تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۲۳
کد خبر : 40077

ادامه اکران آنلاین «کلاس رانندگی» تا پایان تعطیلات نوروز

ادامه اکران آنلاین «کلاس رانندگی» تا پایان تعطیلات نوروز

ادامه اکران آنلاین «کلاس رانندگی» تا پایان تعطیلات نوروز کارگردان فیلم کوتاه «کلاس رانندگی» با اشاره به اکران آنلاین فیلمش در یکی از پلتفرم‌های داخلی پس از یک دوره حضور در جشنواره‌های خارجی، گفت:‌ قصد داشتم فیلم را در ایران و در سالن سینما اکران کنم اما با فراگیری کرونا این امکان دیگر فراهم نبود.
..

ادامه اکران آنلاین «کلاس رانندگی» تا پایان تعطیلات نوروز

ادامه اکران آنلاین «کلاس رانندگی» تا پایان تعطیلات نوروز

کارگردان فیلم کوتاه «کلاس رانندگی» با اشاره به اکران آنلاین فیلمش در یکی از پلتفرم‌های داخلی پس از یک دوره حضور در جشنواره‌های خارجی، گفت:‌ قصد داشتم فیلم را در ایران و در سالن سینما اکران کنم اما با فراگیری کرونا این امکان دیگر فراهم نبود.

فیلم کوتاه «کلاس رانندگی» همزمان با نوروز ۱۴۰۰ برای نخستین ‌بار در ایران و در پلت‌فرم «وُدیو» اکران آنلاین شده است و مرضیه ریاحی درباره تصمیم خود برای اکران آنلاین فیلم به ایسنا گفت: سه سال از نخستین حضور جهانی فیلم می‌گذرد و هنوز فیلم در ایران هیچ اکرانی نداشته است. از ابتدا قصد نداشتم که در هیچ جشنواره یا رویداد رقابتی در ایران شرکت کنم، اما می‌خواستم پس از حضور جشنواره‌ای، فیلم را در یک سالن برای مخاطب ایرانی به نمایش بگذارم. متاسفانه با فراگیری ویروس کرونا دیگر امکان اکران حضوری فیلم فراهم نبود و در نهایت تصمیم گرفتم فیلم را اکران آنلاین کنم.

وی درباره محاسن و معایب اکران آنلاین اظهار داشت: جهان در حال تغییر است. به نظرم دیر یا زود اکران آنلاین در همه جای جهان رونق می‌گرفت و کرونا فقط سرعت آن را بیشتر کرد. در حال حاضر باتوجه به اینکه الویت همه ما حفظ سلامتی‌مان و فاصله اجتماعی است بهترین راه حل برای زنده نگه داشتن سینما اکران آنلاین است. البته متاسفانه همچنان خطر قاچاق فیلم وجود دارد و تنها راه حل جلوگیری از آن فرهنگ‌سازی است.

این فیلمساز درباره موفقیت‌های فیلم توضیح داد: خوشبختانه «کلاس رانندگی» در عرصه جهانی فیلم موفقی بود و با توجه به تعویق افتادن بسیاری از جشنواره‌ها به خاطر کرونا همچنان در ماه‌های آینده حضور جهانیش را ادامه خواهد داد. این فیلم نخستین فیلم کوتاه ایرانی است که با اکران واجد شرایط اسکار شد. «کلاس رانندگی» در سال ۲۰۱۹ به مدت یک هفته در سینما Arena Cinelounge Sunset لس‌آنجلس آمریکا اکران عمومی شد که در جای خود رکورد محسوب می‌شد. علاوه بر این فیلم تاکنون ۱۹ جایزه جهانی به دست آورده و خوشحالم که علاوه بر من، عوامل فیلم هم در عرصه جهانی مورد توجه قرار گرفتند.

مرجان ریاحی دو جایزه بین‌المللی برای فیلمنامه این فیلم گرفته و لیندا کیانی هم برای بازی در آن جایزه بازیگری دریافت کرده و حسین نشاطی تدوینگر فیلم هم جایزه تدوین گرفته است. همچنین فیلم به شبکه تلویزیونی «اس آر اف» سوییس و چند VOD در نروژ، آمریکا و… فروخته شده است.

اکران آنلاین فیلم کوتاه «کلاس رانندگی» تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ در پلت‌فرم «وُدیو» (http://vodio.ir/dl) ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.