تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲
کد خبر : 73219

ارس خودرو پیکاپ آرتیستون یا همان G9 را در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی کرد

ارس خودرو پیکاپ آرتیستون یا همان G9 را در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی کرد

ارس خودرو پیکاپ آرتیستون یا همان G9 را در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی کردپیکاپ چینی G9 توسط ارس خودرو دیزل و گروه آمیکو با نام Artystone در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد. در ادامه با مشخصات و ویژگی..

ارس خودرو پیکاپ آرتیستون یا همان G9 را در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی کرد

پیکاپ چینی G9 توسط ارس خودرو دیزل و گروه آمیکو با نام Artystone در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد. در ادامه با مشخصات و ویژگی‌های پیکاپ آرتیستون آشنا می‌شویم.

مدتی پیش در خبرها داشتیم که قرار است پیکاپ G9 به عنوان محصولی از شرکت چینی ZX Auto وارد بازار ایران شود. حالا گروه آمیکو و شرکت ارس خودرو دیزل در جریان چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران که از امروز رسما شروع به کار کرد، این پیکاپ باابهت را به عنوان محصول جدید خود رونمایی کرده است.

پیکاپ آرتیستون

در سال‌های اخیر پیکاپ وانت‌ها به محبوبیت زیادی بین مشتریان دست پیدا کرده‌اند و به همین دلیل محصولات زیادی در این کلاس وارد بازار ایران شده‌اند که از جمله جدیدترین آنها می‌توان به کی ام سی تی ۸ و مکث موتور کلوت اشاره کرد. ارس خودرو دیزل و آمیکو هم که پیش از این با پیکاپ آسنا بخشی از بازار پیکاپ وانت‌ها را در کشورمان به خود اختصاص داده بودند، از محصول جدیدی رونمایی کرده که می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

با پیکاپ آرتیستون آشنا شوید

پیکاپ چینی G9 با نام آرتیستون (Artystone) معرفی شده و روانه بازار کشورمان می‌شود. این خودرو را در واقع باید نسخه چینی فورد رپتور بدانیم و الگوبرداری از فورد اف ۱۵۰ رپتور معروف و محبوب به وضوح در G9 قابل مشاهده است. پیکاپ آرتیستون یا همان ZTE G9 یکی از بزرگترین و قوی‌ترین پیکاپ های بازار چین است و قابلیت‌ها، مشخصات و امکاناتی در سطح استانداردهای بین‌المللی دارد.

پیکاپ آمیکو آرتیستون مثل بقیه پیکاپ‌ها، طراحی ظاهری خشنی دارد و جلوپنجره بزرگ کرومی شبیه به فورد اف ۱۵۰ در نمای روبه‌رو جلب توجه می‌کند. لوگوی شرکت در وسط جلوپنجره و همچنین در بخش عقب خودرو قرار گرفته و دو قلاب بکسل در وسط سپر جلو، ظاهر باابهتی را به این بخش داده است. نمای عقب خودرو ظاهر ساده‌ای دارد و چراغ‌های عمومی معمولی و یک سپر بزرگ با زیرپایی در دو طرف آن دیده می‌شود.

پیکاپ آرتیستون

پیکاپ G9 دارای طول ۵۶۹۲ میلی‌متر، عرض ۲۰۴۵ میلی‌متر، ارتفاع ۱۹۲۰ میلی‌متر و فاصله محوری ۳۵۱۳ میلی‌متر بوده و بزرگترین و جادارترین پیکاپ بازار چین محسوب می‌شود. شرکت چینی ZX Auto این پیکاپ را در سه مدل تجاری، مسافری و رقابتی عرضه کرده که برخی ویژگی‌های آنها از جمله فاصله محوری و سپرها متفاوت هستند. همچنین مدل رقابتی دارای ویژگی‌های آفرودی بیشتری است و سپر جلوی منحصربه‌فرد، رینگ مشکی، لاستیک‌های آفرودی و باربند مشکی در آن وجود دارد. باید دید ارس خودرو دیزل قصد دارد پیکاپ آرتیستون را با چه ویژگی‌هایی به دست مشتریان ایرانی برساند.

در داخل کابین نیز صندلی‌های خودرو، غربیلک فرمان، بخش داخلی درها، کنسول میانی و داشبورد از جنس چرم باکیفیت هستند که نمای لوکس و جذابی را به خودرو بخشیده است. از نظر فضا نیز همانطور که گفتیم با یکی از بزرگترین پیکاپ های چینی بازار روبه‌رو هستیم و سرنشینان هیچ مشکلی از نظر راحتی و جادار بودن احساس نمی‌کنند.

پیکاپ آرتیستون

پیکاپ آمیکو آرتیستون از پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۵ نیوتن‌متر با تکنولوژی پاشش مستقیم سوخت (GDI) بهره می‌برد و بازدهی بالا، مصرف سوخت پایین و عملکرد نرم و بی صدایی خواهد داشت. آیرودینامیک بهینه بدنه، مقاومت هوای کم در حین رانندگی، فنربندی با طراحی دو جناغی از جنس آلیاژ آلومینیوم – منیزیم و اکسل‌های قدرتمند از دیگر ویژگی‌های شاخص بخش فنی پیکاپ G9 محسوب می‌شوند. با توجه به چنین ویژگی‌هایی می‌توانیم منتظر عملکرد مناسب آرتیستون در مسیرهای آفرودی باشیم.

نیروی تولیدی توسط پیشرانه به وسیله گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت شرکت ZF به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. امکان انتخاب حالت‌های رانندگی، قفل دیفرانسیل الکترونیکی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری و سیستم فنربندی هوشمند و شاسی نیز آپشن‌هایی هستند که عملکرد آفرودی این پیکاپ را ارتقا می‌بخشند.

پیکاپ آرتیستون

از جمله امکانات ایمنی پیکاپ G9 نیز باید به چهار کیسه هوا برای راننده و سرنشین به همراه دو کیسه هوای جانبی و ترمزهای قدرتمند با کالیپرهای دیسکی در هر چهار چرخ اشاره کنیم. برف پاک کن اتوماتیک جدید، سیستم روشنایی اتوماتیک، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم باز کن قفل درها در زمان وقوع تصادف، سیستم قطع خودکار سوخت‌رسانی در زمان تصادف، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سیستم کنترل حرکت در بین خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز کمکی، سیستم کنترل پایداری، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم ترمز ضد لغزش نیز در این خودرو حضور دارند.

در بخش امکانات رفاهی نیز پیکاپ Artystone به آپشن‌هایی از جمله کفی اتاق بار، پرده اتوماتیک برقی محفظه بار، ترمز پارک برقی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی به همراه گرم‌کن، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، تنظیم برقی صندلی راننده در ده جهت، دریچه تهویه هوای ردیف عقب، شارژر مجزا برای ردیف عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم ضبط وقایع خودرو، دوربین ۳۶۰ درجه، اتصال بلوتوثی موبایل، اسکرین میرورینگ، سیستم مولتی مدیا با قابلیت‌های فرمان صوتی و مانیتور بزرگ لمسی مجهز شده است.

در مراسم معرفی این خودرو گفته شد پیکاپ Artystone با موتور پرقدرت میتسوبیشی روانه بازار می‌شود. این پیکاپ غول‌پیکر با ابهتی مثال‌زدنی، قدرتی بی نظیر و کیفیتی بسیار بالا در صنعت خودروی پیکاپ کشور و در صنعت آفرود خوش خواهد درخشید. هنوز جزئیات بیشتری درباره قیمت و زمان عرضه این خودرو منتشر نشده است.

گالری عکس های پیکاپ آمیکو Artystone

پیکاپ آرتیستون
پیکاپ آرتیستون
پیکاپ آرتیستون
پیکاپ آرتیستون

گالری عکس های نمای داخلی آرتیستون

پیکاپ آرتیستون
پیکاپ آرتیستون
پیکاپ آرتیستون

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.