تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
کد خبر : 54632

اصول ایجاد استراتژی محتوایی

اصول ایجاد استراتژی محتوایی

اگر به دنبال رتبه های برتر گوگل و تعامل بالا با کاربران و بازدید کنندگان سایت هستیم باید از یک استراتزی محتوای درست پیروی کنیم. استاراتژی محتوای کسب و کار باید روی تولید محتوای با کیفیت، تعامل با بازدیدکنندگان و اندازه گیری میزان موفقیت محتوا متمرکز باشد. نباید صرفا محتو را برای خالی نبودن عریضه …

اگر به دنبال رتبه های برتر گوگل و تعامل بالا با کاربران و بازدید کنندگان سایت هستیم باید از یک استراتزی محتوای درست پیروی کنیم. استاراتژی محتوای کسب و کار باید روی تولید محتوای با کیفیت، تعامل با بازدیدکنندگان و اندازه گیری میزان موفقیت محتوا متمرکز باشد. نباید صرفا محتو را برای خالی نبودن عریضه منتشر کنیم بلکه باید با استراتژی مناسبی کار را دنبال کنیم و اندازه گیری ها و مادیفیکیشن های درست را در زمان مناسب اجرا کنیم.

در ادامه به اصولی که برای تهیه استراتژی محتوایی به آنها نیاز داریم اشاره می شود.

قدم اول: اهداف خود از ایجاد این استراتژی را بررسی و تعیین کنید.

محتوای عالی باید برای هدفی مشخص تولید شود. این هدف باید به صورت واضح مشخص و نوشته شده باشد. باید مشخص باشد که مثلاً محتوا برای آگاه سازی جامعه از وجود برند مورد نظرمان نوشتته می شود؟ ایجاد لید؟ تبدیل کاربران به خریدار یا جذب مشتریان سابق؟ هر کدام می توانند هدف مناسب و درستی برای تولیدمحتوا باشند و با توجه به هر هدفی که از تولید محتوا داریم باید مناسب ترین نوع محتوا را انتخاب کنیم.

قدم دوم: درباره مخاطبان احتمالی محتوایی که قرار است تولید شود فکر کنید.

استراتژی تولید محتوا زمانی می تواند موثر باشد که ما مخاطبان محتوای مورد نظر را بشناسیم. اینکه بدانیم مخاطبان ما از چه نوع سایت ها و محتوایی استقبال می کنند؛ این کار کمک بزرگی در بازاریابی محصولات به ما می کند. باید بدانیم که مشتریان بالقوه کسب و کار ما در کدام پلتفرم اجتماعی بیشتر حضور دارند.

برای این کار می توانیم از ابزار های آنلاین مختلف و یا از نرم افزار گوگل انالیتیکس استفاده کنیم.

قدم سوم: روی کیفیت محتوایی که خلق می کنید دقت کنید.

اصول ایجاد استراتژی محتوایی

موضوع مهمی که در این میان وجود دارد سرشار بودن اینترنت از محتوای بی ارزش و تا حد زیادی کپی است. بسیاری از سایت ها محتوای دیگران را با صرفا کپی پیست روی سایت خود می گذارند و تعداد زیادی محتوای بی ارزش در سراسر اینترنت راجع به موضوعات مختلف وجود دارد که به دلیل قرار نگرفتن در سرچ گوگل هیچوقت دیده نمی شوند. اگر بخواهیم محتوایی که تولید می کنیم در رتبه های بالا قرار بگیرد و ضریب تعامل بالایی با کاربران داشته باشد باید محتوایی با ویژگی های ذیل تهیه کنیم.

  • شاخص باشد.
  • یونیک باشد.
  • صدا و لحن خاص خود را داشته باشد.
  • ارزشی را به مشتریان و کاربران منتقل کند.

قدم چهارم: شاخص ها را اندازه بگیرید.

اندازه گیری نتایج و شاخص ها در استراتژی محتوایی نقش بسیار مهمی دارد. انتشار محتوا بدون اندازه گیری و تحلیل شاخص های مرتبط نتیجه خاصی را عاید کسب و کار نخواهد کرد. باید رفتارهای کاربران در قبل محتوای تولید شده را دیده و مورد بررسی قرار داده و در نهایت برای تولید محتوای بهتر و محبوب تر اقدام کنیم. باید مشخص کنیم افراد به چه محتوایی و به چه دلیلی علاقمندند.

قدم پنجم: تقویت محتوا

ایجاد استراتژی و تولید محتوا بر طبق آن، بخش اول کار است. بخش دوم این فرایند تقویت محتواست. برای این کار باید محل ها و پلتفرم هایی که کاربران و مخاطبان احتمالی در آن حضور دارند شناخته شوند. محتوایی که تولید شده است را باید در این پلتفرم ها برای مخاطبان خود منتشر کنیم.

قدم ششم: ترویج محتوا

اصول ایجاد استراتژی محتوایی

بعد از اینکه محتوای خود را با رعایت تمام اصول بازاریابی محتوایی، ایجاد کرده و آن را تقویت کردید، باید برای رشد و دیده شدن آن، محتوای تولید شده را در سایت و شبکه های اجتماعی خود ترویج دهید.

پروموت کردن محتوا در سایت به روش های گوناگونی انجام می شود؛ از جمله سئو. اما دقت کنید که یکی از مهمترین مسائلی که بر سئو و سایت شما تاثیر می گذارد، هاست شماست. در واقع در صورتی که از سرویس میزبانی خوبی استفاده نکنید، نه از لحاظ سئو موفق خواهید شد و نه می توانید با روشهای دیگر در حوزه مارکتینگ، محتوای خود را ترویج دهید. در نتیجه خرید هاست قدرتمند و مناسب می تواند به شما کمک شایانی در این زمینه کند.

علاوه بر این می توانید برای بهبود زیرساخت های سایتتان از سرویس های قدرتمندتری نظیر سرور مجازی و یا سرور اختصاصی استفاده کنید.

تمام این سرویس ها را می توانید از شرکت صباهاست تهیه کنید که باعث تقویت سایت و محتوای شما خواهند شد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.