تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
کد خبر : 583607

 استون مارتین V12 Speedster تاپ گان؛ سوپر اسپرت کلکسیونی با قیمت 1 میلیون دلار

 استون مارتین V12 Speedster تاپ گان؛ سوپر اسپرت کلکسیونی با قیمت 1 میلیون دلار

استون مارتین V12 Speedster تاپ گان؛ سوپر اسپرت کلکسیونی با قیمت 1 میلیون دلار استون مارتین V12 Speedster تاپ گان یک خودرو سوپر اسپرت فوق العاده خاص و تک است که با قیمت یک میلیون دلاری خود، قصد دارد تا به کلکسیون ثروتمندان بپیوندد. پس این شما و این Top Gun Aston Martin V12 Speedster!

استون مارتین V12 Speedster تاپ گان؛ سوپر اسپرت کلکسیونی با قیمت 1 میلیون دلار

استون مارتین V12 Speedster تاپ گان یک خودرو سوپر اسپرت فوق العاده خاص و تک است که با قیمت یک میلیون دلاری خود، قصد دارد تا به کلکسیون ثروتمندان بپیوندد. پس این شما و این Top Gun Aston Martin V12 Speedster!

فیلم تاپ گان ماوریک 2 به اندازه کافی سر و صدا به پا کرده است و تا اینجای کار توانسته به پرفروش‌ترین فیلم کارنامه کاری تام کروز و یکی از هیجان‌ انگیزترین فیلم‌های ژانر جنگی تبدیل شود. مطمئنا داگ فایت‌های سری تاپ گان، جزو بهترین سکانس‌هایی هستند که در طول تاریخ فیلم سازی جهان، در آسمان خلق شده‌اند. اما استون مارتین قصد دارد تا با معرفی یک اسپیدستر دو نفره، بنزین و آتش را با یکدیگر ترکیب کند. در ادامه به سراغ جدیدترین و خاص‌ترین محصول این خودروساز بریتانیایی می‌رویم و به مشخصات فنی آن نگاهی خواهیم داشت.

هشدار: اگر هیچ کدام از فیلم‌ها را ندیده باشید، باز هم برای خواندن این نوشته مشکلی نخواهید داشت. همچنین باید اشاره کنیم که در طول این مقاله، هیچ اسپویلی از اطلاعات هر دو فیلم صورت نگرفته است پس با خیال راحت تا انتهای کار، همراه ما باشید.

معرفی استون مارتین V12 Speedster تاپ گان

استون مارتین V12 Speedster تاپ گان

فرض کنید که شما قصد خرید یک استون مارتین خاص را داشته باشید؛ آیا به سراغ وینتیج 150 هزار دلاری می‌رویم یا وینتیج F1 را انتخاب می‌کنید؟ هر دو مورد، از بهترین خودروهای اسپرت هستند اما در مقایسه با هیولاهای چند صد هزار دلاری، اصلا عددی حساب نمی‌شوند. استون مارتین V12 Speedster تاپ گان اینجاست تا در مهمانی بزرگان حضور پیدا کند و باز هم ما را به یاد طراحی‌های عجیب SLR مرسدس بنز بیندازد. اما چه چیزی این سوپر اسپرت را به شدت خاص می‌کند؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

طراحی ظاهری به شدت خاص و مشخصات فنی

استون مارتین V12 Speedster تاپ گان

همانطور که از اسم این خودرو پیداست، می‌دانیم که بر اساس استون مارتین V12 Speedster طراحی شده است. طراحان این خودرو، جت جنگنده F/A 18 را الهام بخش خود می‌دانند و اگر به شیلد‌های نصب شده در پشت صندلی‌ها توجه کنید، کاملا دلیل این موضوع را متوجه خواهید شد.

استون مارتین V12 Speedster تاپ گان - هلمت های تام کروز
استون مارتین V12 Speedster تاپ گان - هلمت های تام کروز

همچنین هلمت‌های ماوریک هم اینجا هستند تا استون مارتین V12 Speedster تاپ گان را نسبت به تمام ماشین‌های روی زمین، خاص‌تر کنند. البته در نسخه معمولی هم این کاست‌‌ها را داشتیم اما ماوریک نبودند! طراحی اصلی هلمت های استفاده شده در هر دو فیلم را می‌توانید در تصویر بالا ببینید.

استون مارتین V12 Speedster تاپ گان

اما خاص بودن این سوپر اسپرت، فقط به ماوریک بودنِ آن ختم نمی‌شود! استون مارتین اسپیدستر V12 معمولی فقط در 88 نسخه تولید شده است و فقط یکی از این 88 عدد، توانسته تا افتخار ورود به دوره‌ی تاپ گان و ماوریک بودن را از آن خود کند (بیشتر توضیح نمی‌دهیم تا داستان فیلم اسپویل نشود). همین موضوع، یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که قیمت آن را به 1 میلیون دلار می‌رساند. برای درک بهتر این موضع بد نیست بدانید که نسخه معمولی اسپیدستر V12، فقط 700 هزار دلار قیمت دارد.

استون مارتین V12 Speedster تاپ گان

در ادامه به رنگ زیبای آبی و نقره‌ای می‌رسیم که یکی دیگر از المان‌های فیلم تاپ گان محسوب می‌شود و این رنگ در قسمت‌هایی مثل نوار دور جلو پنجره، لاستیک‌های P Zero پیرلی و دیفیوزر عقبی، خود نمایی می‌کند. همچنین امضا و نشان «کاپیتان پیت میشل ماوریک» هم بر روی درب راننده دیده می‌شود. رینگ‌های 5 پره این نسخه هم به صورت اختصاصی طراحی شده‌اند و با هیچ کدام از رینگ‌های دیگر استون مارتین‌های جهان، یکی نخواهند بود؛ دقیقا به مانند آینه‌های بغل.

استون مارتین V12 Speedster تاپ گان

در مورد مشخصات فنی این نسخه هنوز اطلاعات زیادی نداریم اما با توجه به زمان کمی که برای آماده سازی آن صرف شده است احتمال می‌دهیم که همان پیشرانه V12 نسخه معولی را داشته باشیم. این پیشرانه 12 سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ 5.2 لیتری که دقیقا در وسط خودرو نصب شده است می‌تواند 700 اسب بخار قدرت و 753 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته ZF، مستقیما به چرخ‌های عقبی بفرستد.

استون مارتین V12 Speedster تاپ گان

نسخه معمولی بدون نوارهای آبی و تجهیزات فیبر کربن اضافی

البته چنین اعدادی نباید باعث ترس شما باشند زیرا در مجور عقبی، یک دیفرانسیل لغزش محدود الکتریکی را داریم که همه چیز را تحت نظر دارد. به هر حال هر چه که باشد، سواری با خودرویی که در کمتر از 3.5 ثاینه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، واقعا ترسناک است. البته حدس می‌زنیم که حداکثر سرعت استون مارتین V12 Speedster تاپ گان هم به مانند نسخه معوملی، به 300 کیلومتر بر ساعت محدود شده باشد.

استون مارتین V12 Speedster تاپ گان
استون مارتین V12 Speedster تاپ گان
استون مارتین V12 Speedster تاپ گان

در پایان یک سفر کوتاه را به کابین استون مارتین V12 Speedster تاپ گان تجربه می‌کنیم که ما را با کارگاه فیبر کربن بریتانیایی‌ها آشنا می‌کند. طراحان این نسخه سعی کرده‌اند تا زاویه صندلی‌ها و حس و حال کابین را تا جای ممکن، به جت F/A 18 نزدیک کنند. همچنین تریم کابین هم از رنگ مشکی یک دست تشکیل شده است.

جذاب ترین مطالب دنیای خودرو

نگاهی به کلکسیون خودرو گران‌ قیمت گوردون رمزی، آشپز مشهور بریتانیایی

بنتلی کانتیننتال GT S و GTC S با اگزوز رویایی معرفی شدند + ویدیو

آخرین نسل پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر که در سال ۲۰۲۲ تولید می‌شوند؛ خداحافظی با هیولاهای زیر کاپوت

هایپرکار Tushek TS900 Apex با قدرت 1300 اسب بخار به عنوان سبک ترین ابر خودرو جهان معرفی شد + ویدیو

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.