تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
کد خبر : 73566

اعتصاب رانندگان اسنپ و پیک های موتوری اسنپ فود

اعتصاب رانندگان اسنپ و پیک های موتوری اسنپ فود

اعتصاب رانندگان اسنپ و پیک های موتوری اسنپ فوداعتصاب رانندگان اسنپ و پیک‌های موتوری اسنپ فود برای این شرکت و کاربران مشکلات متعددی را به وجود آورد. در ادامه دلیل اعتراض رانندگان ناوگان اسنپ را بررسی خ..

اعتصاب رانندگان اسنپ و پیک های موتوری اسنپ فود

اعتصاب رانندگان اسنپ و پیک‌های موتوری اسنپ فود برای این شرکت و کاربران مشکلات متعددی را به وجود آورد. در ادامه دلیل اعتراض رانندگان ناوگان اسنپ را بررسی خواهیم کرد.

پایین بودن دستمزد رانندگان اسنپ باعث شده تا پس از افزایش چشمگیر هزینه‌های زندگی به خصوص گرانی‌های اخیر فعالان این حوزه نتوانند از پس هزینه‌های مخارج زندگی بربیایند. در همین راستا رانندگان اسنپ اخیرا با انتشار فراخوانی در فضا مجازی اعلام کردند طی بازه ۱ تا ۵ خرداد به دلیل پایین بودن دستمزد خود اعتصاب خواهند کرد.

گفتنی است طی هفته قبل یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه نرخ تاکسی‌های اینترنتی را حدود ۱۰ درصد افزایش داد، اما سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان از افزایش نرخ تاکسی‌های اینترنتی جلوگیری کرد و دستور داد تا قیمت‌ها به قبل برگردد. در واقع همین موضوع نیز در افزایش اعتراضات رانندگان اسنپ تاثیر زیادی داشته است.

جزئیات اعتصاب رانندگان اسنپ

اعتصاب رانندگان اسنپ

محمد خلج، مدیرعامل اسنپ در همین راستا با اشاره به اینکه بهینه بودن قیمت و در دسترس بودن جزو ماموریت‌های اصلی این شرکت محسوب می‌شود عنوان کرد خواسته‌های رانندگان ناوگان اسنپ را مورد پیگیری قرار داده‌ایم. وی در خصوص اعتراض رانندگان به پایین بودن دستمزدها نیز بیان کرد هم‌اکنون تورم سالانه و افزایش قیمت خودرو باعث شدند تا در بخش قیمت‌گذاری خدمات و تعرفه‌ها با مشکل مواجه شویم. در واقع خواسته هر دو گروه از کاربران منطقی بوده و فعالیت اسنپ نیز به رضایت هر دو گروه بستگی دارد.

مدیرعامل اسنپ در ادامه گفته‌های خود تاکید کرد تدوام این شرایط باعث خواهد شد تا رانندگان به دلیل پایین بودن دستمزد از ادامه فعالیت در این حوزه منصرف شوند و مسافران نیز به ناچار تردد با اسنپ را به صرفه ندادند که هر دو موضوع روی فعالیت این شرکت تاثیر منفی خواهد گذاشت.

طبق گفته خلج، نرخ تاکسی های اینترنتی طبق مصوبه‌های مربوطه متناسب با نرخ تورم به شکل سالانه افزایش پیدا می‌کند. وی افزود هم‌اکنون با ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور در حال گفتگو هستیم تا نرخ مصوب سال ۱۴۰۱ را بعد از دریافت مجوزهای لازم اعلام کنیم.

مدیرعامل اسنپ در پایان گفته‌های خود خاطرنشان کرد سعی بر این است تا قیمت تاکسی‌های اینترنتی متناسب با معیشت کاربران راننده تعیین شود تا دیگر دغدغه هزینه‌های مربوط به سوخت، استهلاک و سایر هزینه‌ها را نداشته باشند. همچنین دغدغه‌های کاربران مسافر نیز در نرخ‌های جدید لحاظ می‌شود.

جزئیات اعتصاب رانندگان اسنپ فود

علاوه بر اینکه رانندگان اسنپ به دلیل پایین بودن دستمزدها اعتصاب کردند، پیک‌های موتوری اسنپ فود نیز طی هفته قبل دست به اعتصاب زدند. گزارش‌ها حاکی از آن است پیک‌های موتوری اسنپ فود در شهر تهران به دلیل دستمزد پایین، نبود بیمه، نبود امنیت شغلی و سخت بودن شرایط کاری اعتصاب کردند.

اعتصاب رانندگان اسنپ فود باعث شد تا این شرکت در زمان سفارش به کاربران پیامی را مبنی بر تاخیر در ارسال سفارشات به دلیل مشکلات در ناوگان حمل و نقل نشان دهد. انتظار می‌رود با اعلام نرخ‌های مصوب برای سال ۱۴۰۱، بخشی از مشکلات فعالان این حوزه برطرف شود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.