تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
کد خبر : 56607

ارزش واکسن های وارداتی به کشور به ۴۲۱ میلیون دلار رسید

ارزش واکسن های وارداتی به کشور به ۴۲۱ میلیون دلار رسید

ارزش واکسن های وارداتی به کشور به ۴۲۱ میلیون دلار رسیدمعاون فنی گمرک کشور ضمن اشاره به حدود قیمت و نحوه توزیع واکسن های وارداتی عنوان کرد تا کنون ۴۲۱ میلیون دلار واکسن به کشور وارد شده است.
مطابق با ا..

واکسن های وارداتیارزش واکسن های وارداتی به کشور به ۴۲۱ میلیون دلار رسید

معاون فنی گمرک کشور ضمن اشاره به حدود قیمت و نحوه توزیع واکسن های وارداتی عنوان کرد تا کنون ۴۲۱ میلیون دلار واکسن به کشور وارد شده است.

مطابق با اعلام گمرک،‌ از نیمه دوم بهمن سال قبل تا به امروز ۴۹ میلیون و ۸۷۳ هزار ۶۰۶ دوز واکسن کرونا در ۵۰ مرحله وارد کشور شده و در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است. بر اساس تازه‌ترین اظهارات مهرداد ارونقی، معاون فنی گمرک ایران، هر دوز واکسن اسپوتنیک روسیه ۱۰ دلار،‌ آسترازنکا ژاپن ۴ دلار،‌ کوواکس ایتالیا ۴ دلار،‌ واکسن سینوفارم چین ۹.۲ دلار،‌ کوواکس کره چهار دلار،‌ آسترازنکا اتریش ۴ دلار و آسترازنکا روسیه نیز ۶.۵ دلار قیمت داشته است. همچنین بیشترین قیمت از میان واکسن های وارداتی با ۱۴.۵ دلار متعلق به بهارات هند بوده است.

توزیع انواع واکسن‌ها به چه نحوی بوده است؟

معاون فنی گمرک ایران در ادامه عنوان کرد که از ابتدای واردات واکسن کرونا به کشور تا کنون کشور چین ۴۰ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۳۹۶ دوز سینوفارم و همچنین ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دوز آسترازنکا از طریق سبد کوواکس، کشور ژاپن دو میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دوز آسترازنکا،‌ کشور ایتالیا یک میلیون و ۴۵۲ دوز آسترازنکا،‌ کشور روسیه یک میلیون و ۴۵ هزار دوز اسپوتنیک و همچنین ۶۶۳ هزار دوز آسترازنکا، کشور کره جنوبی ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز آسترازنکا و کشور هند نیز ۱۲۵ هزار دوز بهارات در اختیار ایران قرار داده‌اند.

مجموع ارزش واکسن های کرونا وارد شده به کشور

بر اساس اظهارات ارونقی،‌ معاون فنی گمرک ایران، از آغاز ورود واکسن به کشور تا به امروز مجموعا ۴۲۱ میلیون دلار واکسن به کشور ورود پیدا کرده است. لازم به ذکر است که ایران تعدادی از محموله‌ها را به صورت اهدایی دریافت کرده است. این در صورتی است که مشکلات زیادی از آغاز واردات واکسن تا به امروز بر سر راه کشور وجود داشته است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به دشواری تأمین ارز مورد نیاز و انتقال آن‌ و همچنین فشار ناشی از تحریم‌ها اشاره کرد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.