تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
کد خبر : 47749

ادامه‌دار بودن پس‌لرزه‌های بندر گناوه/ثبت زمینلرزه ۳.۵ در تنب بزرگ

ادامه‌دار بودن پس‌لرزه‌های بندر گناوه/ثبت زمینلرزه ۳.۵ در تنب بزرگ

بررسی رخدادهای لرزه‌ای در هفته گذشته؛ ادامه‌دار بودن پس‌لرزه‌های بندر گناوه/ثبت زمینلرزه ۳.۵ در تنب بزرگ در هفته گذشته علاوه بر ادامه‌دار بودن پس‌لرزه‌های زلزله ۵.۹ بندر گناوه استان بوشهر زلزله‌هایی ب..

بررسی رخدادهای لرزه‌ای در هفته گذشته؛

ادامه‌دار بودن پس‌لرزه‌های بندر گناوه/ثبت زمینلرزه ۳.۵ در تنب بزرگ

ادامه‌دار بودن پس‌لرزه‌های بندر گناوه/ثبت زمینلرزه ۳.۵ در تنب بزرگ

در هفته گذشته علاوه بر ادامه‌دار بودن پس‌لرزه‌های زلزله ۵.۹ بندر گناوه استان بوشهر زلزله‌هایی با بزرگای بیشتر از ۳ در استان کرمانشاه رخ داد، ضمن آنکه جزیره تنب بزرگ استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ لرزید.

به گزارش ایسنا، در روز ۲۹ فروردین ماه جاری زمینلرزه‌ای به بزرگای ۵.۹ در بندرگناوه استان بوشهر رخ داد که پسلرزه‌های آن تا امروز ادامه داشته است. بر اساس گزارش شبکه ملی شتابنگاری زلزله ایران این زلزله توسط ۲۲ ایستگاه شتابنگاری با حداکثر شتاب ۵۴۰ سانتی‌متر بر مجذور ثانیه در ایستگاه شول آباد بندر گناوه به ثبت رسید.

نقشه ایستگاه‌های شتابنگاری ثبت کننده زلزله ۵.۹ بندر گناوه

علاوه بر آن در استان کرمانشاه زلزله‌هایی به بزرگای بیشتر از ۳ به ثبت رسید، ضمن آنکه جزیره تنب بزرگ استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ لرزید. جزئیات زمینلرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۴ اردیبهشت:

زلزله‌ای به ثبت نرسید.

یکشنبه ۵ اردیبهشت

در مریوان کردستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۷ کیلومتری زمین به ثبت رسید که کانون آن در ۲۵ کیلومتری مریوان، ۳۰ کیلومتری بوئین سفلی و ۳۱ کیلومتری چناره بوده است.

دوشنبه ۶ اردیبهشت

در عسلویه استان بوشهر زلزله ۲.۸ و در کنگ استان هرمزگان زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

سرپل ذهاب استان کرمانشاه با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۸ در عمق ۸ کیلومتری لرزید که کانون آن در ۱۱ کیلومتری سرپل ذهاب، ۲۵ کیلومتری قصر شیرین و ۲۹ کیلومتری گیلانغرب بوده است.

بندرگناوه استان بوشهر با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۸ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۵ کیلومتری بندر گناوه، ۳۰ کیلومتری بندر ریگ و ۴۱ کیلومتری امام حسن این استان بوده است. دو زلزله ۲.۸ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت

چوار استان ایلام با زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۸ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۶ کیلومتری چوار، ۱۷ کیلومتری ایلام و ۱۸ کیلومتری ایوان این استان گزارش شد.

در رویدر استان هرمزگان زلزله ۲.۹، ویس استان خوزستان زلزله ۲.۷، سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۷ و در دو گلباف استان کرمان زلزله ۲.۶ و ۲.۹ رخ داد.

در بندرگناوه استان بوشهر بعد از زلزله ۲.۷، زلزله دیگری با بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد که کانون آن در ۳۰ کیلومتری بندر گناوه، ۳۲ کیلومتری بندر ریگ و ۳۹ کیلومتری شبانکاره این استان گزارش شد.

چهارشنبه ۸ اردیبهشت

در شیراز استان فارس زلزله ۲.۵ و در قلعه گنج استان کرمان زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

در نودژ استان کرمان بعد از زلزله ۲.۸، زلزله دیگری با بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۲۳ کیلومتری نودژ و ۳۲ کیلومتری کهنوج استان کرمان و ۲۵ کیلومتری زیارتعلی استان هرمزگان بوده است.

بندر گناوه زلزله ۳.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در۲۵ کیلومتری بندر گناوه، ۳۰ کیلومتری امام حسن و ۳۵ کیلومتری بندر ریگ این استان گزارش شد. سه زلزله ۲.۸، ۲.۶، ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری و ۳.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه به شمار می‌رود.

سرپل ذهاب استان کرمانشاه با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۶ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۶ کیلومتری سرپل ذهاب، ۱۹ کیلومتری گیلانغرب و ۳۳ کیلومتری کرند این استان بوده است. زلزله ۲.۹ از دیگر زلزله‌های این منطقه است.

در زیارتعلی استان هرمزگان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۸ کیلومتری به ثبت رسید که کانون آن در ۲۰ کیلومتری زیارتعلی استان هرمزگان و ۲۷ کیلومتری نودژ و ۳۳ کیلومتری کهنوج استان کرمان بوده است.

تازه آباد استان کرمانشاه زلزله ۳.۳ در عمق ۶ کیلومتری را تجربه کرد که کانون آن در ۱۷ کیلومتری تازه آباد، ۲۷ کیلومتری جوانرود و ۳۳ کیلومتری کوزران این استان بوده است.

پنج شنبه ۹ اردیبهشت

در بندرگناوه استان بوشهر زلزله ۳.۱ در عمق ۲۰ کیلومتری به ثبت رسید. زلزله ۳.۱ در عمق ۱۲ کیلومتری و زلزله ۲.۹ نیز رخ داد.

در امام حسن استان بوشهر زلزله ۲.۵، کوزران استان کرمانشاه زلزله ۸، نگین شهر استان گلستان زلزله ۲.۶ و بالاده استان فارس زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

جزیره تنب بزرگ استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۳۹ کیلومتری جزیره تنب بزرگ، ۴۶ کیلومتری لافت و ۴۷ کیلومتری بندر خمیر این استان بوده است.

جمعه ۱۰ اردیبهشت

زلزله کونانی استان لرستان با بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری اولین زلزله روز ۱۰ اردیبهشت ماه بود که در ۷ کیلومتری کونانی و ۱۱ کیلومتری گراب استان لرستان و ۲۲ کیلومتری بدره استان ایلام گزارش شد.

چلگرد استان چهارمحال و بختیاری با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۷ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۳ کیلومتری چلگرد استان چهارمحال وبختیاری و ۴۵ کیلومتری فریدون‌شهر و ۵۳ کیلومتری افوس استان اصفهان رخ داد.

سیرچ استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۷ کیلومتری را تجربه کرد و کانون رومرکز آن در ۵ کیلومتری سیرچ، ۲۱ کیلومتری اندوهجرد و ۲۸ کیلومتری ماهان بوده است. زلزله ۲.۶ از دیگر رخدادهای این منطقه است.

در خانه زنیان استان فارس زلزله ۲.۶ رخ داد.

خشت استان فارس زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۴ کیلومتری خشت و ۱۸ کیلومتری کنار تخته استان فارس و ۲۷ کیلومتری وحدتیه استان بوشهر بوده است.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.