تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
کد خبر : 43477

استفاده بدون اجازه گوگل از داده های بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر کروم

استفاده بدون اجازه گوگل از داده های بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر کروم

استفاده بدون اجازه گوگل از داده های بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر کرومگروهی از کاربران گوگل کروم در حال حاضر به‌طور اتوماتیک وارد رویکرد آمارگیری جدید به نام Federated Learning of Cohorts یا به اختصار، فلاک (FLoC)، شده‌اند. طی این متد، بر اساس تاریخچهٔ فعالیت‌تان در این مرورگر، در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرید که در هر کدام از آن‌ها، بدون استفاده از کوکی‌های شرکت‌های شخص ثالث، تبلیغاتی متناسب با فعالیت‌تان نمایش داده می‌شود.
در حال حاضر تنها راه خلاص‌شدن از شر این موضوع، غیرفعال‌سازی تمام و کمال کوکی‌ها است که معمولاً باعث ایجاد اختلال در اکثر وب‌سایت‌های اینترنتی می‌شود.
هم‌اکنون ده‌ها میلیون نفر از سراسر جهان، بدون آن‌که خودشان اطلاعی داشته باشند، بخشی از این ویژگی آزمایشی مرورگر گوگل کروم هستند. Electronic Frontier Foundation، بنیاد EFF (که در فارسی با نام‌هایی چون بنیاد مرزهای الکترونیکی، بنیاد حریم الکترونیک، بنیاد مرز الکترونیک یا بنیاد پیشگامان الکترونیک شناخته می‌شود) معتقد است رویکرد جدیدی که شرکت گوگل در پیش گرفته، می‌تواند از طریق راه‌های مختلف، آسیب زیادی به شناخت و تحت هدف ..

استفاده بدون اجازه گوگل از داده های بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر کروم

گروهی از کاربران گوگل کروم در حال حاضر به‌طور اتوماتیک وارد رویکرد آمارگیری جدید به نام Federated Learning of Cohorts یا به اختصار، فلاک (FLoC)، شده‌اند. طی این متد، بر اساس تاریخچهٔ فعالیت‌تان در این مرورگر، در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرید که در هر کدام از آن‌ها، بدون استفاده از کوکی‌های شرکت‌های شخص ثالث، تبلیغاتی متناسب با فعالیت‌تان نمایش داده می‌شود.

در حال حاضر تنها راه خلاص‌شدن از شر این موضوع، غیرفعال‌سازی تمام و کمال کوکی‌ها است که معمولاً باعث ایجاد اختلال در اکثر وب‌سایت‌های اینترنتی می‌شود.

هم‌اکنون ده‌ها میلیون نفر از سراسر جهان، بدون آن‌که خودشان اطلاعی داشته باشند، بخشی از این ویژگی آزمایشی مرورگر گوگل کروم هستند. Electronic Frontier Foundation، بنیاد EFF (که در فارسی با نام‌هایی چون بنیاد مرزهای الکترونیکی، بنیاد حریم الکترونیک، بنیاد مرز الکترونیک یا بنیاد پیشگامان الکترونیک شناخته می‌شود) معتقد است رویکرد جدیدی که شرکت گوگل در پیش گرفته، می‌تواند از طریق راه‌های مختلف، آسیب زیادی به شناخت و تحت هدف قراردادن کاربران اینترنتی بزند.

گوگل کروم

این بنیاد فعالیت‌های خود را از راه‌های گوناگونی انجام می‌دهد؛ از جمله فراهم‌آوردن بودجه برای دفاع حقوقی در دادگاه‌ها، فراهم‌آوردن اطلاعات برای دادگاه‌ها، دفاع از افراد و فناوری‌های نو در برابر تهدیدهای قانونی‌ای که بی‌پایه یا گمراه‌کننده تلقی می‌شوند، تلاش برای افشای اعمال خلاف قانون دولت، راهنمایی دولت و دادگاه‌ها، سازمان‌دادن به فعالیت‌های سیاسی و نامه‌های انبوه، پشتیبانی از فناوری‌های نو که معتقد است مایهٔ حفظ آزادی مدنی هستند و نگهداری از یک دادگان و وب‌گاه‌هایی که اطلاعات مرتبطی ارائه می‌کنند.

مطالب مرتبط:

  • گوگل به اطلاعات بیش از ۱۰ میلیون کاربر کروم دسترسی دارد
  • گوگل در به روز رسانی بعدی کروم از پروتکل HTTPS استفاده می‌کند

آن‌ها بستری به آدرس اینترنتی AmILFLoCed.org ترتیب داده‌اند تا هر کاربر، بتواند تشخیص دهد که آیا بخشی از آزمایش مرورگر کروم و شرکت گوگل هستند یا خیر.

در صفحهٔ ذکرشده، چنین آمده:

گوگل در حال اجرای «قابلیتی آزمایشی» برای کروم می‌باشد تا کارکرد قابلیت ردیابی خود یعنی Federated Learning of Cohorts (فلاک) را آزمایش کند. به گفتهٔ این شرکت، در حال حاضر تنها نیم درصد از کاربران کروم در کشورهای ایالات متحده، برزیل، استرالیا، هند، اندونزی، نیوزلند، مکزیک، ژاپن، کانادا و فیلیپین تحت تأثیر آزمایش موردنظر قرار گرفته‌اند. با استفاده از این پیج (سایت AmILFLoCed.org) می‌توانید تشخیص دهید که آیا شما نیز یکی از موش‌های آزمایشگاهی گوگل برای کسب درآمد بیشتر هستید یا نه.

گوگل قصد دارد تعداد کاربرانی که در آزمایش نام‌برده‌شده شرکت می‌کنند را به ۵٪ کل کاربرانش افزایش دهد که چیزی حدود ۱۰۰ میلیون نفر می‌شود. این احتمال وجود دارد در آینده‌ای نزدیک، شاهد به‌کارگیری تمام کاربران مرورگر کروم برای این پروژه باشیم.

در حال حاضر، بهترین گزینه برای جلوگیری از سوءاستفاده از داده‌هایتان، نقل‌مکان‌کردن به مرورگرهایی هم‌چون مایکروسافت اِج (Edge) است که از قابلیت فلاک (FLoC) پشتیبانی نمی‌کنند.

در غیر این صورت، ممکن است به‌زودی خود را در سایت ای‌اف‌اف، میان کاربرانی پیدا کنید که داده‌هایش تماماً در حال ثبت و ضبط می‌باشند.

منبع: MSPowerUser۱

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.