تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
کد خبر : 37805

استفاده بیش از حد مک M1 اپل از حافظه SSD

استفاده بیش از حد مک M1 اپل از حافظه SSD

استفاده بیش از حد مک M1 اپل از حافظه SSDدر هفته گذشته، برخی از کاربران مک M1 گزارش‌های نگران‌کننده‌ای را در مورد سلامت SSD گزارش کرده‌اند که نشان می‌دهد این دستگاه جدید اپل در حال نوشتن مقادیر زیادی داده در درایوهای خود است.
در حساب‌های توییتر و مک رومرز، کاربران گزارش دادند که ‌مک M1 در مدت‌زمان کوتاهی مقدار زیادی داده را روی درایو نوشته است. در بدترین حالت گفته می‌شود که مک M1 10 درصد تا ۱۳ درصد از حداکثر مقدار کل نوشته‌شده در حافظه SSD موجود را مصرف می‌کند.
حافظه فلش در درایوهای حالت جامد مانند مواردی که در مک استفاده می‌شود، تا قبل از ناپایدار شدن می‌تواند تعداد مشخصی داده را در خود را بنویسد. موارد امنیتی اطمینان حاصل می‌کنند که داده‌های نوشته‌شده به‌طور مساوی بین تمام واحدهای ذخیره‌سازی درایو توزیع شود، اما در قسمت‌هایی از درایو مک M1، داده‌ها در یک قسمت چندین بار نوشته شده است. بنابراین، داده‌ها دیگر نمی‌توانند به‌طور قابل اطمینان ذخیره شوند. در نتیجه، اگرچه سایش SSD یک پدیده طبیعی و مورد انتظار است (چراکه در نهایت، دفعات داده‌های نوشته شده به حداکثر خود می‌رسد)، اما درایو نباید..

استفاده بیش از حد مک M1 اپل از حافظه SSD

در هفته گذشته، برخی از کاربران مک M1 گزارش‌های نگران‌کننده‌ای را در مورد سلامت SSD گزارش کرده‌اند که نشان می‌دهد این دستگاه جدید اپل در حال نوشتن مقادیر زیادی داده در درایوهای خود است.

در حساب‌های توییتر و مک رومرز، کاربران گزارش دادند که ‌مک M1 در مدت‌زمان کوتاهی مقدار زیادی داده را روی درایو نوشته است. در بدترین حالت گفته می‌شود که مک M1 10 درصد تا ۱۳ درصد از حداکثر مقدار کل نوشته‌شده در حافظه SSD موجود را مصرف می‌کند.

حافظه فلش در درایوهای حالت جامد مانند مواردی که در مک استفاده می‌شود، تا قبل از ناپایدار شدن می‌تواند تعداد مشخصی داده را در خود را بنویسد. موارد امنیتی اطمینان حاصل می‌کنند که داده‌های نوشته‌شده به‌طور مساوی بین تمام واحدهای ذخیره‌سازی درایو توزیع شود، اما در قسمت‌هایی از درایو مک M1، داده‌ها در یک قسمت چندین بار نوشته شده است. بنابراین، داده‌ها دیگر نمی‌توانند به‌طور قابل اطمینان ذخیره شوند. در نتیجه، اگرچه سایش SSD یک پدیده طبیعی و مورد انتظار است (چراکه در نهایت، دفعات داده‌های نوشته شده به حداکثر خود می‌رسد)، اما درایو نباید توانایی ذخیره کردن اطلاعات را در برخی از مک‌های M1 از بین ببرد.

حافظه‌های SSD برای دفعات محدودی می‌توانند داده‌ها را در خود ذخیره کنند

یکی از کاربران در توییتر عنوان کرده است که فقط در عرض دو ماه، مک M1 وی ۱ درصد از ظرفیت درایو حالت جامد خود را مصرف کرد، در حالی که مک M1 دیگری وجود دارد که با ۲ ترابایت حافظه SSD 3 درصد از ظرفیت درایو حالت جامد موجود را مصرف کرد. کل واحدهای داده‌ای که برای این ماشین‌ها نوشته شده‌اند، به چندین ترابایت رسیده‌اند، در حالی که معمولاً انتظار می‌رود این مقدار بسیار کمتر از مقدار گزارش شده باشد.

کاربری که مک M1 وی به میزان استفاده ۳ درصد رسیده است، حدس می‌زند که اگر رایانه وی مدل ۲۵۶ گیگابایت باشد، ممکن است تاکنون ۳۰ درصد از ظرفیت را استفاده کرده باشد و در حدود دو سال به حداکثر ظرفیت یک حافظه SSD برسد. پس از رسیدن به حداکثر ظرفیت حافظه SSD، این حافظه همچنان می‌تواند به کار خود ادامه دهد، اما مدت‌زمان آن تا وقت خرابی مشخص نیست.

شدت مشکل موجود هنوز مشخص نیست، اما کاربرانی که از مک‌های دارای تراشه اینتل استفاده می‌کنند نیز رفتارهای عجیب حافظه SSD را گزارش داده‌اند که نشان می‌دهد مشکل استفاده زیاد از حافظه SSD فقط مختص به مک‌های M1 نیست.

مشکلات گزارش‌شده و اصطلاحاً ساییدگی حافظه در بعضی از رایانه‌های مک به‌قدری شدید است که نشان می‌دهد این مشکل ناشی از یک خطای بزرگ است، نه رفتار مورد انتظار تراشه M1 ساخت شرکت اپل. البته هنوز مشخص نیست که این مشکل به دلیل خطای خواندن است یا مقدار زیاد داده‌ای که توسط درایور مک او اس نوشته شده است، باعث این مشکلات شده است. ابزارهای تعبیه شده برای نظارت بر درایو گاهی اوقات به‌درستی عمل نمی‌کنند و قابل اعتماد نیستند و احتمالاً با به‌روزرسانی مک او اس بیگ سور، این مسئله حل خواهد شد.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.