تاریخ انتشار : جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۶:۱۷
کد خبر : 53892

استریم المپیک با مشکلاتی روبه رو بوده است

استریم المپیک با مشکلاتی روبه رو بوده است

استریم المپیک با مشکلاتی روبه رو بوده استنحوه تماشای بازی‌های المپیک امسال ناامیدکننده بوده است. شبکه ان بی سی دارای حق پخش بازی‌ها در ایالات متحده آمریکا است، بنابراین نباید مشکلی در استریم المپیک در آمریکا وجود داشته باشد. ان بی سی فرصتی را برای استفاده مشترکان سرویس پخش زنده خود با نام پیکاک به دست آورده است که با ایجاد سرویس خود، فرصتی را برای جمع شدن افراد دور هم برای تماشای لحظات برتر بازی‌ها به وجود آورده است. پخش زنده المپیک باید به راحتی قابل انجام باشد، اما اینگونه نبود.
پوشش پیکاک یک مشکل اصلی از زمان شروع بازی‌های المپیک بود. مراسم افتتاحیه به هیچ وجه به صورت زنده از طریق این سرویس پخش نمی‌شد (اگرچه مراسم اختتامیه برگزار می‌شود)، حتی علی رغم اینکه به صورت مستقیم در وب سایت بازی‌های المپیک شبکه ان بی سی پخش شد.
این سرویس ظاهراً به منظور تقویت برنامه‌های پیکاک برای پخش مسابقات بسکتبال مردان است و در حالی که پخش زنده و پوشش سراسری اکثر بازی‌ها و رویداد‌های دیگر به صورت رایگان در پیکاک در دسترس است، اما دانستن اینکه چه چیزی در کدام قسمت این سرویس است و کجا می‌توان آن را تماشا ک..

استریم المپیک با مشکلاتی روبه رو بوده است

نحوه تماشای بازی‌های المپیک امسال ناامیدکننده بوده است. شبکه ان بی سی دارای حق پخش بازی‌ها در ایالات متحده آمریکا است، بنابراین نباید مشکلی در استریم المپیک در آمریکا وجود داشته باشد. ان بی سی فرصتی را برای استفاده مشترکان سرویس پخش زنده خود با نام پیکاک به دست آورده است که با ایجاد سرویس خود، فرصتی را برای جمع شدن افراد دور هم برای تماشای لحظات برتر بازی‌ها به وجود آورده است. پخش زنده المپیک باید به راحتی قابل انجام باشد، اما اینگونه نبود.

پوشش پیکاک یک مشکل اصلی از زمان شروع بازی‌های المپیک بود. مراسم افتتاحیه به هیچ وجه به صورت زنده از طریق این سرویس پخش نمی‌شد (اگرچه مراسم اختتامیه برگزار می‌شود)، حتی علی رغم اینکه به صورت مستقیم در وب سایت بازی‌های المپیک شبکه ان بی سی پخش شد.

این سرویس ظاهراً به منظور تقویت برنامه‌های پیکاک برای پخش مسابقات بسکتبال مردان است و در حالی که پخش زنده و پوشش سراسری اکثر بازی‌ها و رویداد‌های دیگر به صورت رایگان در پیکاک در دسترس است، اما دانستن اینکه چه چیزی در کدام قسمت این سرویس است و کجا می‌توان آن را تماشا کرد، کاری دشوار است. مشکلات این سرویس مانند تلویزیون‌های کابلی است.

تماشای بازی های المپیک از طریق پیکاک همچنین به معنای از دست دادن یکی از بزرگترین وعده‌های شبکه ان بی سی برای بازی‌های ۲۰۲۰ است: پوشش ۴ کی. پیکاک از ۴ کی پشتیبانی نمی‌کند، حتی علی رغم اینکه فید‌های ۴ کی از بازی‌ها در سرویس‌های پخش زنده دیگر در دسترس هستند. (سخنگوی پیکاک به د ورج گفت که ارائه محتوای ۴ کی در آینده اتفاق خواهد افتاد. )

پیکاک مراسم افتتاحیه را به صورت مستقیم پخش نکرد، که پیدا کردن این مراسم را برای مردم آمریکا مشکل کرده است. البته شما می‌توانید مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۰ را به صورت کامل در اینجا مشاهده کنید.

مطالب مرتبط:

  • پدیده جزیره گرمایی شهری در توکیو مسابقات المپیک را برای ورزشکاران سخت کرده است

  • گزارش ویدیویی مسابقات دوچرخه سواری جاده المپیک ۲۰۲۰ [تماشا کنید]

  • پخش موسیقی بازی های ژاپنی در افتتاحیه المپیک ۲۰۲۰

این بدان معناست که شما در آمریکا بودید و اگر می‌خواستید این مراسم را با کیفیت ۴ کی تماشا کنید مجبور بودید به تلویزیون یا یک سرویس تلویزیونی زنده مراجعه کنید. اما پوشش ۴ کی مشکلات خاص خود را دارد. در دسترس بودن این سرویس در ایالات متحده مشکل است. دسترسی به ۴ کی به مکان شخص در آمریکا، خدمات مشترک و برنامه‌نویسی بستگی دارد.

به عنوان مثال، یوتیوب تی وی و کامکست پوشش دهی ۴ کی المپیک را در ده‌ها شهر بزرگ ارائه می‌دهند، اما سرویس‌های دیگری مانند فوبو تی وی و ورایزن فیوس فقط در چند مکان آن را ارائه می‌دهند. اگر خارج از آن مناطق هستید، نمی‌توانید از ۴ کی بهره‌مند شوید.

شبکه ان بی سی همچنین در زمان‌های خاص فقط ۴ کی بازی‌های خاص را پوشش می‌دهد. پوشش زنده شبکه ان بی سی بعضی اوقات با کیفیت ۴ کی پخش می‌شود، در حالی که بازی‌های دیگر فقط روز بعد ۴ کی دوباره پخش می‌شوند. اگر با هزینه اضافی ۴ کی پلاس با افزونه ۴ کی پلاس که پرداخت کرده‌اید، بابت هزینه‌های ۴ کی و هزینه خدمات اضافی را پرداخت می‌کنید، این می‌تواند باعث سردرگمی واقعی شود.

در حالی که همه مشترکان ۴ کی پلاس می‌توانند رویداد‌های زنده را در کانال المپیک و کانال گلف و همچنین پخش مجدد آن در روز آینده از طریق شبکه ان بی سی مشاهده کنند، پوشش اولیه ۴ کی از شبکه ان بی سی به حدود ۵۰ بازار محدود می‌شود.

اساساً، برخی از افراد در حال پخشبرنامه شبکه ان بی سی به صورت زنده با کیفیت ۴ کی هستند در حالی که دیگران این کار را نمی‌کنند. سخنگوی یوتیوب تی وی گفت که این سرویس تمام پوشش ۴ کی را که شبکه ان بی سی در دسترس سرویس قرار داده است، به خود اختصاص داده است. شبکه ان بی سی یونیورسال به چندین درخواست برای اظهار نظر در مورد اینکه چرا پشتیبانی ۴ کی در بازار‌های منتخب و نه سایر بازار‌ها در دسترس است، پاسخ نداد.

علی رغم شتاب زیاد شبکه ان بی سی در مورد پخش المپیک با کیفیت ۴ کی، مشخص نیست که آیا تصاویر ۴ کی منتقل شده توسط شبکه ان بی سی با کیفیت ۴ کی واقعی است یا از رزولوشن پایین‌تری برای آپ اسکیل استفاده شده است.

در گفتگو با دیوید مززا، مدیر شبکه بی سی، آی ان بی سی گزارش داد که شبکه ان بی سی برخی از فید‌های ۱۰۸۰ پی را به ۴ کی تبدیل می‌کند. شبکه ان بی سی تأیید نکرد که ویدیو‌ها ۴ کی هستند یا ۱۰۸۰ پی.

استریم بازی‌های المپیک با رزولوشن ۴ کی برای مردم آمریکا بسیار مشکل بوده است

فراتر از محدودیت‌های فنی و در خصوص پیدا کردن محل تماشای بازی‌های مختلف المپیک نیز سردرگمی ایجاد شده است. پخش زنده به دلیل دامنه این بازی‌ها در چند کانال مختلف پخش شده است: شبکه یو اس‌ای سی، شبکه بی سی، شبکه ان بی سی اس ، کانال المپیک، کانال گلف و کانال‌های دیگر همگی پوشش خبری دارند، به طوری که المپیک شبکه ان بی سی به طور منظم راهنما‌های مربوط به آنچه را که در حال پخش است، منتشر می‌کند.

اولین پلتفرم دیجیتال پیکاک می‌تواند کمک بزرگی در مرتب‌سازی مشکلات ایجاد کند، اما شبکه ان بی سی فقط قسمتی از بازی‌ها را در این کانال قرار داده است و مزیت کمی نسبت به تلویزیون‌های کابلی داشته است. اگر می‌خواهید هرکدام از بازی‌ها را به صورت زنده تماشا کنید، ممکن است برای پیدا کردن آن‌ها به مشکلات متعددی برخورد کنید.

سخنگوی پیکاک گفت که این سرویس در حال آزمایش است و در آینده برای اطلاع‌رسانی در مورد بازی‌های المپیک پکن در سال ۲۰۲۲ استفاده خواهد کرد. سخنگوی پیکاک همچنین گفت دلیل خاصی وجود ندارد که مراسم اختتامیه در هنگام آغاز به کار از طریق پیکاک پخش مستقیم شود.

برای بسیاری از کاربران، بازی‌های المپیک اولین باری بود که آن‌ها دلیلی برای عضویت در پیکاک داشتند، که هم یک سرویس رایگان و دارای تبلیغات و هم دو اشتراک پولی (یکی با تبلیغات محدود و دیگری بدون آگهی) ارائه می‌دهد. و به نظر می‌رسد که همکاری با برگزارکنندگان بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو در حال انجام است. طبق داده‌های اخیر شرکت تجزیه و تحلیل برنامه اپ انی، بارگیری موبایل از پیکاک در چند روز اول بازی‌های المپیک ۶۰ درصد افزایش یافته است.

اما در عمل، سرویس المپیک و به طور خاص توانایی دسترسی به برخی از رویداد‌ها در لحظه و با وضوح بالاتر دارای کیفیت بسیار ضعیفی بوده است.

منبع: The Verge

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.