تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
کد خبر : 588411

ارتفاع استاندارد نصب دوربین مداربسته چقدر است؟

ارتفاع استاندارد نصب دوربین مداربسته چقدر است؟

فقط چند دقیقه از وقت گران بهای خود را به ما اختصاص دهید تا امنیت بیشتری را برای خود و عزیزانتان فراهم کنید. آیا میدانسید که ارتفاع دوبین مدار بسته و همچنین محل نصب آن در کمتر شدن جرایم و همچنین کسب اطلاعات بهتر در زمان جرم و دزدی بسیار موثر است؟  آیا مایل هستید

فقط چند دقیقه از وقت گران بهای خود را به ما اختصاص دهید تا امنیت بیشتری را برای خود و عزیزانتان فراهم کنید. آیا میدانسید که ارتفاع دوبین مدار بسته و همچنین محل نصب آن در کمتر شدن جرایم و همچنین کسب اطلاعات بهتر در زمان جرم و دزدی بسیار موثر است؟  آیا مایل هستید که بدانید دقیقا دوربین مدار بسته را باید کجا نصب کنید تا بتوانید امنیت را برای محل زندگی خود تامین کنید؟ برای پاسخ به سوالات فوق بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت و ضرورت ارتفاع دوربین مدار بسته

یکی از چالش هایی که بعد از خرید دوربین مداربسته معمولا برای افراد پیش می آید محل نصب دوربین و پیدا کردن ارتفاع مناسب است. به نظر می‌رسد که این چالش یکی از مهمترین مسائلی باشد که باید به آن اهمیت زیادی شود. زیرا هدف اصلی برای خرید دوربین مداربسته حفظ امنیت محل کار یا محل زندگی افراد است پس در نتیجه  برای تحقق این هدف باید با نکات مهم در نصب دوربین مدار بسته آشنا شوید.

از این مسائل گذر کنیم می‌رسیم به این موضوع که ارتفاع دوربین مدار بسته بسیار مهم است. اگر دوربین را در فاصله زیادی از سطح زمین قرار دهیم ممکن است سوژه های مورد نظر به خوبی رویت نشوند و گاها مجبور میشوید که تصویر را بزرگ کنید که این مسئله به شدت باعث افت کیفیت تصاویر می شود و در نتیجه دچار خطرات جبران ناپذیری می شوید.

همچنین برد دوربین های دید در شب تا فاصله محدودی را در برمی‌گیرند، بیش از حد بودن فاصله دوربین از سوژه باعث می شود که سوژه در شب به خوبی دیده نشود. نصب دوربین در ارتفاع کم دو اتفاق را رقم میزند یک اینکه دسترسی راحتی برای تخریب دوربین توسط دزدان و اشرار  می‌دهد. دومین مورد این است که طبیعتا زاویه دید وسیعی به دلیل نزدیک بودن به سطح زمین را برای ثبت تصاویر را پوشش نمی‌دهند.

حال با دید کلی که از اهمیت ارتفاع دوربین مداربسته برای شما ذکر کردیم در ادامه به ارتفاع استاندارنصب دوربین مدار بسته میپردازیم.

ارتفاع استاندارد و محل نصب

همانطور که بیشتر توضیح دادیم ارتفاع زیاد باعث بروز اتفاقات ناخوشایندی می شود. نکته ای که در این قسمت باید به آن اشاره کرد این است که دوربین مدار بسته ای که قرار است استفاده کنیم برای محل داخلی هست یا بیرونی. به این معنی که اگر قرار است بیرون ساختمان نصب شود ارتفاع استاندار بین 2.5 تا 5 متر باشد دلیل آن هم این است که هم از دسترسی برای افراد سودجو محدود می شود و هم دید مناسب و متعادلی بین امنیت محیط و ایمنی دوربین مدار بسته برقرار می شود.

در مورد محیط های داخلی، برای نصب دوربین بستگی به ارتفاع دیواری که در آن نصب می شود ارتفاع مناسب را سنجیده و بعد اقدام به راه اندازی آن کنید.

محل نصب بهتر است در محیط های مهم‌تر مانند درب ورود و خروج، پنجره های رو به خیابان، راه پله ها، درب پارکینگ و به طور کلی هر جایی که حس می کنید سارقان در این محل ها بیشتر تردد می کنند نصب شود که تمامی رفت و آمد ها را تحت پوشش قرار بدهد.

نکته مهم: هنگام خرید در صورت داشتن لنت های چسنبده که برای نصب راحت روی دیوار است، بهتر است از آن استفاده نکنید و با پیچ دوربین را روی دیوار نصب کنید.

ارتفاع استاندارد نصب دوربین مداربسته چقدر است؟

نکات مهم هنگام نصب دوربین مداربسته

به جز ارتفاع به نکات دیگر از جمله زاویه دید مناسب، لنز مورد استفاده، بی سیم یا وایرلس بودن دوربین مدار بسته هم باید توجه کرد. به این معنا که از دوربین مدار بسته انتظار ثبت چه زاویه دیدی را داریم که بر اساس آن زاویه مناسب را انتخاب کنیم.

دومین مورد لنز آن است؛ لنزهای دوربین مدار بسته در انواع مختلفی در بازار یافت می شوند که با توجه به ثابت یا متغیر بودن آن میتوانید به دلخواه انتخاب کنید.

سومین مورد بی سیم  بودن دوربین مدار بسته که قبل تر ذکر کردیم به این معنی که اگر دروبین مدار بسته بی سیم یا وایرلس باشد باید حتما WIFI خود چک کنید که سیگنال قوی داشته باشد تا تصاویری با کیفیت بالا ثبت شود. زیرا این مدل دوربین ها ارتباط مسقتیمی با اینترنت دارند و کیفیت تصاویر ارتباط مستقیم با قوی بودن سینگال های شبکه اینترنتی محل نصب شده دارند.

دوربین داهوا یکی از معتبرترین دوربین های امینیتی شناخته شده در بازار میباشد و انتخاب بسیار خوبی برای خرید دوربین مداربسته میباشد.آموزش نصب دوربین مداربسته داهوا در لینک درج شده به صورت مرحله به مرحله اورده شده.با کلیک روی لینک میتوانید آن را مطالعه نمایید.

جمع بندی

با توجه به تمامی مواردی که به صورت خلاصه در این مقاله گفته شد حال شما به راحتی میتوانید تشخیص دهید که بعد از خرید باید چه اقدامات لازمی را انجام دهید تا امنیت را برای ساکنین محیط زندگی خود برقرار کنید. باید اضافه کرد که برای راهنمایی‌های بیشتر در زمینه دوربین مدار بسته نمایندگی دیجی داهوا یکی از معتبرترین نمایندگی های موجود در ایران است که آماده خدمت رسانی در زمینه خرید و مشاوره برای نصب و راه اندازی شما خریداران محترم می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دیجی داهوا مراجعه کنید و یا با کارشناسان این مجموعه با شماره 91006008-021 تماس حاصل فرمایید.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.