تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۵۵
کد خبر : 59731

از کجا و چطور ارز دیجیتال خرید کنیم؟

از کجا و چطور ارز دیجیتال خرید کنیم؟

از کجا و چطور ارز دیجیتال خرید کنیم؟از کجا ارز دیجیتال بخریم؟ نحوه خرید ارز دیجیتال بیت کوین چگونه است؟ در این مطلب به آموزش طریقه خرید ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت.
کریپتوکارنسی مفهوم چندان نوظهوری ن..

آموزش خرید ارز دیجیتالاز کجا و چطور ارز دیجیتال خرید کنیم؟

از کجا ارز دیجیتال بخریم؟ نحوه خرید ارز دیجیتال بیت کوین چگونه است؟ در این مطلب به آموزش طریقه خرید ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت.

کریپتوکارنسی مفهوم چندان نوظهوری نیست؛ تولد بیت کوین به سال ۲۰۰۸ یعنی سیزده سال قبل برمی‌گردد. با این حال، در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بود که تعداد پروژه‌های رمز ارزی به شکلی انفجاری افزایش پیدا کرد و کاربران این حوزه نیز با شیب زیاد افزایش یافت. این اتفاق مدیون تولد اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا در حال حاضر، بود.

تا مدتی قبل خرید ارز دیجیتال حتی پادشاه این حوزه یعنی بیت کوین پرریسک به نظر می‌رسید و این دارایی بدون پشتوانه، بدون آینده و بی‌ارزش خطاب می‌شد، اما آیا واقعا می‌توان چنین چیزهایی را به یک دارایی با ارزش بازار بالاتر از ۱ تریلیون دلار نسبت داد؟ در حال حاضر مارکت کپ بیت کوین از بزرگترین بانک‌ آمریکا و شرکت‌های عظیمی نظیر تسلا بیشتر است.

همین موارد سبب شده پیوسته افراد بیشتری به سرمایه گذاری در بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال فکر کنند. اگر شما نیز می‌خواهید با مبالغ کم شروع کنید و چگونگی ورود به بازار کریپتوکارنسی را یاد بگیرید، در این مطلب این کار را به زبان ساده آموزش خواهیم داد.

ابتدا در نظر داشته باشید رمز ارز، بازاری پرنوسان است. شبیه هر مارکت مالی دیگر، در اینجا نیز ریسک وجود دارد و هیچ سودی تضمین شده نیست. اگر فردی در یک پروژه (احتمالا به ظاهر) ارز دیجیتال به شما وعده سود تضمینی داد، به آن شک کنید! پس بعد از یادگیری نحوه خرید ارز دیجیتال در اینجا، با ریسک شخصی اقدام کنید.

گام نخست خرید ارز دیجیتال ؛ نصب یک کیف پول

شما به یک کیف پول یا والت رمز ارزی نیاز دارید. والت‌ها از یک دیدگاه به دو دسته‌بندی نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می‌شوند. برای شروع یک کیف پول نرم افزاری کفایت می‌کند. این شبیه یک اپلیکیشن موبایل ساده است که به سادگی، به شکل رایگان، روی گوشی هوشمند خود نصب می‌کنید. به عنوان یکی از معروف‌ترین و پراستفاده‌ترین گزینه‌ها باید به تراست والت اشاره کنیم.

قبل از خرید ارز دیجیتال و یادگیری نحوه دانلود، نصب، راه‌اندازی و استفاده از تراست ولت ابتدا به یک نکته بسیار مهم توجه کنید. والت‌ها به شکل غیر حضانتی و غیر متمرکز کار می‌کنند. این یعنی در زمان نصب از شما آدرس ایمیل، شماره تماس یا هیچ اطلاعات دیگری دریافت نمی‌شود و نحوه استفاده به شکل کاملا ناشناس است. در نتیجه اگر عبارت بازیابی که در ابتدای راه‌اندازی کیف پول به شما ارائه می‌شود را گم کنید، هیج راهی برای بازیابی ارزهای دیجیتال ذخیره در آن وجود نخواهد داشت. در ادامه بیشتر درباره نحوه دریافت و نگهداری عبارت بازیابی صحبت می‌کنیم.

آموزش تراست ولت

ابتدا این کیف پول را از وب سایت trustwallet.com برای گوشی یا تبلت اندروید یا آی‌ او اس خود دانلود و نصب کنید. برای جلوگیری از دریافت بدافزارهای در لباس کیف پول‌های شناخته شده، همیشه لینک دانلود آن‌ها را از وب سایت رسمی دریافت کنید.

دانلود تراست ولت

بعد از باز کردن برنامه، با قوانین آن موافقت کرده و سپس گزینه «Create a New Wallet» را لمس کنید. این گزینه برای ساخت یک کیف پول جدید قبل از خرید ارز دیجیتال بیت کوین است.

ساخت کیف پول ارز دیجیتال در تراست والت

در مرحله بعد یک عبارت متشکل از ۱۲ کلمه به شما نشان داده می‌شود. این همان عبارت بازیابی است. مجددا تاکید می‌کنیم در صورت فراموش کردن یا گم شدن این دوازده کلمه هیچ راهی برای بازگرداندن دارایی شما وجود ندارد. از طرفی، هر فردی با دسترسی به این عبارت قادر به سرقت سرمایه شما خواهد بود. پس آن را روی یک تکه کاغذ (برای رعایت حداکثر امنیت) یادداشت و در مکانی مطمئن نگه دارید. ترجیحا چند نسخه از آن در چند مکان امن داشته باشید. توجه کنید رعایت ترتیب کلمات ضروری است.

کیف پول برای اطمینان از این که شما عبارت را یادداشت کرده‌اید، درخواست می‌کند یک مرتبه با رعایت ترتیب کلمات را انتخاب کنید. بعد از انجام این عمل، کار تمام و برنامه قابل استفاده است.

عبارت بازیابی در تراست ولت

در این آموزش می‌خواهیم بیت کوین خریداری کنیم. داخل اپلیکیشن تراست والت برای خرید این ارز دیجیتال ابتدا آیکون دو خط موازی (با یک دایره روی آن‌ها) واقع در گوشه بالا و سمت راست را لمس و سپس نام ارز دیجیتال مورد نظرتان (در اینجا Bitcoin یا نماد آن BTC) را تایپ کنید. بعد از نمایش آن، تیک کنارش را بزنید و به صفحه قبل برگردید.

خرید ارز دیجیتال در تراست والت

اکنون BTC به فهرست اصلی اضافه شده است. روی نام آن ضربه بزنید و در صفحه جدید Receive را لمس کنید. آدرس کیف پول شما برای دریافت بیت کوین نمایش داده می‌شود. این آدرس را کپی کنید، چرا که در مرحله بعد به آن نیاز داریم.

خرید ارز دیجیتال در تراست والت

مرحله دوم دریافت ارز دیجیتال ؛ خرید از صرافی

در اینجا باید با پرس و جو از دوستان یک پلتفرم خرید و فروش مطمئن ارز دیجیتال پیدا کنید. به عنوان نمونه می‌توان به بیت ۲۴ و اکسچینو اشاره کرد. به وب سایت bit24.cash مراجعه و در آن اقدام به ثبت نام کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه «آموزش ثبت نام در بیت ۲۴» بروید.

بعد از ثبت نام، به حساب کاربری‌تان وارد شده و از پنل سمت راست گزینه «خرید از ما» را انتخاب کنید. در صفحه بعد مقدار خرید یا مبلغ کل را مشخص کنید. به عنوان نمونه می‌توانید تعیین کنید قصد خرید ۰.۰۵ ارز دیجیتال بیت کوین دارید (قیمت کل بر اساس وضعیت بازار نشان داده می‌شود) یا این که می‌خواهید ۷۵ میلیون تومان در این رمز ارز سرمایه گذاری کنید.

در مرحله قبل، آدرسی که در تراست والت انتخاب کردیم مربوط به شبکه اصلی BTC است که در اینجا نیز به طور پیش‌فرض انتخاب شده است. بخش انتخاب شبکه را روی حالت پیش‌فرض رها کنید. در صورتی که با بلاک چین‌های مختلف، مثلا bep2، آشنایی دارید، می‌توانید در کیف پول Trust Wallet آدرس بیت کوین خود در این شبکه را انتخاب و داخل صرافی نیز همین گزینه را برگزینید. به این ترتیب کارمزد انتقال شما کاهش پیدا خواهد کرد. در اینجا برای سادگی کار، انتقال را در همان شبکه اصلی انجام می‌دهیم.

خرید ارز دیجیتال بیت کوین بیت 24

اکنون زمان ارائه آدرس کیف پول است. در قسمت «آدرس کیف پول خود را وارد کنید» آدرسی که در مرحله قبل از تراست والت دریافت کردید را قرار بدهید. از آن‌جایی که این آدرس متشکل از اعداد، حروف و نمادها است، از تایپ آن به صورت دستی جدا خودداری کنید، چرا که احتمال بروز خطا بالا است. از طرفی، در صورت انتقال ارز به مقصد اشتباه، هیچ راهی برای پس گرفتن آن وجود ندارد.

ارائه آدرس کیف پول در بیت 24

در مرحله آخر پرداخت را انجام بدهید. یکی از کارت‌های بانکی که در زمان ثبت نام ارائه کردید را انتخاب کنید و وارد درگاه بانکی شوید. بعد از پرداخت هزینه، تسویه برایتان انجام خواهد شد.

پرداخت هزینه خرید ارز دیجیتال از بیت 24

بسته به میزان ترافیک شبکه انتقال ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت زمان ببرد. در صورت دریافت، یک نوتیفیکیشن داخل کیف پول تراست والت نمایش داده می‌شود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.