تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
کد خبر : 73980

از اهمیت شاسی در زمان خرید لپ تاپ غافل نشوید!

از اهمیت شاسی در زمان خرید لپ تاپ غافل نشوید!

فهرست۱ درباره قاب لپ تاپ بیشتر بدانیم۲ قاب لپ تاپ از چه بخش هایی تشکیل شده است؟۳             بررسی ۵ نکته در نگهداری بهتر از قاب لپ تاپ۴ انواع قاب لپ تاپ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به هر دلیلی قاب لپ تاپتان دچار شکستگی یا آسیب شده باشد! احتمالا این سوال ذهن …

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به هر دلیلی قاب لپ تاپتان دچار شکستگی یا آسیب شده باشد! احتمالا این سوال ذهن شما را درگیر خواهد کرد که احتمال آسیب دیدگی قاب و بدنه لپ تاپ در چه صورت کمتر است و چه اقداماتی می توان انجام داد تا آسیب های احتمالی را به حداقل رساند!

در واقع در این مقاله قرار است به بررسی همین موضوع بپردازیم و این نکته را بیان کنیم که در زمان خرید لپ تاپ بهتر است کدام شاسی را انتخاب کنیم تا احتمال آسیب یا خرابی لپ تاپ از نظر بدنه کمتر شود! پس اگر علاقمند هستید تا اطلاعاتی کاربردی در این مورد به دست آوردید، توصیه می کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

درباره قاب لپ تاپ بیشتر بدانیم

قاب یا شاسی لپ تاپ در واقع بخش اصلی و مهم از یک لپ تاپ است که به واسطه وجود آن سایر قطعات در کنار یکدیگر قرار می گیرند. در یک مثال ساده می توان قاب لپ تاپ را مانند اسکلت بدن انسان در نظر گرفت که سایر اعضای بدن را به یکدیگر متصل می کند و جدا از آن وظیفه مراقبت از سایر قسمت ها را نیز بر عهده دارد. اگر به لپ تاپ خود نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که قاب لپ تاپ در واقع دو بخش کلی دارد که با یک لولا به یکدیگر متصل شده است.

حضور و وجود این لولا سبب می شود تا قطعات تکان نخورند و در جای خود ثابت باقی بمانند. قاب لپ تاپ در رنگ ها و جنس های متفاوتی تولید می شوند، این قاب ها می توانند از جنس فلز، پلاستیک یا ترکیبی از این دو باشد.

از اهمیت شاسی در زمان خرید لپ تاپ غافل نشوید!

قاب لپ تاپ از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

در واقع می توانیم بگوییم که قاب هر لپ تاپ از چهار بخش اصلی تشکیل شده است:

 

  • قاب پشت LCD

این قاب همانطور که از نامش مشخص است در قسمت پشت صفحه نمایش قرار می گیرد. ممکن است شما آن را به نام قاب روی لپ تاپ نیز بشناسید. از آنجایی که این قسمت از لپ تاپ بیشتر در معرض فشار و ضربه یا عوامل خارجی قرار می گیرد، ترجیحا آن را از جنسی می سازند تا مقاومت و استحکام بالایی داشته باشد تا اگر لپ تاپ شما در معرض این عوامل قرار گرفت مشکل زیادی برای آن ایجاد نشود!

 

  • قاب جلوی LCD

این قاب در واقع همان قسمتی است که دور صفحه نمایش قرار می گیرد و سبب می شود تا مانیتور در جای خود ثابت بماند.

 

  • قاب Keyboard

این قاب نیز دور بخش کیبورد قرار می گیرد و سایر قسمت ها مانند دکمه ی پاور و تاچ پد را نیز در بر می گیرد.

 

  • قاب کف 

قاب کف که به قاب پشت نیز شناخته می شوند، یکی دیگر از بخش های مهم در شاسی است. این قسمت نیز مانند قاب رویی بیشتر در معرض عوامل خارجی قرار می گیرد، پس جنس و کیفیت ساختی که برای آن در نظر گرفته می شود، بسیار مهم است. در نظر داشته باشید که برای دسترسی راحت تر به بخش هایی مانند RAM و هارد دیسک در قسمت قاب پشتی درب هایی قرار داشته می شود تا لازم نباشد برای تعمیر یا ارتقا این قسمت ها کل قاب لپ تاپ باز شود.

 

از اهمیت شاسی در زمان خرید لپ تاپ غافل نشوید!

            بررسی ۵ نکته در نگهداری بهتر از قاب لپ تاپ

برای این که بتوانید به طور بهتری از قاب لپ تاپ و در کل از لپ تاپ خود نگهداری کنید، نکاتی وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱.ابتدایی ترین کار این است که سعی کنید همیشه قاب لپ تاپ خود را تمیز نگه دارید و برای این کار می توانید از یک دستمال نمدار استفاده کنید. از اسپری کردن آب یا مواد تمیز کننده بر روی قاب لپ تاپ تان خودداری کنید.

 

۲.سعی کنید که اجسام سنگین را روی لپ تاپ خود قرار ندهید.

 

  1. درب لپ تاپ را به آرامی ببندید و برای جابجا کردن حتما از کیف استفاده کنید تا مبادا آسیبی به بدنه لپ تاپ وارد شود.

 

۴.گرمای شدید می تواند به قاب شما آسیب بزند، پس هرگز لپ تاپ را در جایی قرار ندهید که در معرض نور مستقیم و گرما باشد.

 

۵.اگر لولاهای لپ تاپ شما به مشکل خورد، سعی کنید که در اولین فرصت آن را تعمیر کنید. چرا که ممکن است در زمان باز و بسته کردن در لپ تاپ به قاب آسیب بزند.

انواع قاب لپ تاپ

  • قاب پلاستیکی

شاید زمانی که اسم قاب پلاستیکی می آید به این فکر کنید که لپ تاپ هایی که این نوع قاب را دارند از استحکام و مقاومت کافی برخوردار نیستند و با هر ضربه وارد شده، ممکن است دچار آسیب شوند.اما این تصور کاملا اشتباه است. پلاستیک استفاده شده برای بدنه لپ تاپ در واقع پلاستیک فشرده شده از جنس پلی کربنات است که از مقاومت خوبی برخوردار است. قاب های پلاستیکی بیشتر برای لپ تاپ های پایین رده مورد استفاده قرار می گیرند. اما اگر شما  انتظار مقاومت بالایی از بدنه لپ تاپ خود دارید بهتر است به سراغ خرید لپ تاپ هایی با قاب فلزی بروید.

  • قاب فلزی

بیشتر قاب های فلزی که برای لپ تاپ مورد استفاده قرار می گیرند از جنس آلومینیوم هستند. چرا که علاوه بر استحکام لازم، سبب سبک شدن لپ تاپ نیز می شود. اگر لپ تاپ شما جنس بدنه ی فلزی دارد لازم نیست دیگر نگرانی در مورد آسیب دیدن آن داشته باشید اما به این معنا نیست که دیگر مراقبت های لازم را کنار بگذارید.

به طور مثال لپ تاپ Ideapad 5  از برند لنوو در دو مدل تمام فلز و ترکیبی از فلز و پلاستیک در بازار موجود است. قطعا ترجیح افراد این است که زمانی که قصد خرید لپ تاپ را دارند با توجه به این که هزینه ی زیادی را برای آن پرداخت می کنند، پس بهترین را انتخاب کنند. بنابراین اگر داستان انتخاب بین دو  مدل لپ تاپ IP5  تمام فلز و IP5 فلز- پلاستیک باشد. پیشنهاد ما مدل تمام فلزی است که از نظر ظاهری نیز در طراحی آن ظرافت بیشتری وجود دارد و ضخامت بدنه لپ تاپ نیز چیزی در حدود ۲ میلیمتر کاهش پیدا کرده است.اما در کل بیشتر لپ تاپ های گیمینگ خصوصا لپ تاپ گیمینگ ایسوس بدنه فلزی دارند.

 

از اهمیت شاسی در زمان خرید لپ تاپ غافل نشوید!

به عنوان نتیجه گیری باید گفت…

شاید در نظر گرفتن رنگ و جنس قاب لپ تاپ در زمان خرید لپ تاپ کم اهمیت به نظر برسد. اما نکته ای است که بهتر است به آن توجه شود و می تواند در استحکام و مقاومت کلی لپ تاپ شما اثر گذار باشد. در حال حاضر لپ تاپ های فلزی در بازار محبوبیت بیشتری دارند و به طبع کاربران بیشتری نسبت به خرید آن ها اقدام می کنند. سایت آی تی هوم که یکی از مراجع معتبر برای خرید لپ تاپ است اعلام کرده است بیش از ۷۰% کاربران در زمان خرید لپ تاپ به دنبال لپ تاپ های تمام فلزی هستند و برای رفع نیاز مشتری و توجه به علاقمندی آن ها لپ تاپ های IP5 با بدنه تمام فلز را برای اولین بار وارد بازار لپ تاپ ایران کردیم.

 

امیدواریم که خواندن این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.