تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر : 59277

اسپرتیج جی تی ۲۰۲۲ معرفی شد؛ شاخ و شانه کیا برای توسان و تویوتا راو ۴

اسپرتیج جی تی ۲۰۲۲ معرفی شد؛ شاخ و شانه کیا برای توسان و تویوتا راو ۴

اسپرتیج جی تی ۲۰۲۲ معرفی شد؛ شاخ و شانه کیا برای توسان و تویوتا راو ۴اسپرتیج جی تی ۲۰۲۲ معرفی شد. نسخه اروپایی اسپرتیج GT برای رقابت با توسان و تویوتا راو ۴ با تغییرات زیادی مواجه شده است. در ادامه با..

اسپرتیج جی تی 2022اسپرتیج جی تی ۲۰۲۲ معرفی شد؛ شاخ و شانه کیا برای توسان و تویوتا راو ۴

اسپرتیج جی تی ۲۰۲۲ معرفی شد. نسخه اروپایی اسپرتیج GT برای رقابت با توسان و تویوتا راو ۴ با تغییرات زیادی مواجه شده است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت کره‌ای کیا چند ماه قبل از نسخه جهانی اسپرتیج پرده برداشت و اکنون یک نسخه ویژه را برای بازار اروپا معرفی کرد تا بتواند با توسان و تویوتا راو ۴ به رقابت بپردازد. با وجود اینکه نسخه اروپایی به مدل جهانی خود شباهت زیادی دارد، اما اکنون طول آن به ۴۵۱۵ میلی‌متر رسیده که نشان می‌دهد این کراس اوور کره‌ای اکنون حدود ۱۳۳ میلی‌متر کوتاه‌تر شده است. کیا در خصوص اسپرتیج جی تی ۲۰۲۲ اروپایی اعلام کرد در طراحی این خودرو در بخش ظاهری، سطح تکنولوژی و فنی به نیاز مشتریان اروپایی توجه زیادی شده است.

مشخصات اسپرتیج جی تی ۲۰۲۲ اروپایی

اسپرتیج جی تی 2022

اسپرتیج جی تی ۲۰۲۲ با وجود اینکه نسبت به نسخه جهانی از طول کمتری بهره می‌برد، اما نمای جلویی آنها کاملا شبیه به هم بوده و در این بخش جلوپنجره پوزه ببر معروف کیا در کنار چراغ‌های خاص با دی‌لایت‌های LED بومرنگ شکل به چشم می‌خورند. البته کیا در طراحی جلوپنجره و سپر نسبت به نسخه جهانی تغییراتی را لحاظ کرده است.

اسپرتیج جی تی 2022

در نمای جانبی به دلیل کاهش طول خودرو، طراحان درهای عقب را تغییر داده‌اند و لچکی روی ستون C را نیز حذف کرده‌اند. اسپرتیج جی تی ۲۰۲۲ اروپایی به سقف و ستون‌های مشکی رنگ نیز مجهز شده است. مشتریان اروپایی در هنگام خرید می‌توانند برای این خودرو رینگ‌های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اینچی را با ۶ طراحی و رنگ مختلف سفارش دهند.

اسپرتیج جی تی 2022

کابین این کراس اوور کره‌ای از طراحی جسورانه‌ای بهره می‌برد. کیا برای کابین این خودرو نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی خمیده برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی با گرافیک شفاف در پشت غربیلک فرمان را در نظر گرفته است. صفحه آمپر این خودرو قادر به نمایش نقشه‌های ناوبری بوده و از آنجایی که این خودرو به قابلیت به‌روزرسانی از راه دور مجهز شده است، راننده همواره جدیدترین نسخه سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را در اختیار خواهد داشت.

اسپرتیج جی تی 2022

با وجود اینکه طول اسپرتیج جی تی ۲۰۲۲ کاهش پیدا کرده اما سرنشینان عقب فضای پای ۹۹۶ میلی‌تری و فضای سر ۹۹۸ میلی‌متری را در اختیار خواهند داشت. ظرفیت صندوق بار این خودرو نیز ۵۹۰ لیتر بوده که با خواباندن صندلی‌های عقب این میزان به ۱۷۸۰ لیتر خواهد رسید. مشتریان اروپایی می‌توانند این کراس اوور کره‌ای را در انواع پیشرانه‌ها شامل هیبریدی، پلاگین‌هیبریدی، هیبریدی خفیف و دیزلی سفارش دهند.

اسپرتیج جی تی 2022

کیا برای تمام مدل‌های هیبریدی این کراس اوور یک موتور ۱.۶ لیتری توربو را ارائه کرده است، اما نسخه پلاگین‌هیبریدی این خودرو به پیشرانه بنزینی با یک پیشرانه الکتریکی ۹۰ اسب بخار در کنار پکیج باتری ۱۳.۸ کیلووات ساعتی مجهز است که به صورت ترکیبی قدرتی برابر با ۲۶۰ اسب بخار را به تولید می‌رسانند. نسخه هیبریدی نیز از یک پیشرانه الکتریکی ۶۰ اسب بخاری و پکیج باتری ۱.۴۹ کیلووات ساعتی بهره می‌برد که در مجموع می‌تواند قدرتی معادل ۲۳۰ اسب بخار را تولید کند. این موتور ۱.۶ لیتری در نسخه هیبریدی خفیف نیز در دو سطح قدرت ۱۵۰ و ۱۸۰ اسب بخار قابل سفارش خواهد بود.

اسپرتیج جی تی 2022

مشتریان اروپایی می‌توانند این خودرو را با یک موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر دیزلی نیز در دو سطح قدرت ۱۱۵ و ۱۳۵ اسب بخار سفارش دهند. این پیشرانه از تکنولوژی کنترل فعال آلایندگی بهره می‌برد و باعث می‌شود تولید NOx و سایر گازهای مضر کاهش پیدا کند. کیا برای این پیشرانه یک سیستم هیبرید خفیف را نیز به صورت سفارش ارائه کرده است. یک گیربکس ۷ سرعت دو کلاچه یا ۶ سرعت دستی وظیفه انتقال قدرت در تمام نسخه‌ها را برعهده دارد.

اسپرتیج جی تی 2022

اسپرتیج جی تی ۲۰۲۲ از حالات رانندگی مختلفی چون اقتصادی، راحت، اسپرت و حالت جدید تراین نیز بهره می‌برد که حالت جدید ویژه رانندگی در برف، گل و ماسه در نظر گرفته شده است. این کراس اوور کره‌ای به کنترل الکترونیکی سیستم تعلیق نیز مجهز شده که وظیفه تنظیم مداوم کمک‌فنرها را برعهده دارد تا خودرو همواره در سطح اسپرت با راحتی بالا و قدرت بیشتر قرار داشته باشد.

اسپرتیج جی تی 2022

کیا برای این کراس اوور سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ای چون کروز کنترل تطبیقی را نیز در نظر گرفته که به کمک اطلاعات ناوبری می‌تواند هنگام نزدیک شدن خودرو به پیچ تند میزان سرعت را در سطح استاندارد قرار دهد. اسپرتیج جی تی ۲۰۲۲ اروپایی از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی به فروش خواهد رسید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.