تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۵۴
کد خبر : 60558

ارزان ترین دوربین های دیجیتال بازار ایران با قیمت کمتر از ۱۵ میلیون تومان

ارزان ترین دوربین های دیجیتال بازار ایران با قیمت کمتر از ۱۵ میلیون تومان

ارزان ترین دوربین های دیجیتال بازار ایران با قیمت کمتر از ۱۵ میلیون توماناگر قصد خرید یک دوربین حرفه‌ای دارید اما بودجه شما محدود است، این پست به شما کمک می‌کند تا ارزان ترین دوربین های دیجیتال بازار ..

ارزان ترین دوربین های دیجیتالارزان ترین دوربین های دیجیتال بازار ایران با قیمت کمتر از ۱۵ میلیون تومان

اگر قصد خرید یک دوربین حرفه‌ای دارید اما بودجه شما محدود است، این پست به شما کمک می‌کند تا ارزان ترین دوربین های دیجیتال بازار را بشناسید.

با آنکه رفته رفته دوربین گوشی‌های هوشمند پیشرفته‌تر و حرفه‌ای تر می‌شوند، اما ممکن است برای افرادی که به عکاسی حرفه‌ای مشغولند جای دوربین های عکاسی را پر نکنند. برای خرید یک دوربین مناسب فاکتورهای مهمی وجود دارند که شما باید قبل از خرید آن‌ها را درنظر داشته باشید. یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از خرید باید در نظر بگیرید قیمت آن‌هاست. از این رو قصد داریم تا در این مطلب ارزان ترین دوربین های دیجیتال بازار ایران با قیمت کمتر از ۱۵ میلیون تومان را به شما معرفی کنیم.

نکات مهم هنگام خرید دوربین

همانطور که می‌دانید واحد سنجش وضوح یا رزولوشن یک دوربین مگاپیکسل است. پس هنگام خرید دوربین باید به مگاپیکسل آن توجه داشته باشیم، زیرا هر چه این مقدار بالاتر باشد، کیفیت بیشتر خواهد بود. علاوه بر این سنسور دوربین نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و اگر بزرگتر باشد باعث کاهش نویز و افزایش کیفیت تصاویر می‌شود.

اگر بخواهیم در مورد لنز دوربین صحبت کنیم باید بگوییم که این مورد کاملا به خودتان بستگی دارد. لنزها به دو صورت قابل تعویض و چسبیده به دوربین دسته بندی می‌شوند. اگر به صورت خیلی حرفه‌ای مشغول به عکاسی نیستید و فقط برای ثبت تصاویر باکیفیت دوربین خریده‌اید همان لنز چسبیده کفایت می‌کند، ولی بهتر است دوربینی بخرید که دامنه بیشتری را پوشش می‌دهد، اما اگر عکاس حرفه‌ای هستید به دنبال خرید دوربینی باشید که بتوانید لنز آن را ارتقا دهید.

ارزان ترین دوربین های دیجیتال

بعد از این نکات مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید عملکرد فوکوس است. فوکوس در دوربین کمک می‌کند که بیننده به آن نقطه‌ای که مدنظر شماست توجه کند، پس اگر فوکوس دوربین خوب نباشد نتیجه‌ی آن به گونه‌ای که انتظار دارید نمی‌شود.

سبکی و خوش دستی یک دوربین از دیگر نکاتی ست که باید هنگام خرید آن بررسی کنید. دوربینی که انتخاب کرده‌اید را در دست بگیرید و ببینید که آیا وزن آن شما را اذیت می‌کند یا خیر. حتی باید به جای کلید و دکمه‌های آن نیز توجه کنید و ببینید که آیا هنگام عکاسی به راحتی در دسترس شما قرار دارند یا خیر.

ارزان ترین دوربین های دیجیتال بازار کمتر از ۱۵ میلیون تومان

دوربین چاپ سریع فوجی فیلم با قیمت ۱ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان، ارزان‌ترین دوربین حال حاضر محسوب می‌شود. وزن این دوربین ۳.۷ گرم است و ۴ حالت عکاسی دارد. این دوربین ۲ باتری AA و توانایی گرفتن ۱۰ پک عکس را دارد. فاصله کانونی در این دوربین ۶۰، ابعاد عکس ۴۶ در ۶۲ و فوکوس آن ۶۰ سانتیمتر است. این دوربین چاپ سریع قابلیت بصری چشمی دارد اما نمی‌توان با آن فیلمبرداری کرد. سرعت شاتر آن ۱.۶۰ ثانیه و مجهز به فلاش است.

ارزان ترین دوربین های دیجیتال

دوربین بعدی که جزو ارزان ترین دوربین های دیجیتال بازار محسوب می‌شود، دوربین کانن sx620hs است. وزن آن چیزی حدود ۱۸۲ گرم است. حساسیت این دوربین ۳۲۰۰ و دارای فوکوس ماکرو ۱ سانتیمتر، فوکوس ۵ سانتیمتر و ۹ نقطه فوکوس است. سرعت شاتر این دوربین ۱/۲۰۰۰ بر ثانیه و شاتر ۱۵ ثانیه است. در این دوربین می‌توان زمان سنج خودکار را روی ۲ تا ۱۰ ثانیه قرار داد. این دوربین ارزان قیمت دارای حساسیت ۸۰، بزرگنمایی دیجیتال، عکاسی پیاپی ۲.۵ فریم بر ثانیه و قابلیت فیلمبرداری است و در حال حاضر قیمت آن چیزی حدود ۶ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان است.

مورد بعدی که جزو ارزان‌ترین های بازار محسوب می‌شود کانن eos4000D است که قیمت آن تقریبا ۱۰ میلیون تومان است. این دوربین ۴۳۶ گرمی دارای فوکوس ۲۵ سانتی متری، بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابر است. سرعت شاتر آن ۱/۴۰۰۰ بر ثانیه و حساسیت آن ۶۴۰۰ است. از سایر امکانات این دوربین می‌توان به زمان سنج خودکار، قابلیت عکاسی پیاپی۳ فریم در ثانیه، ضبط صد، فلاش، وای فای، دقت حسگر، باتری لیتیوم یونی، قابلیت بصری چشمی و سرعت فیلم ۶۰ فریم بر ثانیه اشاره کرد.

دوربین‌هایی با رنج قیمت ۱۲ میلیون

مورد بعدی که جزو ارزان ترین دوربین های دیجیتال بازار ایران محسوب می‌شود، دوربین کانن Eos2000D است که قیمت آن ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. این دوربین ۶۷۵ گرمی ویژگی‌هایی مثل بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابر، حساسیت ۱۰۰، فوکوس ۹ نقطه، عکاسی پیاپی ۳ فریم در ثانیه دارد. سرعت شاتر آن ۱/۴۰۰۰ بر ثانیه و دقت حسگر آن ۲۴ مگاپیکسل است. این دوربین دارای ضبط صدا و فیلمبرداری و باتری آن لیتیوم یونی است.

ارزان ترین دوربین های دیجیتال

دوربین کانن PowerShot sx540 hs با قیمت ۱۱ میلیون و ۵۹۰ یکی از دیگر موارد ارزان بازار است. این دوربین عکاسی دارای قابلیت‌هایی نظیر فوکوس، زمان سنج خودکار ۲ تا ۱۰ ثانیه، قابلیت فوکوس و عکاسی پیاپی، لزرشگیر اپتیکال بوده و فلاش آن به بالا جهش می‌یابد. بزرگنمایی این دوربین ۴ برابر و دقت حسگر آن ۲۱ مگاپیکسل است. همچنین این دوربین ۴۴۲ گرمی به باتری لیتیوم یونی مجهز است.

از دیگر موارد ارزان بازار دوربین ۱۴ میلیون تومانی کانن Eos 1300D است. این دوربین دارای ویژگی‌هایی مثل فوکوس ۲۵ سانتی متری، حساسیت ۶۴۰۰، سرعت شاتر ۱/۴۰۰۰ بر ثانیه، بزرگنمایی ۳ برابر، زمان سنج خودکار ۲ تا ۱۰ ثانیه، قابلیت ضبط صدا به صورت mono، زوم ۶ الی ۱۰ برابر است. این دوربین ۴۸۵ گرمی دارای باتری لیتیوم یونی و سرعت ضبط فیلم ۳۰ فریم بر ثانیه است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.