تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۴:۱۷
کد خبر : 67217

استقبال مقامات اتحادیه اروپا از مسدودسازی اینستاگرام و فیسبوک در این قاره!

استقبال مقامات اتحادیه اروپا از مسدودسازی اینستاگرام و فیسبوک در این قاره!

استقبال مقامات اتحادیه اروپا از مسدودسازی اینستاگرام و فیسبوک در این قاره!مقامات اتحادیه اروپا نه تنها قصد ندارد در برابر مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا کوتاه بیایند، بلکه آنها حتی از مسدودسازی اینستاگرام..

استقبال مقامات اتحادیه اروپا از مسدودسازی اینستاگرام و فیسبوک در این قاره!

مقامات اتحادیه اروپا نه تنها قصد ندارد در برابر مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا کوتاه بیایند، بلکه آنها حتی از مسدودسازی اینستاگرام و فیسبوک در قاره اروپا استقبال هم می‌کنند.

متا اخیرا گزارشی را منتشر کرده و در آن به صراحت به اتحادیه اروپا هشدار داده بود که در صورت پافشاری آنها برای قوانین جدید تصویب شده توسط کمیسیون اروپا، این شرکت سرویس‌های اینستاگرام و فیسبوک را در اروپا غیر فعال خواهد کرد.

مقامات اتحادیه اروپا در فکر مسدودسازی فیسبوک و اینستاگرام

مسدودسازی اینستاگرام

قوانین جدید اتحادیه اروپا از تمامی شرکت‌های فعال در این قاره می‌خواهند که اطلاعات کاربران اروپایی را در سرورهای محلی این قاره پردازش کنند. اما متا (فیسبوک سابق) اطلاعات کاربران اروپایی را به سرورهای خود در آمریکا می‌فرستد. امروز دو تن از مقامات اتحادیه اروپا، Robert Habeck (وزیر اقتصاد آلمان)‌ و Bruno Le Maire (وزیر دارایی فرانسه) به گزارش جدید متا و امکان مسدودسازی فیسبوک و اینستاگرام در اروپا واکنش نشان دادند.

آنها بدون هیچگونه تعارفی اعلام کردند که متا باید از قوانین اتحادیه اروپا تبعیت کند؛ در غیر این صورت، شبکه‌های اجتماعی این شرکت در سرتاسر اروپا ممنوع اعلام خواهد شد. Robert Habeck وزیر اقتصاد آلمان در این رابطه گفت:

مسدودسازی اینستاگرام

من برای ۴ سال بدون فیسبوک زندگی کردم و زندگی خیلی خوبی هم داشتم. اتحادیه اروپا بازار بسیار بزرگی است و آنقدر قدرت اقتصادی دارد که اگر همه کشورها بخواهند به صورت متحد عمل کنند، هیچگونه ترس و مشکلی در برابر اینگونه موارد نخواهیم داشت.

Le Marie هم در تایید همتای آلمانی خود گفت که مردم بدون فیسبوک هم زندگی خوبی خواهند داشت. وی همچنین تاکید کرد که اتحادیه اروپا حافظ حقوق مردم اروپا است و از این مورد عقب‌نشینی نخواهد کرد. وی همچنین افزود:

من می‌توانم تایید کنم که زندگی بدون فیسبوک خیلی خوب است و ما می‌توانید بدون آن به خوبی به زندگی خود ادامه دهیم. غول‌های دیجیتال باید این موضوع را درک کنند که قاره اروپا مقاومت خواهد کرد و بر حق حاکمیت خود تاکید خواهد داشت.

با توجه به صحبت‌های مقامات اروپایی می‌توان گفت که رویکرد آنها در مورد مسدودسازی فیسبوک و اینستاگرام کاملا مشخص شده است و حالا توپ در زمین متا است تا در این رابطه تصمیم بگیرد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا مارک زاکربرگ واقعا توانایی عملی کردن تهدید خود و دست کشیدن از بازار اروپا را دارد. نظر شما در این رابطه چیست؟

منبع :GSMArenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.