تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر : 589198

اسم نخست وزیر یونان به فارسی

اسم نخست وزیر یونان به فارسی

کیریاکوس میتسوتاکیس اسم نخست وزیر اسبق یونان است اگر اسم یونانی وی را بخواهیم بدانیم بصورت: Κυριάκος Μητσοτάκης است وی در  ۴ مارس ۱۹۶۸متولد شد ، کیریاکوس میتسوتاکیس  سیاستمدار یونانی و نخست وزیر این کشور است. میتسوتاکیس از سال 2016 رهبر حزب دموکراسی نوین (یونان) بود که از 8 ژوئیه 2016 تا 8 ژوئیه 2019

کیریاکوس میتسوتاکیس اسم نخست وزیر اسبق یونان است اگر اسم یونانی وی را بخواهیم بدانیم بصورت: Κυριάκος Μητσοτάκης است وی در  ۴ مارس ۱۹۶۸متولد شد ، کیریاکوس میتسوتاکیس  سیاستمدار یونانی و نخست وزیر این کشور است.

میتسوتاکیس از سال 2016 رهبر حزب دموکراسی نوین (یونان) بود که از 8 ژوئیه 2016 تا 8 ژوئیه 2019 با دولت الکسیس سیپراس مخالفت کرد. علاوه بر این، میتسوتاکیس قبلاً از سال 2013 تا 2019 وزیر اصلاحات بود و در 7 ژوئیه 2004 به عضویت پارلمان یونان از حوزه انتخابیه آتن B درآمد. حزب او با کسب 158 کرسی و اکثریت در انتخابات پارلمانی یونان (2019) توانست به تنهایی دولت جدید یونان را تشکیل دهد. او فرزند کنستانتین میتسوتاکیس، نخست وزیر سابق یونان است.

این روزها نام نخست وزیر یونان به یکی از پرجستجوترین ها در گوگل فارسی تبدیل شده است. در ادامه زندگی او را بررسی می کنیم. نخست وزیر یونان کیریاکوس میتسوتاکیس نام دارد و او نخست وزیر یونان است که از سال 2019 در این سمت مشغول به کار است.

نام نخست وزیر یونان چیست؟

نام نخست وزیر یونان، کیریاکوس میتسوتاکیس است که جدیدترین نخست وزیر یونان است که در خانواده ای سیاسی به دنیا آمده و اکثر اعضای خانواده وی دارای فعالیت ها و مشاغل سیاسی بوده اند.

عکس نخست وزیر یونان

کیریاکوس میتسوتاکیس، رهبر حزب دموکراسی نوین، در اولین انتخابات سراسری 39 درصد آرا و 158 نماینده پارلمان را به دست آورد و نخست وزیر جدید یونان شد.

نخست وزیر یونان کیست؟

میتسوتاکیس، یکی از سیاستمداران نسل جدید یونان، از خانواده ای می آید که آثار خود را در سیاست یونان به جا گذاشته است. نام کامل نخست وزیر یونان، کیریاکوس میتسوتاکیس است.

نخست وزیر جوان زاده کجاست؟
کیریاکوس میتسوتاکیس در سال 1968 در آتن متولد شد و فرزند سیاستمدار یونانی کنستانتین میتسوتاکیس است که از سال 1989 تا 1992 نخست وزیر بود.

عکس نخست وزیر یونان

عکس نخست وزیر یونان را در زیر مشاهده می کنید.

معنی نام نخست وزیر یونان چیست؟

نام نخست وزیر یونان، کیریاکوس میتسوتاکیس است. نام یونانی Pradhan Mantri ke به معنای “خدا” است.
خواهر بزرگتر او، دورا باکوینیس، از سال 2006 تا 2009 به عنوان وزیر امور خارجه در دولت یونان خدمت کرد. در سپتامبر، برادرزاده او کوستاس بکوینیس نیز به عنوان شهردار آتن انتخاب شد.

زندگی نخست وزیر یونان
کیریاکوس میتسوتاکیس پس از فارغ التحصیلی از کالج آمریکایی در آتن، در دانشگاه هاروارد در ایالات متحده در رشته علوم اجتماعی تحصیل کرد. هنگامی که او در سال 1990 فارغ التحصیل شد، جایزه Hoopes and Tocqueville را برای دکترای خود در دیدگاه آمریکایی در یونان دریافت کرد. کیریاکوس میتسوتاکیس در سال 1993 مدرک کارشناسی ارشد “ادغام اروپایی” را از دپارتمان روابط بین الملل دانشگاه استنفورد و در سال 1995 مدرک کارشناسی ارشد “مدیریت بازرگانی” را از دانشگاه هاروارد دریافت کرد.

نام فارسی
همانطور که در بالا اشاره کردیم، نام نخست وزیر یونان، کر یاکوس میتسوتاکیس است.

نخست وزیر یونان
هنگامی که کیریاکوس میتسوتاکیس به آتن بازگشت، مسئولیت بانک هایی مانند آلفا بانک و بانک ملی یونان و همچنین بخش هایی مانند سرمایه گذاری، خصوصی سازی و همکاری های مالی در بالکان را بر عهده گرفت.

وی در سال 2003 گواهینامه «رهبر جهانی آینده» را از مجمع جهانی اقتصاد دریافت کرد و از سال 2019 بر صندلی نخست وزیری نشست.

میتسوتاکیس که در سال 2004 وارد عرصه سیاست شد، در دولت ائتلافی YDP-PASOK (جنبش سوسیالیست پانهلنیک) که در آغاز بحران اقتصادی کشور (2013-2015) به قدرت رسید، به عنوان وزیر اداره عمومی خدمت کرد. در 10 ژانویه 2016، او رهبر حزب اصلی اپوزیسیون شد.

 

همسر نخست وزیر یونان کیست؟

همسر نخست وزیر یونان
اگر سوال “همسر نخست وزیر یونان کیست؟” ذهن شما سرگردان است، به ادامه مقاله توجه کنید. میتسوتاکیس که با ماروا گربوفسکی تاجر لهستانی ازدواج کرده و دارای سه فرزند است، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی صحبت می کند.

نام نخست وزیر یونان به فارسی چیست؟
همانطور که در ابتدای مقاله آمده است، نام نخست وزیر یونان به فارسی است. در زیر تصویر نخست وزیر یونان و همسرش را مشاهده می کنید

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.