تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۵۰
کد خبر : 54284

از واردات تا تولید محصولات "های‌تک" دندان‌پزشکی توسط یک شرکت دانش‌بنیان

از واردات تا تولید محصولات "های‌تک" دندان‌پزشکی توسط یک شرکت دانش‌بنیان

از واردات تا تولید محصولات “های‌تک” دندان‌پزشکی توسط یک شرکت دانش‌بنیان – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ “محمدرضا مرتضوی” رئیس هیات مدیره شرکت دانش‌بنیان “پردیس مروا بن فارمد” گ..

از واردات تا تولید محصولات "های‌تک" دندان‌پزشکی توسط یک شرکت دانش‌بنیان – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ "محمدرضا مرتضوی" رئیس هیات مدیره شرکت دانش‌بنیان "پردیس مروا بن فارمد" گفت: در سال ۱۳۸۳ یک شرکت بازرگانی را تاسیس کردیم و چند نمایندگی از آمریکا، اروپا و آسیا گرفته و واردات تجهیزات دندان‌پزشکی را داشتیم. در سال ۱۳۸۶ یک بخشی را در شرکت برای تولید مواد دندان‌پزشکی ایجاد کرده و با اساتید دانشکده دندان‌پزشکی شهید بهشتی و مرکز تحقیقات مواد دانشکده صحبت کرده و به این نتیجه رسیدیم که ما توان تولید مواد "های‌تک" دندان‌پزشکی را در داخل کشور داریم.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۸۹ به این نتیجه رسیدیم که باید بخش مستقلی برای تولید در شرکت داشته باشیم و یک فضای مستقل از بازرگانی را باید شکل بدهیم و دستگاه‌ها، تجهیزات و تیم تحقیقاتی خودمان را در آنجا مستقر کنیم؛ همزمان بنده یک شرکتی با یکی از دوستان قدیمی که در سوئد مستقر است تاسیس کردیم و برای تولید اوراستراکچرها و سازه‌های فوقانی ایمپلنت‌های دندانی اقدام کردیم و اینجا بود که به این فکر افتادم تا علم دانشگاه را به صنعت وصل کنم.

رئیس هیات مدیره شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه با "پارک علم و فناوری تربیت مدرس" مذاکره کرده و فضای تحقیق و تولید خود را در آنجا مستقر کردیم، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۵ بنا بر دلایلی به پارک علم و فناوری پردیس منتقل شدیم و با حمایت مسئولان پارک پردیس و معاونت علمی به سرعت توانستیم تعداد محصولات را بیشتر کرده و توسعه بدهیم و محصولات جدید به سبد کالای شرکت اضافه کنیم؛ ما بر روی مواد تمرکز می‌کنیم موادی که تا قبل از این صرفاً‌ از خارج وارد می‌شده است؛ بنای ما این بود که ابتدا تمامی مجوزها را دریافت کنیم و با افتخار اعلام کنیم که محصول ما تولید داخل است اما کیفیت جهانی دارد.

وی ادامه داد: از نظر دریافت استانداردها ما ۵ ایزو داریم و یک ایزوی اختصاصی برای تولید مواد و تجهیزات دندان‌پزشکی داریم که ایزوی ۱۳۴۸۵ است که این یک برگ برنده‌ای در تمام دنیا برای تولید محصولات دندان‌پزشکی است که ما آن را از یک شرکت اروپایی اخذ کردیم و از سال گذشته شروع به دریافت CE محصولات خود گرفته‌ایم؛ ما ۲۶ محصول با مجوز وزارت بهداشت تولید می‌کنیم که تماماً مواد مصرفی دندان‌پزشکی هستند که در مطب‌ها مصرف می‌شود.

"محمدحسین مرتضوی" مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پردیس مروما بن فارمد نیز گفت:‌ تولیداتی که به بازار عرضه می‌شود حدود ۲۵ ماده در گروه‌های مختلف درمانی است که شامل دندان‌پزشکی ترمیمی، دندان‌پزشکی درمان ریشه، مواد انعقاد خون، مواد جرم‌گیر است؛ چشم‌انداز شرکت ما این است که تمامی موادی که در دندان‌پزشکی استفاده می‌شود را تولید کنیم و به این سمت حرکت می‌کنیم تا تولید صنعتی داشته باشیم.

موفقیت شرکت دانش‌بنیان ایرانی در تولید محصولات "بیوتکنولوژی و زیست‌فناوری"سد بزرگ شبکه بانکی در مقابل دانش‌بنیان‌ها؛ آیا تأسیس بانک نوآوری و شکوفایی امکان‌پذیر است؟

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.