تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر : 67244

استاد دانشگاه هاروارد؛ تا دو سال دیگر تصویری واضح از یوفو ها و موجودات فضایی خواهیم داشت

استاد دانشگاه هاروارد؛ تا دو سال دیگر تصویری واضح از یوفو ها و موجودات فضایی خواهیم داشت

استاد دانشگاه هاروارد؛ تا دو سال دیگر تصویری واضح از یوفو ها و موجودات فضایی خواهیم داشتبه اعتقاد یکی از دانشمندان دانشگاه هاروارد، به زودی تصویری واضح از موجودات فضایی ثبت خواهد شد و حقایق پشت پرده ی..

استاد دانشگاه هاروارد؛ تا دو سال دیگر تصویری واضح از یوفو ها و موجودات فضایی خواهیم داشت

به اعتقاد یکی از دانشمندان دانشگاه هاروارد، به زودی تصویری واضح از موجودات فضایی ثبت خواهد شد و حقایق پشت پرده یوفوها برملا می‌شود.

به تازگی یکی از استادان دانشگاه هاروارد ادعا کرده است که تا دو سال دیگر قادر خواهیم بود تصویر واضح و شفافی از موجودات فضایی و یوفوها داشته باشیم. پروفسور آوی لوب در ادامه خاطرنشان کرده است که حداکثر زمان برای مشاهده چنین اجسامی تا دو سال دیگر خواهد بود.

این استاد برجسته دانشگاه هاروارد از دیرباز اصرار زیادی دارد که موجودات فضایی وجود دارند و اخبار پیرامون یوفوها و مشاهده آنها توسط برخی از مردم صحت دارد و این طور به نظر می‌رسد تا زمانی که جامعه علمی وجود آنها را جدی نگیرد، دست از تلاش و ارائه فرضیات خود نخواهد کرد.

به زودی تصویری واضح از موجودات فضایی خواهیم داشت

آوی لوب (Avi Loeb) در مصاحبه‌ای که با روزنامه گاردین داشته به این نکته تأکید کرده است که شاید تا چند ماه دیگر اولین تصویر واضح و واقعی را از سفینه فضایی بیگانگان که نام آنها را یوفو گذاشته‌ایم، بدست آوریم و مردم بدانند که این موجودات فضایی واقعاً وجود دارند. پروفسور لوب می‌گوید:

تصمیم و قصد من این است که به کمک بسیاری از دانشمندان و و شبکه گسترده‌ای از دوربین‌ها بتوانم تصویری با کیفیت از اولین یوفوها بگیرم.

موجودات فضایی

آقای لوب از چند سال پیش به صورت کاملاً مطمئن این نوید را می‌دهد که موجودات فضایی وجود دارند و به زودی آشکار خواهند شد و همین باعث شده تا در بین مردم شناخته شود. سال ۲۰۲۱ این پروفسور با سابقه هاروارد و تیمی از دیگر دانشمندان توانستند پروژه گالیله را به سرانجام برسانند. در این پروژه آقای لوب و همکارانش قصد دارند تا به کمک مجموعه‌ای از تلسکوپ‌های قوی و دوربین‌های عظیم، فناوری‌های بیگانگان را اثبات کنند.

لوب زمانی پروژه گالیله را علنی کرد که وزارت دفاع آمریکا پس از سال‌ها پنهان کاری، شواهد و مدارکی را از زیر دسته اسناد محرمانه و طبقه‌بندی شده خارج و برای عموم مردم منتشر کرد. در همین زمان بود که لوب خطاب به مردم و پنتاگون گفت:

چیزی که امروزه در آسمان خود می‌بینیم، چیزی نیست که سیاستمداران و مقامات بتوانند آن را تحلیل کنند و این وظیفه بر عهده جامعه علمی است زیرا به خوبی در این زمینه آموزش دیده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا مثل همیشه در کارهای علمی که منتهی به خطر می‌شود دخالت کرده و دفتری در پنتاگون تأسیس نموده که وظیفه آنها بررسی آثاری از بیگانگان و یوفوها است. البته آوی لوب معتقد است که دولت در این زمینه صلاحیت بررسی و اتخاذ تصمیم ندارد و باید این امر خطیر را بر عهده دانشمندان بگذارد.

موجودات فضایی

لوب در جامعه علمی به خاطر ارائه نظریات جنجالی‌اش مشهور است. برای مثال مدتی پیش جرمی میان ستاره‌ای را دانشمندان کشف کردند و نام آن را اوموآموآ (Oumumua) گذاشتند. لوب به خاطر ارائه نظریات عجیب و غریب درباره این جرم میان ستاره‌ای که شبیه به سیگار برگ است، مورد توجه مجدد قرار گرفت.

لوب معتقد بود که Oumumua یک جرم میان ستاره‌ای طبیعی نیست و ساخته دست فرازمینی‌ها است. در واقع وی معتقد است که این جسم کاوشگری است که توسط بیگانگان در فضا در حال رصد است. از طرفی پروفسور لوب ادعا می‌کرد خیلی از دانشمندان به صورت خصوصی با وی تماس گرفته و حرف‌های او را در خصوص این جسم ناشناخته تأیید کرده‌اند. (البته او می‌گفت علت علنی نکردن این ماجرا از سوی سایر دانشمندان موقعیت شغلی آنهاست!)

اکنون این استاد برجسته دانشگاه هاروارد می‌خواهد با پیش بردن پروژه گالیله، درک عمومی نسبت به بیگانگان را تکان دهد. هدف او از این پروژه یافتن شواهدی یقینی درباره فناوری‌های پیشرفته بیگانگان است. لوب در ادامه مصاحبه خود با گاردین گفته است:

هدف من این است که نسل آینده آزاد باشد و بتواند در مورد این موضوع کاوش کند. امیدوارم بتوانیم با ثبت تصاویری با کیفیت از بیگانگان یا اجرام غیرعادی در فضا روند فعلی را تغییر دهیم و وجود یوفوها را اثبات کنیم.

موجودات فضایی

همان‌طور که گفتیم، پروژه گالیله به سرپرستی دکتر لوب است و تیم آنها از ۱۰۰ دانشمند تشکیل شده است. این پروژه تلسکوپ‌های متعددی خواهد داشت اما اولین تلسکوپ آنها در تابستان و از روی پشت بام دانشگاه هاروارد به رصد اعماق کیهان خواهد پرداخت. تلسکوپ مذکور دارای دوربین‌های فروسرخ، سنسورهای رادیویی، حسگر صوتی و معناطیس سنج است و به صورت شبانه روزی فضا را رصد خواهد کرد.

یوفوها یا اشیاء ناشناس پرنده که نام اختصاری آنها (UFO) است، در زبان فارسی بشقاب پرنده نامیده می‌شوند. اصولا به شیء در آسمان که ناظران نتوانند آن را تشخیص دهند یا بلافاصله نتوانند ماهیت آن را اعلام کنند، گفته می‌شود. البته نیروی هوایی ایالات متحده در سال ۱۹۵۲ و برای اولین بار اصطلاح یوفوها را برای اشیاء خاصی به کار برد که حتی پس از بررسی متخصصان و محققان هم ناشناخته باقی می‌ماند اما امروزه به هر پدیده‌ای که در وهله اول مرموز است گفته می‌شود.

در فرهنگ‌های عامیانه کلمه یوفو برابر با سفینه‌های فضایی بیگانگان است اما امروزه دانشمندان ترجیحشان این است که به جای ذکر یوفو از عبارتی مانند «شیء ناشناس پرنده یا UAP» استفاده نمایند تا سوء برداشت پیش نیاید. بر اساس مطالعاتی که تاکنون به عنوان یوفو گزارش شده، غالب این اجسام ناشناخته، هواپیما، بالن یا اجسام نجومی درخشان مانند شهاب سنگ بوده‌اند.

شاید بتوان گفت تنها ۵ تا ۲۰ درصد از گزارش‌های مبنی بر رویت یوفو مربوط به اجسامی بوده‌اند که دانشمندان نام آنها را «اشیاء ناشناس پرنده» گذاشته‌اند. به گفته لوب، آنها راهی را در پیش دارند که تاکنون کسی نرفته و ممکن است شاهد وقایعی در این مسیر باشیم که تا به امروز دیده نشده است.

موجودات فضایی

انسان‌ها بدبین همواره وجود دارند و معتقدند در عصر کنونی که همه مردم دارای داقل یک گوشی هوشمند هستند و از هر واقعه‌ای عکس و فیلم می‌گیرند، باید حداقل یک تصویر و یا فیلم واضح از یوفوها دیده می‌شد. لوب دقیقاً قصد دارد به چنین بدبینی‌هایی خاتمه دهد و با رصد ۲۴ ساعته آسمان از نقاط مختلف کره زمین، به این بحث‌ها پایان دهد.

همه چیز بستگی به موفقیت آوی لوب و تیم همکارانش دارد و اگر آنها بتوانند شواهدی محکم از وجود فرازمینی‌ها بدست آورند می‌توان امیدوار بود که به زودی تحقیقات جدی تر و علتی تری در این خصوص انجام می‌شود و اولین گام نیز برای تحقق این هدف، رسیدن به جرم میان ستاره‌ای اموآموآ توسط بادبان‌های خورشیدی است.

منبع :theguardianمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.