تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
کد خبر : 48117

استفاده از شیشه بالکن به عنوان گلخانه شیشه ای

استفاده از شیشه بالکن به عنوان گلخانه شیشه ای

فهرست۱ نقش پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون داخلی۲ اهمیت و تاثیر شیشه حمام در فضای های کوچک۳ تاثیر استفاده از کرکره برقی و درب اتوماتیک شیشه ای در ساختمان۳.۱ تاثیر آینه کاری در دکوراسیون داخلی۳.۲ کاربرد شیشه رنگی شیشه بالکن بیشتر به عنوان محافظ بالکن و تراس و یک پوشش به‌شمار می‌رود و می‌توان گفت …

شیشه بالکن بیشتر به عنوان محافظ بالکن و تراس و یک پوشش به‌شمار می‌رود و می‌توان گفت که افراد برای اینکه یک محیط آرامش بخش را برای خودشان ایجاد کنند ترجیح می دهند که از شیشه بالکن استفاده کند.

شیشه بالکن تنها مختص بالکن نمی باشد و می تواند در موارد دیگر نیز استفاده شود که زندگی زیبا و راحت و جذابی را حاصل می کند شیشه بالکن به عنوان ساخت یک گلخانه شیشه ای نیز کاربرد دارد و افراد برای اینکه گلخانه کوچک داشته باشند از شیشه بالکن استفاده می‌کنند که به شکل جمع شده و تاشو می باشند.

گلخانه یا همان شیشه بالکن قابلیت باز و بسته شدن از یک سمت را خواهند داشت و در ساخت گلخانه های شیشه ای از شیشه بالکن هم استفاده می شود و افراد چون که در شهرها و حیاط منزل ها با کمبود فضای سبز مواجه هستند ترجیح می‌دهند که یک گلخانه کوچک را برای خود در بالکن حاصل کنند و از شیشه بالکن استفاده می‌کنند.

البته شیشه بالکن برای موارد دیگری نیز مثل استخر و… کاربرد دارد و افراد برای اینکه یک استخر زیبا داشته باشند از شیشه بالکن استفاده می نمایند. مخصوصا زمانی که فضا کوچک باشد این شیشه بالکن می تواند یک گزینه فوق العاده محسوب گردند.

استفاده از شیشه بالکن به عنوان گلخانه شیشه ای

نقش پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون داخلی

می توان گفت یکی از بهترین و ایده آل ترین متریال هایی که برای دکوراسیون داخلی کاربرد بسیار زیادی داشته است پارتیشن شیشه ای می باشد. برای خانه ها، اداره ها، کارخانه ها، کارگاه ها و هر محیطی می توان از پارتیشن شیشه ای استفاده کرد و یکی از مزیت های اصلی پارتیشن شیشه ای شفاف بودن آن می باشد که به منظور تفکیک و جداسازی هر قسمت از اداره به کار برده می شود.

پارتیشن شیشه ای می تواند سبب عبور نور و همچنین جذابیت در فضا گردد؛ لازم است بدانید تنظیم پارتیشن شیشه ای با استفاده از شیشه نشکن یا همان شیشه های سکوریت در طرح های متنوع نیز صورت می گیرد.

افزون بر آنچه گفته شده است وجود پارتیشن شیشه ای می تواند موجب تعامل بیشتر بین کارمندان شود و البته مدیران بر چگونگی کارکرد کارمندان نیز نظارت داشته اند و این موارد همگی سبب افزایش کارایی یک اداره یا سازمان خواهد شد که از پارتیشن شیشه ای و استفاده از آن می توان حاصل گردد.

وقتی یک مدیر از پارتیشن شیشه ای برای تفکیک سازی استفاده کند کارایی افراد و نحوه عملکرد آنها را زیر نظر می گیرد و می تواند نقاط قوت و ضعف سازمان یا اداره خود را شناسایی کنند. شاید در نگاه اول اهمیت پارتیشن شیشه را متوجه نشویم اما رفته رفته می‌توان به وجود آن و ضرورت استفاده از آن پی ببریم.

اهمیت و تاثیر شیشه حمام در فضای های کوچک

همان گونه که از نام شیشه‌ حمام می توان متوجه شد جنس شیشه ای دارد و نشکن بوده است و انواع کابین دوش حمام هم با این شیشه های مرغوب و نشکن تولید می گردد. اگر در بازار چرخی بزنید متوجه می شوید که با عنوان دوردوشی نیز شناخته می‌شوند و این شیشه ها از سکوریت ۶ میلیمتری تولید می گردند و در برابر هرگونه ضربه از خودشان مقاومت نشان می دهند.

در خانه های کوچک امروزی دیگر از وان استفاده نمی کنند و معمولاً دوش های سرپایی را به کار می‌گیرند که این مورد معایب بسیار زیادی را داشته است. اگر طراحی یک خانه و فضا به واسطه معمارهای غیر حرفه ای صورت بگیرد ممکن است به فضای حمام توجه ویژه‌ای نشود اما حمام یکی از مهم ترین بخش های هر ساختمانی محسوب می شود.

در دنیای امروزه این ذهنیت را به صورت کلی تغییر کرده است که حمام نقش مهمی در ساختمان ندارد و افراد همیشه در فصول گرم در روز چندین مرتبه نیز از حمام استفاده می کنند. می‌توانیم با استفاده از شیشه حمام در کمترین فضای ممکن یک فضای مدرن و شیک را با استفاده از شیشه حمام به وجود بیاوریم و می‌توان گفت که استفاده از شیشه حمام در طرح های مختلف و با درب شیشه ای حمام به شکل غیر قابل پیش بینی در حال توسعه بوده است.

در فضاهای گوناگون استفاده از شیشه حمام با طرح های متنوع اجرا شده و می تواند حس جدید از طراوت و زیبایی را برای شما حاصل نماید. به همین جهت در هر فضایی با توجه به مساحت که داشته است می‌توان از شیشه حمام استفاده کرد که البته شیشه حمام قیمت معقولانه ی نیز داشته است و نیازی صرف هزینه‌های گزاف نمیباشد.

استفاده از شیشه بالکن به عنوان گلخانه شیشه ای

تاثیر استفاده از کرکره برقی و درب اتوماتیک شیشه ای در ساختمان

دو نمونه از سازه های مدرن و به اصطلاح لاکچری که امروزه در بسیاری از مکان‌ها از آنها استفاده می شود کرکره برقی و درب اتوماتیک شیشه ای می باشد که البته این سازه ها با توجه به مزیت های بسیار زیادی که داشته اند توانسته اند طرفدار بسیار زیادی بدست بیاورند. در فروشگاه‌های بزرگ، مرکزهای تجاری، اداری و حتی اماکن ورزشی، بیمارستان ها و غیره از درب اتوماتیک شیشه ای و کرکره برقی استفاده می شود.

قیمت درب اتوماتیک شیشه ای یا کرکره برقی به عوامل مختلفی بستگی داشته است و می توان در ادامه به موارد زیر اشاره کرد نوع فریم شیشه درب اتوماتیک، تغییر در ابعاد استاندارد درب اتوماتیک، ایجاد طرح بر روی شیشه، منحنی بودن شکل شیشه یا منتظم بودن، ابعاد شیشه، رنگ شیشه سکوریت و غیره…

یکی از مهم ترین تاثیراتی که در این خصوص وجود دارد راحتی و سهولت در رفت و آمد می باشد و برای محیط های شلوغ و پرتردد یک گزینه عالی محسوب می شود.

تاثیر آینه کاری در دکوراسیون داخلی

یکی از اصلی ترین ویژگی های آینه کاری که تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی داشته است و قابلیت بزرگنمایی فضای درونی منزل می باشد. آینه کاری منزل شما می تواند یک انتخاب کارآمد و بسیار عالی محسوب گردد که البته علاوه بر اینکه در قسمتهای مختلف منزل شما بازتاب و انعکاس نور به واسطه آینه وجود دارد بلکه نور بیشتری پخش می شود و روشنایی محیط از جمله ویژگی‌های آینه کاری می باشد که البته وجود آینه کاری برای فضاهای بسته و تو در توی یک گزینه فوق العاده محسوب می گردد و همین جهت استفاده از آی اینه کاری برای فضاهای تاریک و کم نور توصیه می گردد.

جالب است بدانید با توجه به اینکه در فرهنگ اصیل ما ایرانی ها وجود آینه نماد پاکی و زلالی میباشد پس آینه کاری در فضای داخلی منزل می‌تواند منجر به تقویت انرژی محیط گردد و برای افراد خانواده تاثیر بسیار مثبتی به همراه بیاورد و انرژی بخش باشد.

 

کاربرد شیشه رنگی

با توجه به این که شیشه رنگی کاربردهای زیادی داشته است و تنوع چشمگیری در آن وجود دارد در قسمت‌های مختلف می توان از آن استفاده کرد تا به واسطه شیشه رنگی تلفیقی از نورهای مصنوعی و طبیعی را با یکدیگر به وجود بیاوریم و ترکیبی از رنگ های مختلف را به نمایش بگذاریم.

بد نیست بدانید افراد برای اینکه فضای دکوراسیون داخلی خودشان را بیشتر از گذشته جذاب کند در اولین انتخاب به سراغ استفاده از شیشه رنگی می روند چرا که شیشه‌ رنگی از گذشته‌ها تاکنون در نمای ساختمان های مشهور به کار برده شده و ما می‌توانیم در بنای تاریخی نیز وجود آینه کاری ها و شیشه رنگی را مشاهده نماییم.

یکی دیگر از کاربردهای شیشه رنگی در طراحی معماری بوده است چرا که شیشه های رنگی در دریافت نور و انرژی تاثیر زیادی دارند و به طوری که در محدوده مرئی از عبور انرژی جلوگیری می کند و  با توجه به اینکه تنوع های زیادی در شیشه رنگی امروزه وجود دارد میتوان در نماها آنها را در طیف‌های متعددی به کار گرفت به گونه‌ای که از تاریک شدن فضا جلوگیری شود و با حساسیت های چشمی نیز تطابق داشته باشد.

 

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.