تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
کد خبر : 74308

ارائه نکات مهم، پیش از خرید آپارتمان

ارائه نکات مهم، پیش از خرید آپارتمان

خرید آپارتمان امروزه آپارتمان نشینی به یک گزینه جذاب برای خریداران ملک تبدیل شده است. دلایل زیادی برای انتخاب این سبک از زندگی توسط افراد وجود دارد. از جمله این دلایل می توان به راحتی آپارتمان ها، موقعیت مکانی مناسب آنها، مقرون به صرفه بودن، لوکس بودن و… اشاره کرد. با این حال، قبل از …

خرید آپارتمان

امروزه آپارتمان نشینی به یک گزینه جذاب برای خریداران ملک تبدیل شده است. دلایل زیادی برای انتخاب این سبک از زندگی توسط افراد وجود دارد. از جمله این دلایل می توان به راحتی آپارتمان ها، موقعیت مکانی مناسب آنها، مقرون به صرفه بودن، لوکس بودن و… اشاره کرد. با این حال، قبل از شروع جستجو، مهم است که به یاد داشته باشید که فرآیند خرید یک خانه مستقل با خرید آپارتمان فرق دارد.

ممکن است واضح به نظر برسد، اما بهترین کار برای شروع سفر خرید آپارتمان این است که مطمئن شوید زندگی در آپارتمان مطابق با شما و سبک زندگی شما خواهد بود! این به این معنی است که پیش از اقدام به خرید آپارتمان باید به سوالاتی از این دست پاسخ دهید. اینکه چه مدت در آنجا زندگی خواهید کرد و آیا آپارتمان مورد نظر در حال حاضر و در آینده مناسب شما است یا خیر؟ در صورت مجرد بودن آیا برای تشکیل خانواده در آینده برنامه ریزی کرده اید؟ آیا می خواهید در نزدیکی شهر زندگی کنید؟ آیا در مورد داشتن یک حیوان خانگی در آپارتمان فکر کرده اید؟ آیا به زندگی نزدیک با همسایگان خود اهمیت می دهید؟ حیاط خلوت برای شما چقدر اهمیت دارد؟ همه اینها سوالاتی هستند که باید بتوانید به آنها پاسخ دهید، البته قبل از اینکه خودتان را وارد این فرآیند کنید!

در صورتی که متاهل هستید، با خانواده در مورد انتخاب سبک زندگی و اینکه چگونه این انتخاب ها بر نیازهای آنها تاثیر خواهد گذاشت صحبت کنید. از دوستانی که در آپارتمان زندگی می کنند درباره شرایط زندگی در آپارتمان پرس و جو کنید.  شما همچنین می توانید به صورت آنلاین به سایت هایی چون سامان ۷۲۴ به آدرس saman724.com مراجعه کرده و اطلاعات مفیدی در رابطه با خرید آپارتمان، خرید خانه و اجاره آپارتمان کسب نمایید. هنگامی که به سبک زندگی آپارتمان نشینی متعهد شدید، می توانید با اطمینان تصمیمات لازم برای تحقق هدف خود را بگیرید.

آپارتمان نشینی مرسوم ترین نحوه سکونت در شهرها!

تامین منابع مالی

مانند هر سرمایه گذاری بزرگی، تامین مالی اولین قدم مهم در خرید خانه یا خرید آپارتمان است. بسیاری از ما صدها میلیون تومان پس انداز در بانک نداریم، بنابراین معمولا مردم برای خرید آپارتمان وام می گیرند. این بدان معناست که پیش از اقدام به خرید آپارتمان باید در نظر بگیرید که چقدر پس انداز کرده اید و چه مبلغی میتوانید بپردازید و بانکها حاضرند چقدر به شما وام بدهند. شما می توانید با کسب اطلاع از وام های مختلفی که توسط بانک ها برای خرید آپارتمان یا خرید خانه واگذار می شوند، بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید. از جمله این وام ها می توان به وام مسکن اولی ها، وام خرید مسکن بانک مسکن با اوراق حق تقدم، وام مسکن جوانان و… اشاره کرد.

اهمیت مکان در خرید آپارتمان یا اجاره آپارتمان

این یک واقعیت ساده در مورد املاک و مستغلات است که مکان در ارزشمند بودن آنها اهمیت ویژه ای دارد. زمان خرید آپارتمان از خود بپرسید: آیا آپارتمان مذکور از نظر مکانی دسترسی مناسبی به حمل و نقل عمومی، اتوبان ها و… دارد؟ جمعیت شناسی منطقه چگونه است؟ آیا مدارس خوبی در این نزدیکی وجود دارد؟ چه نوع آپارتمان هایی در آن قرار دارند؟ بازار، پارک یا فضاهای بیرونی و کافه در نزدیکی آن وجود دارد؟

 

اگر آپارتمانی را به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت خریداری می کنید، باید در نظر داشته باشید که آیا این منطقه در بین اجاره کنندگان تقاضای بالایی دارد؟ و آیا موقعیت مکانی آپارتمان ارزش خود را در طول زمان حفظ می کند؟ اغلب مکان ‌های کمتر شناخته ‌شده قیمت‌ های پایین‌ تری را جهت خرید آپارتمان ارائه می‌ کنند.

ارائه نکات مهم، پیش از خرید آپارتمان

موقعیت مکانی مطلوب ملک در هنگام خرید آپارتمان یا اجاره آپارتمان بر قیمت آنها تاثیر مستقیم دارد.

خرید آپارتمان جدید در مقابل خرید آپارتمان قدیمی

خرید آپارتمان می تواند یک سرمایه گذاری بلند مدت عالی باشد، در این بین انتخاب خرید آپارتمان قدیمی یا جدید فکر خریداران ملک را به شدت درگیر خود می کند. در ادامه به بیان مزایا و معایب هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

پیشرفت ‌های جدید در صنعت دکوراسیون،  چیدمان‌ های مدرنی را ارائه می‌دهد. این موضوع باعث شده تا مستاجران تمایل بیشتری به اجاره آپارتمان های مدرن داشته باشند. آپارتمان هایی که جدید هستند معمولا دارای استخر و سالن‌های ورزشی مجلل و سایر امکانات رفاهی لوکس هستند. در مقابل آپارتمان های قدیمی می توانند جادارتر و مقرون به صرفه تر باشند. همچنین در آپارتمان های قدیمی امکان بازسازی و افزودن بر ارزش سرمایه وجود دارد. اما باید در نظر داشته باشید که هزینه ‌های نگهداری ساختمان قدیمی‌ بیشتر از آپارتمان های جدید است. در واقع هر یک از این موارد دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند، بنابراین خرید هر کدام صرفاً به ترجیح شخصی بستگی دارد.

 

قانون طلایی خرید املاک

تحقیق، تحقیق و تحقیق! این قانون طلایی خرید ملک است! وقتی صحبت از خرید آپارتمان می شود انجام تحقیقات میدانی امری بسیار مهم تلقی می شود. در واقع از آنجا که متغیرهای زیادی بر ارزش املاک تاثیرگذار است تحقیقات می تواند نقشی اساسی در این میان بازی کند. اگر تصمیم به خرید آپارتمان جدیدی دارید، بهتر است که راجع به سابقه سازندگان بنای مذکور تحقیق کنید تا مطمئن شوید که سازه های قبلی آنها از نظر کیفیت شناخته شده و مطلوب هستند. آگاهی از اینکه آیا سابقه آنها در صنف سازندگان خوب است یا خیر؟! نیز می تواند بسیار مفید باشد.

همچنین بررسی کنید که آیا در مورد ملک مذکور قوانینی وجود دارد که مالکان و مستاجران ملزم به پیروی از آن باشند؟ از جمله قوانین مربوط به محدودیت در نگهداری از حیوانات خانگی، ممنوعیت اجاره کوتاه مدت و… در نهایت می توانید از طریق شهرداری یا شورای محلی در مورد هرگونه پیشرفت برنامه ریزی شده یا بالقوه در منطقه خود اطلاعات کسب کنید. این بدان معنی است که شما از قبل درباره برنامه های آتی ساخت و ساز آگاه خواهید شد. آگاهی از این موضوع امری مهم است چرا که ساخت و ساز جدید ممکن است دید یا حریم خصوصی شما را تحت تاثیر خود قرار دهد.

مجله و دپارتمان املاک سامان ۷۲۴ به صورت تخصصی ارائه دهنده اطلاعات دقیق و جامعی در زمینه خرید آپارتمان، خرید خانه و اجاره آپارتمان می باشد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.