تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۶:۲۳
کد خبر : 42882

از ۷۲۴ و ۲۴۷ چه می‌دانید؟‌

از ۷۲۴ و ۲۴۷ چه می‌دانید؟‌

از ۷۲۴ و ۲۴۷ چه می‌دانید؟‌ سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره طرح های ۲۴۷ و ۷۲۴ و نحوه فعالیت‌های اورژانس در این دو طرح توضیحاتی را ارئه کرد.
مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دو طرحی که از سال..

از ۷۲۴ و ۲۴۷ چه می‌دانید؟‌

از ۷۲۴ و ۲۴۷ چه می‌دانید؟‌

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره طرح های ۲۴۷ و ۷۲۴ و نحوه فعالیت‌های اورژانس در این دو طرح توضیحاتی را ارئه کرد.

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دو طرحی که از سال‌های گذشته در اورژانس کشور پیگیری شده است، گفت: طرح ۲۴۷ و ۷۲۴ مخصوص بیماران قلبی و افرادی است که دچار سکته حاد مغزی می شوند.

وی ادامه داد: تا پیش از این دو طرح، باید بیمارانی که دچار مشکلات قلبی یا سکته های حاد مغزی می شدند به اورژانس مرتبط مراجعه می کردند، اما حالا اینطور نیست و با این دو طرح رسیدگی به این بیماران متحول شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در صورتی که مشکلات قلبی، درد قفسه سینه، دردهای تیر کشنده به سمت چپ، عرق سرد، ضعف و بی حالی شدید پیدا شد حتما باید با سامانه ۱۱۵ اورژانس تماس گرفت. با توجه به دستگاه بررسی نوار قلبی که تکنسین‌های اورژانس به همراه خود دارند و متخصص قلبی که در مرکز ارتباطات اورژانس به صورت ۲۴ ساعته حضور دارد امکان انتقال مستقیم بیماران به کت لب فراهم شده است تا اقدامات درمانی با سرعت بیشتری برایشان انجام شود. تا کنون شاهد نتایج بسیار موثری در این رابطه بودیم.

وی در خصوص رسیدگی به بیماران سکته‌های حاد مغزی نیز گفت: باید با ظهور چند علامت ساده مثل از دست دادن تقارن یک طرف صورت، کج شدن گوشه لب، متفاوت شدن زور اندام‌ها، با اورژانس تماس گرفت. در این شرایط تکنسین ها افراد دارای این علائم را به جای اورژانس مستقیم به قسمت سی تی اسکن منتقل می کنند؛ در محل متخصص مغز و اعصاب حضور دارد و داروهای لازم را در کمترین زمان تزریق خواهد کرد.

خالدی افزود: با انجام این اقدامات و رسیدگی سریع تر، بیماران با کمترین عارضه می توانند به زندگی ادامه دهند و با مشکلات قلبی یا عوارض سکته های مغزی رو به رو نشوند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه کد ۷۲۴ مربوط به سکته های مغزی و ۲۴۷ مربوط به سکته قلبی است، اظهار کرد: دو طرح ۲۴۷ یا ۷۲۴ برای سازمان اورژانس کشور طراحی شده یعنی ۲۴ ساعته و هفت روز هفته این امکانات فراهم است و اقدامی که مردم باید انجام دهند این است که در صورتی که نشانه هایی مبنی بر درد قلب، درد در قفسه سینه، دردی که به سمت چپ تیر بکشد، عرق سرد، ضعف و بی حالی و در خصوص سکته مغزی علائمی مثل کج شدن دهان، افتادگی پلک، کاهش توان یا نیرو در دست ها را مشاهده کردند، حتما با ۱۱۵ تماس بگیرند. در سازمان اورژانس کشور امکاناتی فراهم شده که بلافاصله این بیماران به جای انتقال به اورژانس به بخش های تخصصی و فوق تخصصی منتقل شوند. یادمان باشد برای بیماران قلبی زمان بسیار کمی وجود دارد و در بیماران سکته مغزی نهایتا چهار ساعت و نیم زمان داریم که بیمار را به زندگی برگردانیم.

خالدی گفت: اگر روزی بشود که اقداماتی که باید از بیمارستان انجام شود از داخل آمبولانس‌ها شروع شود یکی از آرزوهای ما است و برای آن تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.