعیت های هوشمند کرونایی از جمله سامانه ماسک و بخش حمل و نقل و … از آن مطلع خواهند شد و مسئولیت پیدا خواهند کرد تا آن را به اجرا در بیاورند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.