تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر : 35245

استارلینک اسپیس اکس سرعت دانلود ۱۹۰ مگابیت بر ثانیه را ثبت کرد

استارلینک اسپیس اکس سرعت دانلود ۱۹۰ مگابیت بر ثانیه را ثبت کرد

استارلینک اسپیس اکس سرعت دانلود ۱۹۰ مگابیت بر ثانیه را ثبت کرداز آنجا که مرحله دیگری از برنامه آزمایشی این موضوع در اوایل ماه جاری آغاز شد، سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک متعلق به شرکت اسپیس اکسپلوریشن تکنولوژی (اسپیس اکس) توانسته است به سرعت خیره‌کننده ۱۹۰ مگابیت بر ثانیه دست یابد. تست سرعت توسط یک کاربر سرویس آزمایشی که در شمال شرقی مونتانا زندگی می‌کند و در مرحله دوم دعوت‌نامه‌های آزمایشی ثبت نام کرده است، انجام شده است. مونتانا یکی از اولین مناطقی است که اسپیس اکس ایستگاه های زمینی خود را برای برقراری ارتباط با ماهواره ها و انتقال اطلاعات کاربران به و از سرورهای اینترنتی راه‌اندازی کرده است و این آزمایش درست در شرایطی انجام می‌شود که اسپیس اکس برای اولین راه‌اندازی استارلینک در روز دوشنبه آماده می‌شود.
استارلینک سرعت بارگیری متوسط نتایج سال گذشته را برای یک کاربر دو برابر می‌کندنتایج به اشتراک گذاشته‌شده در فیس بوک نشان می‌دهد که نه تنها استارلینک قادر به بارگیری داده‌ها با سرعت ۱۹۰ مگابیت بر ثانیه برای دستگاهی بود که از طریق وای فای متصل شده است، بلکه در مناطق دیگر نیز این سرو..

استارلینک اسپیس اکس سرعت دانلود ۱۹۰ مگابیت بر ثانیه را ثبت کرد

از آنجا که مرحله دیگری از برنامه آزمایشی این موضوع در اوایل ماه جاری آغاز شد، سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک متعلق به شرکت اسپیس اکسپلوریشن تکنولوژی (اسپیس اکس) توانسته است به سرعت خیره‌کننده ۱۹۰ مگابیت بر ثانیه دست یابد. تست سرعت توسط یک کاربر سرویس آزمایشی که در شمال شرقی مونتانا زندگی می‌کند و در مرحله دوم دعوت‌نامه‌های آزمایشی ثبت نام کرده است، انجام شده است. مونتانا یکی از اولین مناطقی است که اسپیس اکس ایستگاه های زمینی خود را برای برقراری ارتباط با ماهواره ها و انتقال اطلاعات کاربران به و از سرورهای اینترنتی راه‌اندازی کرده است و این آزمایش درست در شرایطی انجام می‌شود که اسپیس اکس برای اولین راه‌اندازی استارلینک در روز دوشنبه آماده می‌شود.

استارلینک سرعت بارگیری متوسط نتایج سال گذشته را برای یک کاربر دو برابر می‌کند

نتایج به اشتراک گذاشته‌شده در فیس بوک نشان می‌دهد که نه تنها استارلینک قادر به بارگیری داده‌ها با سرعت ۱۹۰ مگابیت بر ثانیه برای دستگاهی بود که از طریق وای فای متصل شده است، بلکه در مناطق دیگر نیز این سرویس فاقد تأخیر بود زیرا ۱۱۰ میلی‌ثانیه بارگیری شده و ۵۸ میلی‌ثانیه را تحویل می‌داد. تأخیر داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط PC مگ در اکتبر سال گذشته سرعت بارگیری، بارگذاری و تأخیر استارلینک را با سرعت ارائه‌شده توسط هیوزنت و وایاسات مقایسه کرد و نتایج حاصل از مقایسه نشان داد که علی‌رغم ابتدایی بودن، استارلینک با این وجود موفق به پیروزی قابل توجهی نسبت به رقبای خود شد.

SPACEX-STARLINK-OCTOBER-UPDATE-FCC-2020-LATENCY-DOWNLOAD-SPEED

این آزمایشات نشان داد که شبکه اینترنت اسپیس ایکس موفق به بارگیری داده‌ها با سرعت متوسط ۸۰ مگابیت بر ثانیه، بارگذاری آن‌ها با سرعت متوسط ۱۴ مگابیت بر ثانیه و ۴۲ میلی‌ثانیه برای انتقال داده‌ها از یک سرور اینترنت (تأخیر) به عقب و بازگشت است. هیوزنت و وایاسات موفق شدند داده‌ها را با سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه و ۲۵ مگابیت در ثانیه بارگیری کنند، به ترتیب با سرعت ۲٫۵ مگابیت بر ثانیه و ۳ مگابیت بر ثانیه بارگذاری کنند و به ترتیب ۷۲۸ میلی‌ثانیه و ۶۲۸ میلی‌ثانیه با تأخیر در انتقال داده مواجه شوند.

تجزیه و تحلیلی که در ماه اکتبر انجام شد، نشان داد که محدوده تأخیر وعده داده‌شده اسپیس اکس ۲۰ میلی‌ثانیه تا ۴۰ میلی‌ثانیه کمی بیشتر از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت ثابت بود، اما ارائه‌دهندگان ماهواره را به‌سختی شکست داد زیرا داده‌های جمع‌آوری‌شده برای ارائه‌دهندگان ماهواره در محدوده ۵۹۴ میلی‌ثانیه تا ۶۲۴ میلی‌ثانیه بوده است.

در حالی که استارلینک در سرعت دانلود می‌درخشد، نتایج تأخیر بحث‌برانگیز است

فردی که امروز تست سرعت را انجام داده است توضیح داد که اگرچه نتیجه واقعاً فوق‌العاده است، اما به نظر می‌رسد این اتفاق تنها یک‌ بار افتاده است. او در مورد این موضوع توضیحاتی داده است:

بعد از تست اولیه سرعت آن کم شد. به نظر می‌رسد اکنون به‌طور متوسط حدود ۱۱۰ است. امروز آزمایشی خواهد بود که احتمالاً ۶۰ مایل در ساعت دارد

سرعت متوسط ۱۱۰ مگابیت بر ثانیه هنوز هم بالاتر از آن سرعتی است که استارلینک در ماه نوامبر به دست آورد و ارائه اسپیس اکس توسط رئیس سیاست ماهواره ای یعنی آقای دیوید گلدمن و معاون رئیس یعنی خانم پاتریشیا کوپر به اعضای کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) دفتر بین‌الملل نیز در ماه اکتبر اطلاعاتی راجع به دلایل این افزایش می‌دهد.

در ارائه مذکور، مدیران شرکت قبل از کمیسیون اعلام کرده بودند که اسپیس اکس در حال شروع به‌روزرسانی نرم‌افزار برای بهبود استارلینک در ۲٫۵ برابر است. در اسلاید بعدی نیز، آن‌ها نشان دادند که نرم‌افزار شبکه برای توان عملیاتی فوق‌الذکر ارتقا یافته است.

SPACEX-STARLINK-EARTH-STATION-MONTANA-CONRAD

ایستگاه زمینی استارلینک اسپیس اکس در کنراد مونتانا. این شرکت در آگوست ۲۰۱۹ درخواست مجوز این ایستگاه را ارائه داد و FCC یک ماه بعد در ماه سپتامبر تأییدیه آن را منتشر کرد. زاویه‌های ارتفاع برای این ایستگاه ها محل اختلاف بین آمازون و اسپیس ایکس است.

تأخیر در انتقال داده‌ها برای کاربران رضایت‌بخش نیست

SPACEX-STARLINK-MONTANA-SPEED-TEST-JANUARY-2021

بنابراین، ممکن است اسپیس اکس چنین به‌روزرسانی دیگری را انجام داده باشد که به یک کاربر مونتانا اجازه داده است سرعت دانلود را که معمولاً با ارائه‌دهندگان اینترنت ثابت و هرگز با ماهواره ای مرتبط نیست، تجربه کند.

با این حال، در حالی که این شرکت ممکن است از نظر سرعت بارگیری به‌راحتی حرکت کند، تأخیر همچنان از آنچه کاربران آن ترجیح می‌دهند، بالاتر است. تأخیر نشان داده‌شده ۱۱۲ میلی‌ثانیه بیش از دو برابر آنچه اسپیس اکس در آزمایشات خود ادعا می‌کند وجود دارد و همچنین بسیار بالاتر از پایان داده‌های ماه اکتبر این شرکت است (که در بالا نشان داده شده است) که بین ۶۰ میلی‌ثانیه و ۷۰ میلی‌ثانیه قرار دارد.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.