تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۳۹
کد خبر : 40705

اعتماد به هویت‌های مجازی بلای جان کاربران

اعتماد به هویت‌های مجازی بلای جان کاربران

اعتماد به هویت‌های مجازی بلای جان کاربران عکس خبر تزیینی است. مجرمان سایبری به صورت سازمان یافته و یا انفرادی پس از جلب اعتماد کاربران با طرح دوستی از آنان اخاذی می‌کنند.
به گزارش ایسنا و بنابر اعلا..

اعتماد به هویت‌های مجازی بلای جان کاربران

اعتماد به هویت‌های مجازی بلای جان کاربران
عکس خبر تزیینی است.

مجرمان سایبری به صورت سازمان یافته و یا انفرادی پس از جلب اعتماد کاربران با طرح دوستی از آنان اخاذی می‌کنند.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر اظهار داشت: مجرمان سایبری با طراحی نقشه های شوم در پلت فرم های مختلف در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های غیر بومی با طرح دوستی با کاربران که عمدتا از چهره های شناخته شده ورزشی و هنری و سایر افراد که دارای دنبال‌کنندگان بالا در شبکه اجتماعی اینستاگرام هستند با انجام ترفندهای مختلف و با انجام تماس‌های صوتی و تصویری با این افراد و ضبط تمامی مکالمات صوتی و تصویری و بعضاً تهیه تصاویر کاملا شخصی و خصوصی ، با تهدید انتشار اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

این مقام انتظامی گفت: این دسته از مجرمان که عمدتاً با سوء استفاده از شماره تلفن‌های مجازی در اغلب اوقات خود را خارج نشین و صاحب منسب‌های مختلف معرفی می‌کنند و با تطمیع و جلب اعتماد فریب‌خوردگان پس از تهیه تصاویر و محتوای مورد نیاز خود، تقاضای مبالغ مختلف عمدتا انتقال ارزهای رمزپایه "بیت کوین" می‌کنند.

سرهنگ پاشایی با اشاره به تشکیل پرونده‌های مختلف از این شیوه کلاهبرداری و اخاذی در پلیس فتا و شناسایی و دستگیری تعدادی مجرمان در داخل کشور به کلیه کاربران فضای مجازی هشدار داد به هیچ عنوان فریب هویت کاذب و جعلی کاربرانی که با اهداف شوم به آنها نزدیک می شوند را نخورند و در صورت مواجهه با تهدیدات احتمالی مشابه با مراجعه به دادسراهای تخصصی با اقامه دعوای علیه مجرمان و اخاذین پیگیر قضائی پرونده خود بوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.