تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
کد خبر : 74440

ادامه تحصیل در ترکیه آسان تر شد!

ادامه تحصیل در ترکیه آسان تر شد!

فهرست۱ چرا ترکیه؟۲ مزایای تحصیل در ترکیه۳ دانشگاه‌های ترکیه برای ادامه تحصیل۴ برترین دانشگاه‌های ترکیه برای ادامه تحصیل۵ برنامه اراسموس۶ سوالات متداول: در سال‌های اخیر کشور ترکیه با توجه به ویژگی‌های جذابش برای ادامه تحصیل علاقمندان زیادی را به خود جذب کرده است. آمار بیانگر این موضوع است که تعداد دانشجویان بین المللی شاغل به …

در سال‌های اخیر کشور ترکیه با توجه به ویژگی‌های جذابش برای ادامه تحصیل علاقمندان زیادی را به خود جذب کرده است. آمار بیانگر این موضوع است که تعداد دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل در ترکیه هر ساله افزایش می یابد.

در مقاله تهیه شده توسط کافه دانش بنابر اعلام نبولا آکادمی و با توجه به آمار رسمی منتشر شده تعداد دانشجویان بین‌المللی ترکیه از ۱۶۶۵۶ نفر در سال ۲۰۰۱ تا ۷۹۳۰۸ نفر در سال ۲۰۱۵ و ۲۲۴۰۵۳ نفر در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. در نظر  داریم، در این مقاله علل اصلی علاقه به تحصیل در ترکیه را بررسی کنیم، همچنین شرایط اصلی تحصیل در این کشور را توضیح دهیم.

چرا ترکیه؟

براساس آمار رسمی یونسکو در سال ۲۰۱۸ کشور ترکیه رتبه دهم را بین کشورهای جهان از نظر تعداد دانشجویان خارجی با ۱۲۵۱۳۸ دانشجو داشت. افزایش آمار تعداد دانشجویان ترکیه به علت سیاست‌های این کشور در راستای بین‌المللی کردن تحصیلات آکادمیک ترکیه و همچنین تسهیل شرایط تحصیل در ترکیه برای دانشجویان بین‌المللی است. رئیس سازمان یوک پروفسور سارج اعلام کرده که تعداد دانشجویان بین‌المللی در چهار سال گذشته ۲.۵ برابر شده است، در ضمن ترکیه در نظر دارد تا سال ۲۰۲۳ پذیرای ۲۵۰ هزار دانشجوی بین المللی باشد، که در این

مزایای تحصیل در ترکیه

کشورهای ترکیه دارای امکانات و ویژگی‌های مناسبی برای ادامه تحصیل است،‌ که در پایین به صورت فهرست‌وار آنها را آورده‌ایم.

 

  • استانداردهای آموزشی بالا
  • وجود مدارک معتبر بین‌المللی
  • برخورداری از پردیس‌های مجهز و مدرن
  • امکان تحصیل مناسب و مقرون به صرفه
  • فرهنگ مهمان‌نواز و روابط دوستانه مردم ترکیه
  • کیفیت زندگی و اقامت مناسب

 

دانشگاه‌های ترکیه برای ادامه تحصیل

یکی از مواردی که در هنگام درخواست تحصیل در کشور ترکیه مدنظر متقاضیان است، دانشگاه‌های این کشور و امکانات ارائه شده توسط آنهاست. کشور ترکیه در حال حاضر دارای ۲۰۷ دانشگاه مختلف دولتی، خصوصی و هنرستان است. که از این تعداد بخش وسیعی متعلق به بخش دولتی و دانشگاه‌های دولتی است.

 

ادامه تحصیل در ترکیه آسان تر شد!2

در کشور ترکیه ۸ میلیون دانشجو مشغول به تحصیل هستند، این تعداد دانشجو در حدود ۶۰۰۰۰ برنامه متنوع مشغول به تحصیل‌اند. از این تعداد برنامه تحصیلی ۱۲۳۹۳ برنامه برای مقطع فوق دیپلم، ۱۱۶۱۷ برنامه در مقطع کارشناسی، ۱۰۰۳۶ برنامه در مقطع کارشناسی ارشد، ۵۹۱۰ برنامه در مقطع دکتری و ۱۴۴ برنامه در مقطع دکتری هنر هستند.

ادامه تحصیل در ترکیه آسان تر شد!3

برترین دانشگاه‌های ترکیه برای ادامه تحصیل

یکی از موضوعات مهم که هر فرد علاقمند به تحصیل در ترکیه به آن می‌اندیشد، دانشگاه‌های این کشور و امکانات آموزشی و رفاهی آنها برای دانشجویان است. در حال حاضر ده دانشگاه کشور ترکیه در رده‌بندی دانشگاه‌های برتر QS قرار دارند. این دانشگاه‌ها عبارتند از:

 

  1. دانشگاه چانکایا
  2. دانشگاه کوچ
  3. دانشگاه سابانجی
  4. دانشگاه بیلکنت
  5. دانشگاه حاجت‌تپه
  6. دانشگاه فنی استانبول
  7. دانشگاه فنی خاورمیانه
  8. دانشگاه باهچه شهیر
  9. دانشگاه بغازیچی
  10. دانشگاه استانبول

 

برنامه اراسموس

یکی از دلایل محبوبیت ترکیه برای دانشجویان بین‌المللی امکان استفاده از برنامه‌های متعدد انتقال دانشجو همچون برنامه اراسموس است، که این کشور جهت انتقال و مهمان گرفتن دانشجویان برای دانشگاه‌‌های برتر اروپا و آمریکا در نظر گرفته است.

کشور ترکیه با توجه به عضویت در معاهده‌ بولونیا و در راستای برنامه‌های اراسموس، مولانا و فارابی امکان انتقالی و مهمان گرفتن دانشجویان ترکیه را برای کشورهای مختلف و دانشگاه‌های دیگر تسهیل کرده است.

در نظر گرفتن این نکته مهم است که شما با برنامه اراسموس دانشجوی کشور مقصد نیستید، اما از فرصت تحصیل در آنجا برخوردار می‌شوید. البته با این کار شانس خود را برای دریافت اقامت کشور مقصد بالا می‌برید.

 

ادامه تحصیل در ترکیه آسان تر شد!4

سوالات متداول:

آیا می‌توان به صورت رایگان در ترکیه تحصیل کرد؟

در حالت کلی امکان تحصیل به صورت رایگان در ترکیه وجود ندارد، اما با استفاده از بورسیه تحصیلی و کمک هزینه‌های دانشگاه می‌توان با قیمت مناسبی به تحصیل پرداخت.

آیا وجود مدرک زبان برای تحصیل در ترکیه اجباری است؟

تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه به دو زبان انگلیسی و ترکی است، از این روی نیاز به تسلط در یکی از این دو زبان دارد. در صورتی که به هیچکدام از این زبان‌ها مسلط نیستند. باید دو ترم به صورت اجباری در کلاس‌های زبان شرکت کنید.

هزینه اقامت در ترکیه چقدر است؟

به صورت میانگین و با توجه به شهر استانبول یکی از گران‌ترین شهرهای ترکیه، هزینه اقامت در ترکیه برای هر ماه در حدود ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ لیر است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.