تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
کد خبر : 61250

از بین بردن بوی گازوئیل از ظرف ( ۴ روش )

از بین بردن بوی گازوئیل از ظرف ( ۴ روش )

فهرست۱ روش اول برای از بین بردن بوی گازوئیل استفاده از سرکه سفید۱.۱ روش دوم) استفاده از محلول عصاره وانیل و آب۱.۲ روش سوم) آب لیمو۱.۳ روش چهارم) استفاده از نمک یا صابون۱.۴ سایر روش ها برای از بین بردن بوی گازوئیل از ظرف نحوه از بین بردن بوی گازوئیل از ظرف: روش های متعددی وجود …

نحوه از بین بردن بوی گازوئیل از ظرف: روش های متعددی وجود دارد که شما می توانید به واسطه آن ها بوها را از بین ببرید و البته با وجود تنوع پاک کننده ها نباید نگرانی بابت نحوه از بین بردن بوی گازوئیل از ظرف یا لباس داشته باشیم؛ اما شیوه های مختلفی وجود دارد و روشهای خانگی زیادی مطرح است که می توانید از آنها استفاده کنید. مطالب جذاب آموزشی برای لایف استایل را در این بخش ببینید.

در ادامه به معرفی چند روش ساده و خانگی پرداخته‌ایم که برای از بین بردن بوی نفت، بنزین و گازوئیل از روی دستان معرفی می‌شوند اما اگر شما ظرفی دارید که بوی گازوئیل می دهد بد نیست که این روشها را امتحان کنید تا بتوانید این بو را از بین ببرید چراکه تقریباً استفاده از روش های از بین بردن بوی گازوئیل از روی دست و ظرف مشابه می باشد.

روش اول برای از بین بردن بوی گازوئیل استفاده از سرکه سفید

سرکه سفید جز یکی از محلولهای محسوب می‌شود که به دلیل داشتن خاصیت های شیمیایی می‌تواند به راحتی بوی بد گازوئیل را از روی ظروف از بین ببرد و کافی است برای این کار مقداری سرکه سفید را تهیه کنید و آن را بر روی ظرف بریزید و اجازه دهید برای چند دقیقه‌ای بر روی ظرف بماند و پس از آن با مایع ظرفشویی خوب و قوی ظرف را تمیز بشویید حتماً آب کشی را چندین بار تکرار کنید.

استفاده از سرکه سفید برای از بین بردن بوی گازوئیل از ظرف

البته پیشنهاد ما این است که برای آسیب نرساندن به ظرف بهتر است برای بار اول با مایع ظرفشویی ظرف را تمیز بشویید و سپس در مرحله دوم از سرکه سفید استفاده نمایید و در مرحله آخر مجدداً برای شستشو از مایع ظرفشویی استفاده کنید و در نهایت ظرف تان را با یک حوله تمیز خشک کنید؛ اگر پس از امتحان کردن این روش متوجه شدید که هنوز بوی گازوئیل از روی ظرف برداشته نشده یا شدت آن کمتر شده است بد نیست که از روش‌های بعدی استفاده کنید.

روش دوم) استفاده از محلول عصاره وانیل و آب

استفاده از این روش برای دستانی که بوی نفت و بنزین می دهند بسیار موثر می باشد اما می‌تواند بوی بد گاز را از روی ظروف نیز پاک کند؛ شما می توانید نصف پیمان آب را با چند قطره عصاره وانیل ترکیب کنید و سپس روی ظرف مورد نظر بریزید و اجازه دهید چند دقیقه بر روی ظرف بماند حتی می‌توانید با یک اسکاج نرم آن را به آرامی بشویید و چندین بار این کار را تکرار کنید تا کاملاً بوی گازوئیل از روی ظرف برداشته بشود و در نهایت ظرف تان را با مایع ظرفشویی قوی بشوید و مرحله آبکشی با آب را نیز چندین بار تکرار کنید.

اگر می‌خواهید بوی بد کاملاً از روی میز برداشته شود حتماً این پروسه را چندین بار در زمان های مختلف امتحان کنید.

روش سوم) آب لیمو

شاید نسبت به روش های دیگر استفاده از آب لیمو را کمتر شنیده باشید اما این روش نیز همانند سرکه سفید بسیار تاثیرگذار می‌باشد.
برای استفاده از آب لیمو کافی است یک لیمو را بردارید و آن را با چاقو از وسط نصف کنید و سپس آب لیمو را در ظرف مورد نظرتان بریزید و آن را با یک اسکاج تمیز بشویید و به خوبی آبکشی کنید البته چندین مرتبه با اسکاج و آبلیمو ظرف را بشویید تا زمانی که مطمئن شوید دیگر هیچ بوی بدی بر روی ظرف باقی نمانده است. پیشنهاد می شود اجازه بدهید آبلیمو چند دقیقه ای در داخل ظرف تان بماند و سپس برای شستشوی آن اقدام کنید.

آب لیمو برای از بین بردن بوی گازوئیل از ظرف

اگر می‌خواهید بوی بد گازوئیل یا بنزین بر روی دستانتان از بین برود همین ترکیب را بر روی دست خود ریخته و به مدت یک تا دو دقیقه دستتان را مالش بدهید و وقتی اطمینان پیدا کردید که دیگر دست شما بوی از نفت و گازوئیل نمی دهد می توانید با آب و صابون آن را بشویید. همانطور که اشاره نموده ایم نحوه از بین بردن بوی گازوئیل از ظرف با دست تقریبا مشابه است.

روش چهارم) استفاده از نمک یا صابون

پیشنهاد ما این است که در کنار روشهای فوق شما از نمک و صابون نیز برای از بین بردن بوی بد گازوئیل از ظرف اقدام کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که در استفاده از هر کدام از روشهای ذکر شده شما حتماً باید دستکش داشته باشید تا هیچ آسیبی به دستان شما وارد نشود.

برای استفاده از نمک کافی است که نمک را درون ظرف مورد نظرتان بریزید و اجازه بدهید چندین دقیقه به همین حالت بماند؛ البته کمی آن را خیس کنید و سپس با یک مایع ظرفشویی قوی ظرف تان را به خوبی با نمک بشویید و چندین مرحله این کار را تکرار کنید و در نهایت با آب به خوبی ظرف تان را بشویید.

نمک برای از بین بردن بوی گازوئیل از ظرف

نکته) در تمامی این مراحل نیاز است که چندین بار فرآیند آبکشی تکرار شود تا محلول استفاده شده و بوی بد گازوئیل از روی ظروف برداشته شود.

سایر روش ها برای از بین بردن بوی گازوئیل از ظرف

اگر روش‌های فوق را امتحان کردید اما باز هم بوی بد از روی ظرف شما برداشته نشد بهتر است از روش هایی که برای از بین بردن لکه و بوی بد بنزین و گازوئیل از لباس کاربرد دارد نیز استفاده نمایید.

جوش شیرین: یکی از رایج ترین روش ها استفاده از جوش شیرین می باشد که می تواند با بیکینگ پودر نیز ترکیب شود و تاثیر فوق العاده خواهد داشت و به راحتی این بوی بد را از بین میبرد. برای استفاده از این روش تنها کافی است که جوش شیرین را بر روی ظرف مورد نظرتان ریخته و با یک اسکاج نرم بشویید و پس از چند دقیقه آبکشی کنید.

برخی ها برای چند دقیقه ظرف را در هوای آزاد قرار میدهند و سپس روش های ذکر شده را امتحان می کنند تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

استفاده از اسپری های قوی پاک کننده و آب داغ: برخی از پاک کننده های چند منظوره قوی نیز می توانند به راحتی بوی گازوئیل و نفت را از روی لباس پاک کنند که روش استفاده آن نیز آسان است و کافیست چند دقیقه با اسکاج و آب داغ ظرف تان را بشویید و برای نتیجه ی بهتر چند بار در فاصله های زمانی اینکار را تکرار کنید.

اگر تجربه ی در خصوص نحوه از بین بردن بوی گازوئیل از ظرف داشته اید از قسمت دیدگاه ها با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید….

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.