تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۱۱
کد خبر : 67144

اسپیس ایکس به سرویس جاسوسی ارتش آمریکا تبدیل می‌شود!

اسپیس ایکس به سرویس جاسوسی ارتش آمریکا تبدیل می‌شود!

اسپیس ایکس به سرویس جاسوسی ارتش آمریکا تبدیل می‌شود!شرکت اسپیس ایکس -SpaceX در زیر پوسته فعالیت‌های علمی خود، تبدیل به سرویس جاسوسی ارتش آمریکا شده است؛ آیا ایلان ماسک جاسوس پنتاگون است؟
شرکت اسپیس ای..

اسپیس ایکس به سرویس جاسوسی ارتش آمریکا تبدیل می‌شود!

شرکت اسپیس ایکس -SpaceX در زیر پوسته فعالیت‌های علمی خود، تبدیل به سرویس جاسوسی ارتش آمریکا شده است؛ آیا ایلان ماسک جاسوس پنتاگون است؟

شرکت اسپیس ایکس یک ماهواره جاسوسی ایالات متحده را در ۲ فوریه در دومین پرتاب از سه پرتاب برنامه‌ریزی شده طی بازه چهار روزه به مدار زمین فرستاد. این شرکت یک موشک دو مرحله‌ای فالکون ۹ را که توسط دفتر ملی شناسایی آمریکا (یکی از دفاتر زیر مجموعه پنتاگون) مخفی شده بود، به مدار زمین پرتاب کرد. موشک مذکور از پایگاه نیروی فضایی در وندنبرگ کالیفرنیا و در ساعت ۱۲:۲۷ دقیقه بعد از ظهر به وقت اقیانوس آرام (۲۳:۵۷ به وقت تهران) به پرواز در آمد.

رابطه سرویس جاسوسی ارتش آمریکا و اسپیس ایکس چیست؟

حدود هشت دقیقه پس از این پرتاب، مرحله اول موشک فالکون ۹ در منطقه فرود ۴ وندنبرگ به زمین نشست و مرحله دوم یا فوقانی این موشک، NROL-87 را به مدار زمین فرستاد. هنوز مشخص نیست که این ماهواره جاسوسی در آن منطقه چه کار می‌کند اما فعالیت‌ها و ابزارهای آن همچون سایر فضاپیماهای دفتر ملی شناسایی طبقه‌بندی شده است.

موشک جاسوسی اسپیس ایکس

دفتر ملی شناسایی (NRO) به عنوان ناوگان ماهواره‌های جاسوسی آمریکا و یکی از زیرمجموعه‌های وزارت دفاع آن است. در واقع پس از درخواست دفتر ملی شناسایی، برنامه اینترنتی پرتاب این ماهواره را پس از فرود روی زمین متوقف کرد.

پرتاب NROL 87 دور روز پس از درخواست ایتالیا مبنی بر ارسال ماهواره رصد زمین CSG 2 به مدار انجام شد. (ایتالیا از اسپیس ایکس خواسته بود تا این ماهواره را از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال فلوریدا به مدار بفرستد.) همچنین این شرکت قصد دارد ۴۹ ماهواره اینترنتی Starlink خود را در روز پنجشنبه (۳ فوریه) از مرکز فضایی کندی ناسا، که در سواحل فضایی فلوریدا نیز قرار دارد، پرتاب کند.

پرتابی که روز ۲ فوریه انجام شد، دومین پرتاب اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۲ بود. این مأموریت صد و چهل و سومین پرتاب مداری این شرکت و صد و پنجمین پرتاب موشک‌های بوستر یا تقویت کننده به فضا است. شرکت اسپیس ایکس معمولاً مرحله اولیه پرتاب ماهواره‌ها را با موشک فالکون ۹ انجام می‌دهد تا بدین ترتیب راهی برای کاهش هزینه‌های ساخت مجدد راکت و تقویت کننده‌ها پیدا کند.

موشک جاسوسی اسپیس ایکس

اما مرحله اول یا راکتی که NROL 87 را به مقصد برد قبلاً به پرواز درنیامده بود و نام تجاری آن نشان می‌دهد که بدون لکه و تمیز است. مقامات دفتر ملی شناسایی در روز سه شنبه ۱ فوریه از طریق توییتر اعلام کردند که NROL 87 اولین پرتاب این دفتر در سال ۲۰۲۲ و اولین پرتاب توسط شرکت SpaceX است که تحت قراردادی ۳۱۶ میلیون دلاری توافق شده است. این قرارداد در سال ۲۰۲۰ امضا شده بود. همچنین این اولین مأموریت دفتر ملی شناسایی است که از یک راکت برای فرود استفاده می‌کند.

منبع :space.comمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.