تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر : 27004

از سوی انتشارات کانون پرورش فکری؛ «قصه‌های سَر و تَه» محمدرضا شمس بازنشر شد

از سوی انتشارات کانون پرورش فکری؛ «قصه‌های سَر و تَه» محمدرضا شمس بازنشر شد

کافه دانش: «قصه‌های سَر و تَه» نوشته محمدرضا شمس، ۱۴ داستان آشنا و قدیمی کوتاه است که از سوی کانون پرورش فکری وارد بازار کتاب شده است. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، قصه‌های‌ تخیلی در این کتاب به صورت اشتباه، سَر و تَه و آهنگین، نوشته شده است تا حس …

کافه دانش: «قصه‌های سَر و تَه» نوشته محمدرضا شمس، ۱۴ داستان آشنا و قدیمی کوتاه است که از سوی کانون پرورش فکری وارد بازار کتاب شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، قصه‌های‌ تخیلی در این کتاب به صورت اشتباه، سَر و تَه و آهنگین، نوشته شده است تا حس خیال‌پردازی کودکان هنگام مطالعه تقویت شود.

در این اثر داستان‌هایی مانند «خاله قابلمه»، «آینه پری»، «درخت غرغرو»، «به دنبال ماه پیشونی»، «گرگ و هندوانه»، «جارو»، «زنگوله»، «پسر و گرگ»، ««آلوچه»، «خاله سوسکه»، «سال نو، خانه‌ی نو!»، «لوبیای سَر و تَه»، «کدو قلقله زن» و «فیل اومد آب بخوره» روایت شده است.

بر اساس این خبر، کتاب «قصه‌های سَر و تَه» با تصویرگری الهام کاظمی برای مخاطبان ۴+ (خردسال) آراسته شده است.

قصه «فیل اومد آب بخوره» این طور روایت می‌شود: فیل اومد آب بخوره؛ قورباغه نذاشت. فیل پرسید: «چی شده: چه‌طور شده؟ چرا نمی‌ذاری آب بخورم؟»/ قورباغه گفت: «مگه نمی‌بینی چشمه غمگینه؟»/ فیل پرسید: «چرا غمگینه؟»/ ماهی‌ها گفتند: «قُلش گرفته. مگه نمی‌بینی قُل قُل نمی‌کنه.»/ فیل پرسید: «چشمه! چشمه چرا قُلت گرفته؟»/ فیل گفت: «این که غصه نداره، من الان بَرش می‌دارم. اونو برات درش می‌آرم.» و ادامه ماجرا…

این کتاب در ۳۶ صفحه با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۳هزار تومان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

«قصه‌های سَر و تَه» برای نخستین بار در سال ١٣۹۲ از سوی کانون منتشر شد و اکنون در چاپ سومش با شمارگان ۲هزار و ۵٠٠ نسخه در مجموع به ١۷هزار و ۵٠٠ نسخه رسیده است.

پیش‌تر نیز کتاب‌های دیگری از این نویسنده هم‌چون «تنبل پهلوان»، «تو مادر منی؟»، «طوطی و بقال»، «خواب و پسرک»، «افسانه روباه حیله‌گر»، «یک سبد سیب، لانه‌ای برای دم سیاه»، «ضحاک»، «هشت پا»، «گوساله‌ی لج‌باز» و… در انتشارات کانون به چاپ رسیده است.

انتشار: کوروش جم

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.