تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
کد خبر : 74219

اشنایی با پمپ هیدرولیک

اشنایی با پمپ هیدرولیک

پمپ هیدرولیک چیست و چه کاربردی دارد ؟ شاید این سوال شما نیز باشد که این وسیله چه کاربردی دارد و برای چه کارهایی به پمپ هیدرولیک احتیاج داریم و ما در ادامه این مقاله شما را با این محصول بیشتر آشنا می کنیم که باید قبل از خرید و انتخاب دستگاه به آن دقت …

پمپ هیدرولیک چیست و چه کاربردی دارد ؟ شاید این سوال شما نیز باشد که این وسیله چه کاربردی دارد و برای چه کارهایی به پمپ هیدرولیک احتیاج داریم و ما در ادامه این مقاله شما را با این محصول بیشتر آشنا می کنیم که باید قبل از خرید و انتخاب دستگاه به آن دقت کنید.

 

پمپ هیدرولیک مانند قلب انسان در دستگاه ها عمل می کند و این توصیف کاملا دم خور این قطعه نیز می باشد چرا که اگر این پمپ به هر صورتی که از کار بیوفتد دچار اختلال در روند کاری سایر دستگاه ها می شود و از ادامه کار دستگاه را باز می دارد و می توان گفت در هر سیستمی یک هسته مرکزی وجود دارد که تمامی عملیات پروسس را این هسته انجام می دهد که دقیقا پمپ هیدرولیک را همان هسته اصلی می نامند.

 

وظایف اصلی پمپ هیدرولیک در سیستم

 

وظیفه پمپ های هیدرولیک در تمامی سیستم ها تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی هیدرولیکی می باشد که ترکیبی از فشار و جریان نیز می باشد به طور کلی در هر وسیله ای که بخواهید نیروی ورودی را جهت دریافت فشار در خروجی به کار بگیرید بایستی به نوعی از این نوع پمپ ها بهره بگیرید ؛ شاید برای شما این سوال پیش آید که پمپ هیدرولیک دقیقا برای چه دستگاه هایی به کار گرفته می شود که بایستی خدمت شما عرض کنیم این دستگاه برای ماشین های صنعتی ؛ بیل مکانیکی ؛ جرثقیل ؛لودر ؛ آسانسور ؛ انواع ماشین آلات پرس ؛ نوار نقاله ؛ میکسر و لیفتراک ها و غیره کاربردی می باشد و یک قطعه کاملا مصرفی بشمار می آید.

 

آشنایی با انواع پمپ هیدرولیک

 

پمپ هیدرولیک پیستونی

پمپ چرخ دنده ای خارجی

پمپ چرخ دنده ای داخلی

پمپ هیدرولیک پره ای

پمپ هیدرولیک اسکرو

روتاری پمپ ها

 

اشنایی با پمپ هیدرولیک

شیر هیدرولیک چیست و چه کاربردی دارد ؟

 

شیر هیدرولیک عنوان واحد کنترول و فرمان سیستم های هیدرولیکی را بر عهده دارد که یکی از اصلی ترین و تاثیر گزار ترین قطعات هر سیستم نامیده می شود که بایستی حتما به تامین و نگهداری شیر هیدرولیک دقت ویژه ای کنید شیر برقی هیدرولیکی دارای یک قطعه ای به نام هسته فرومغناطیسی می باشد که قابلیت جابجایی دارد و بسیار به سیم‌پیچ شباهت دارد و عمل می‌کند ؛ کارکرد این شیر به حرکت همین هسته بستگی دارد و در واقع با وارد شدن جریان توسط بوبین یا سلونوئید، یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌ کند که در اثر آن، هسته فرومغناطیسی شروع به حرکت می‌کند.

به همین دلیل بوبین یا سلونوئید به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش شیر برقی شناخته می‌شود و وظیفه باز و بسته کردن ورودی‌های شیر هیدرولیک را دارد. سلونوئید دارای ساختاری ساده‌ متشکل از قاب فولادی، سیم‌پیچ و سنبه است. علت فولادی بودن قاب این است که در هنگام وارد شدن جریان برق به سیم‌پیچ، خاصیت آهنربایی ایجاد شده و سنبه سلونوئید به سمت قاب جذب شود.

آشنایی با انواع شیر هیدرولیک

  • شیرهای هیدرولیک مدولار
  • شیر کنترل جریان یا دبی
  • شیرهای هیدرولیک پروپرشنال
  • شیر کنترل فشار
  • شیر کنترل جهت
  • شیرهای هیدرولیک سروو

این شیر ها هر یک دارای کارایی متفاوتی برای هر دستگاه نیز می باشد و لازم به ذکر می باشد که بایستی با توجه به نیاز خود و کارایی که مد نظر دارید انتخاب نمایید و در این میان اگر نیاز به هرگونه مشاوره در خصوص خرید شیر هیدرولیک و پمپ هیدرولیک داشتید می توانید با مشاوران حرفه ای تیم قوام صنعت ارتباط برقرار کنید تا بتوانیم راهنمایی های لازم را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم.

وب سایت قوام صنعت اولین مبتکر فروش قطعات هیدرولیکی در ایران می باشد که با حذف واسطه ها بصورت مستقیم با کمترین قیمت اینگونه قطعات را به مخاطبین خود ارائه می کند که تمامی اقلام موجود بروی وب سایت دارای ضمانت نامه کتبی و خدمات پس از فروش می باشد و امکان ارسال به تمام نقاط کشور را دارد همچنین شما می توانید با وارد شدن به ادرس ghavamsanat.com با انواع محصولات ما آشنا شوید و محصولاتی که انتخاب می کنید را با یکدیگر از نظر قدرت و مشخصات مقایسه نمایید که این قابلیت به شما به راحتی کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.