تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
کد خبر : 68336

استفاده ارتش روسیه از بمب خلاء علیه اوکراینی‌ها تایید شد

استفاده ارتش روسیه از بمب خلاء علیه اوکراینی‌ها تایید شد

استفاده ارتش روسیه از بمب خلاء علیه اوکراینی‌ها تایید شدارتش روسیه و ودلامیر پوتین رئیس جمهور این کشور به استفاده از بمب خلاء علیه کشور اوکراین که با شرایط کنوانسیون ژنو مغایرت دارد متهم شده اند.
به گ..

استفاده ارتش روسیه از بمب خلاء علیه اوکراینی‌ها تایید شد

ارتش روسیه و ودلامیر پوتین رئیس جمهور این کشور به استفاده از بمب خلاء علیه کشور اوکراین که با شرایط کنوانسیون ژنو مغایرت دارد متهم شده اند.

به گفته سفیر اوکراین در ایالات متحده، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از یک بمب خلاء مرگبار در اوکراین استفاده کرده است. گفته می‌شود که این بمب یک سلاح گرمافشاری با قدرت بالا است که با شرایط کنوانسیون ژنو مغایرت دارد.

اوکسانا مارکارووا، سفیر اوکراین در آمریکا، پس از دیدار با اعضای کنگره ایالات متحده گفت:« آنها امروز از بمب خلاء استفاده کردند که در واقع توسط کنوانسیون ژنو ممنوع شده است». وی همچنین گفت:« ویرانی که روسیه در تلاش به اوکراین وارد کند، بسیار بزرگ است».

استفاده روسیه از بمب خلاء در حالی انجام پذیرفت که اخیراً نگرانی‌های مقامات غربی راجع به استفاده از این سلاح ویرانگر که می‌تواند اجساد را تبخیر کند و اندام‌های داخلی را خرد کند افزایش یافته بود، زیرا پیش‌روی نیروهای زمینی کندتر از حد انتظار پیش می‌رود.

این ماده منفجره که بمب خلاء نامیده می‌شود، از جو به عنوان بخشی از انفجار خود استفاده می‌کند. این بمب یکی از قوی‌ترین سلاح‌های غیرهسته‌ای بوده که تاکنون ساخته شده و تخمین زده می‌شود که قدرت آن حدود چهار برابر بمب جی‌بی‌یو-۴۳/بی یا همان مادر تمام بمب‌ها، MOAB، باشد که ارتش آمرکا برای تأثیر مخرب علیه نیروهای داعش در افغانستان از آن استفاده می‌کرد.

سلاح‌های گرمافشاری هم توسط ایالات متحده و هم اتحاد جماهیر شوروی در دهه ۱۹۶۰ میلادی ایجاد گردید و در سپتامبر ۲۰۰۷ روسیه بزرگترین سلاحی را که تا به حال ساخته شده بود منفجر کرد تا با این حرکت نیروهای غربی را از وسعت مهمات جنگی کشور آگاه کند.

یک مقام ناشناس گفت: «از این می‌ترسم که اگر آنها به مقوله زمانی و اهداف خود نرسند، در استفاده از خشونت بی‌تفاوت شوند». وی در ادامه گفت:« آنها به همان اصول تناسب و ضرورت و اصول پذیرفته شده قانونی که نیروهای غربی به آن پایبند هستند، متفق نیستند».

همچنین بخوانید:

راکت‌های ضد تانک آلمانی پانزرفاوست ۳ در راه اوکراین هستند

سلاح‌های دیگری که در اختیار پوتین قرار دارد شامل سلاح‌های کابوس‌واری هستند که در اصطلاح به آنان اسباب‌بازی‌های جنگی می‌گویند؛ مانند هواپیماهای بدون سرنشین نامرئی و سگ‌های مهاجم!

منبعDailyStarمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.