تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۵:۰۴
کد خبر : 46632

ارائه خدمات گفتاردرمانی به دانش آموزان استثنایی

ارائه خدمات گفتاردرمانی به دانش آموزان استثنایی

ارائه خدمات گفتاردرمانی به دانش آموزان استثنایی عکس تزئینی است. سازمان آموزش وپرورش استثنایی، از ارائه خدمات گفتاردرمانی به دانش آموزان استثنایی از طریق ۳۸۶ نیروی گفتار درمانگر و بارگذاری ۲۰۰ محتوای م..

ارائه خدمات گفتاردرمانی به دانش آموزان استثنایی

ارائه خدمات گفتاردرمانی به دانش آموزان استثنایی
عکس تزئینی است.

سازمان آموزش وپرورش استثنایی، از ارائه خدمات گفتاردرمانی به دانش آموزان استثنایی از طریق ۳۸۶ نیروی گفتار درمانگر و بارگذاری ۲۰۰ محتوای مربوط با گفتاردرمانی در شبکه شاد، خبر داد.

به گزارش ایسنا، گفتاردرمانی از رشته های توانبخشی است که از سال ۱۳۵۲ در ایران بنیان‌گذاری شده است و گروه دانش آموزان جسمی حرکتی، کم توان ذهنی، چند معلولیتی و اتیسم بیشترین خدمات گفتاردرمانی را دریافت می کنند.

بر اساس این گزارش، آموزش و پرورش استثنایی ۷۱۹ نیروی توانبخشی دارد که از این تعداد، ۳۸۶ نیرو، گفتار درمانگر هستند و به ۵۷ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه، خدمات ارائه می دهند. این در حالی است که براساس استاندارد های جهانی، برای هر ۲۵ دانش آموز به یک گفتاردرمانگر، نیاز است که آموزش و پرورش استثنایی به دلیل کمبود نیروی انسانی برای هر ۱۴۹ دانش آموز یک گفتاردرمانگر دارد و به حدود ۲ هزار نیروی گفتاردرمانگر دیگر نیاز است. یکی از دلایل کمبود نیروهای توانبخشی، نبودن آنها جزء طبقه بندی مشاغل است که امکان استخدام آن‌ها را بر اساس ماده ۲۸، با مشکل مواجه کرده است که در این زمینه اقداماتی برای رفع مشکل انجام شده است.

در این گزارش آمده است؛ در سال گذشته ۴ میلیارد برای ارائه خدمات و ۳ میلیارد برای خرید تجهیزات توانبخشی به ویژه در رشته‌های گفتاردرمانی و کاردرمانی اختصاص یافت. همچنین در سال گذشته، پیش بینی آموزش و پرورش استثنایی، ۶۰ درصد ارائه خدمات توانبخشی بود که خوشبختانه به ۸۱ درصد رسید و تعداد ۲۷ هزار دانش آموز خدمات توانبخشی را دریافت کردند و برای امسال ۹۰ درصد ارائه خدمات توانبخشی پیش بینی شده است.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و استمرار روند آموزش از طریق شبکه شاد؛ تاکنون ۵ هزار فایل آموزشی، برای دانش آموزان استثنایی در شبکه شاد بارگذاری شده است. همچنین تعداد ۱۱۷۸ محتوا در حوزه گفتاردرمانی تهیه شده که تاکنون ۲۰۰ محتوا بارگذاری شده است.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.