تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹
کد خبر : 73827

اخطار! تا زمانی که این مقاله رایگان را نخوانده اید از سونوگرافی استفاده نکنید.

اخطار! تا زمانی که این مقاله رایگان را نخوانده اید از سونوگرافی استفاده نکنید.

سونوگرافی یکی از شناخته شده ترین دستگاه های تصویربرداری پزشکی در دنیای امروز است. بسیاری از پزشکان به دلیل بی خطر بودن سونوگرافی، این اسکن را در اولویت قرار می دهند. سونوگرافی یک دستگاه پزشکی ساده و جمع و جور است. به راحتی قابل جابه جایی است و نسبت به سایر روش های تصویربرداری پزشکی …

سونوگرافی یکی از شناخته شده ترین دستگاه های تصویربرداری پزشکی در دنیای امروز است. بسیاری از پزشکان به دلیل بی خطر بودن سونوگرافی، این اسکن را در اولویت قرار می دهند. سونوگرافی یک دستگاه پزشکی ساده و جمع و جور است. به راحتی قابل جابه جایی است و نسبت به سایر روش های تصویربرداری پزشکی پیچیدگی کمتری دارد در کل می توان گفت که سونوگرافی ایمن، مقرون به صرفه، غیر تهاجمی و قابل حمل است.

علی رغم وجود سیستم های پیشرفته پزشکی امروزی، سونوگرافی همچنان یک دستگاه دقیق علمی است که بر اساس امواج صوتی ساده ساخته شده است. پزشکان با ارسال امواج صوتی با فرکانس بالا به بدن، پژواک هایی (بازگشت صدا) را که از بافت ها و اندام های بدن منعکس می شود، به تصاویر رنگارنگ و بصری تبدیل می کنند که اطلاعات پزشکی ارزشمندی را ارائه می دهند. بیماری قلبی، سکته مغزی، ناهنجاری‌های شکم یا دستگاه تناسلی، سنگ‌های صفراوی، آسیب کبدی و اختلال عملکرد کلیه، همگی نشانه‌های آشکاری دارند که سونوگرافی می‌تواند به شناسایی آنها کمک کند.

با شروع به عنوان علم ناوبری، اولین شکل اولتراسوند، به نام SONAR، در کشتی های جنگی در طول جنگ جهانی دوم برای جهت یابی در دریاها با پرتاب امواج صوتی از کف اقیانوس و تفسیر پژواک استفاده شد. در اواخر دهه ۱۹۴۰، دانشمندان آزمایش این امواج صوتی را به عنوان روشی جدید برای تصویربرداری از بدن انسان شبیه به اشعه ایکس آغاز کردند. در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، پزشکان از سونوگرافی برای بیماران قلبی استفاده می‌کردند، در حالی که در موارد مامایی، زنان و زایمان و کاربردهای شکمی نیز فعالیت می‌کردند. در دهه ۱۹۷۰، تصویربرداری در مقیاس خاکستری معرفی شد که اولین فرصت را برای پزشکان فراهم کرد تا مقطعی از آناتومی یک فرد را ببینند. در اوایل دهه ۱۹۸۰، نرم افزارهای کامپیوتری به فناوری اولتراسوند ملحق شدند تا عصر سونوگرافی نوین را آغاز کنند. امروزه سونوگرافی یک ابزار تشخیصی پیچیده و یکپارچه کامپیوتری است که بینش بصری پویا و واضحی را در مورد بدن انسان ارائه می دهد.

امروزه، زنان باردار یکی از مشتری های پروپا قرص سونوگرافی هستند. بسیاری از خانم های باردار در طول زمان حاملگی معمولا ۳ تا ۵ بار سونو می شوند. از طرف دیگر، بیماران کلیوی نیز یکی دیگر از افرادی هستند که نیاز زیادی به سونوگرافی دارند. همه این افراد معمولا به سختی قادر به حرکت هستند. پس همواره برای این افراد، گرفتن نوبت سونوگرافی چندین برابر سخت تر است. معمولا این افراد مجبورند تا از نزدیکان خود برای گرفتن وقت سونوگرافی کمک بگیرند تا دردسر کمتری را تحمل کنند.

از طرف دیگر، سونوگرافی می تواند در تشخیص طیف گسترده ای از بیماری ها در مردان مفید و کاربردی باشد. این بیماری ها می تواند از بیماری قلبی گرفته تا ناهنجاری های غده پروستات یا بیضه ها را در بر بگیرد. در مورد کودکان، پزشکان معمولا از سونوگرافی برای تشخیص انواع بیماری ها و اختلالات استفاده می کنند. یک پزشک ممکن است از سونوگرافی برای بررسی ناهنجاری ها در دستگاه گوارش کودک یا برای علائم آپاندیسیت یا ساختار استخوان نوزاد برای مشکلات هم ترازی مانند دررفتگی مادرزادی لگن یا اسپینا بیفیدا استفاده کند. سونوگرافی سر می تواند هیدروسفالی (آب روی مغز)، خونریزی داخل جمجمه (خونریزی در جمجمه) و سایر شرایط سر را تشخیص دهد.

اخطار! تا زمانی که این مقاله رایگان را نخوانده اید از سونوگرافی استفاده نکنید.

پس می توان دید که سونوگرافی برای همه افراد فارغ از جنسیت و سن فرد مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی تعداد افرادی که به دنبال گرفتن نوبت سونوگرافی هستند تقریبا از سایر روش های تصویربرداری پزشکی بیشتر است.

انجام سونوگرافی برای بسیاری از افراد معمولا حداقل یک بار انجام اسکن توسط خود یا سایر آشنایان اتفاق افتاده است. اما گرفتن نوبت سونوگرافی همیشه کار راحتی نیست. خصوصا گرفتن نوبت سونوگرافی در تهران یا شهرهای پرجمعیت مانند شیراز یا اصفهان یا مشهد از این سخت تر هم می شود. نوبت سونوگرافی بایستی از مراکز خصوصی یا دولتی به صورت حضوری رزرو شود. همین امر باعث می شود تا شما برای گرفتن نوبت سونوگرافی کلی به دردسر بیافتید.

اما اسکن طب یک راه حل ساده و رایگان در اختیار شما قرار داده است. شما می توانید به راحتی هرچه تمام تر از نزدیک ترین محل و سریعترین شکل ممکن نوبت سونوگرافی رزرو کنید. تنها کافیست تا در اسکن طب وارد صفحه دریافت نوبت شوید. یک مرکز در شهر خود انتخاب کنید. زمان اسکن و تاریخ سونوگرافی را مشخص کنید. اطلاعات تماس خود را وارد کنید و دکمه دریافت نوبت را فشار دهید. سپس منتظر بمانید تا یک پیامک حاوی تاییدیه سونوگرافی خود از سمت مرکز تصویربرداری سونوگرافی مورد نظر دریافت کنید. بعد از آن می توانید ۳۰ دقیقه قبل از نوبت سونوگرافی خود به مرکز مراجعه کنید و بدون دردسر اسکن سونوگرافی مربوطه را انجام دهید.

بله به همین سادگی شما می توانید وقت سونوگرافی بگیرید و اسکن خود را از طریق اسکن طب انجام دهید. ما در اسکن طب WWW.SCANTEB.COM هیچگونه مبلغی از شما دریافت نمیکنیم و کلیه مراحل گرفتن نوبت سونوگرافی رایگان است. پس بدون هیچ نگرانی نوبت سونوگرافی خود را از اینجا رزرو کنید.

 

اخطار! تا زمانی که این مقاله رایگان را نخوانده اید از سونوگرافی استفاده نکنید.

 

 

 

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.