تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
کد خبر : 52109

اختراع "دستگاه فشارسنج بدون کاف" و "دستبند آلزایمر" توسط بانوی نخبه ایرانی

اختراع "دستگاه فشارسنج بدون کاف" و "دستبند آلزایمر" توسط بانوی نخبه ایرانی

اختراع “دستگاه فشارسنج بدون کاف” و “دستبند آلزایمر” توسط بانوی نخبه ایرانی – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ “نشست خبری و مراسم رونمایی از مدال‌ها و نوآوری‌های جهانی تیم اختراعات..

اختراع "دستگاه فشارسنج بدون کاف" و "دستبند آلزایمر" توسط بانوی نخبه ایرانی – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ "نشست خبری و مراسم رونمایی از مدال‌ها و نوآوری‌های جهانی تیم اختراعات ایران" پیش از ظهر امروز در محل باشگاه خبرنگاران پویا برگزار شد.

"زهرا قضاوی" عضو تیم اختراعات ایران در این مراسم گفت: دستگاه اختراعی من "دستگاه فشارسنج بدون کاف" است که این دستگاه می‌تواند بسیاری از مشکلات پزشکی را حل کند و قادر است ویروس کرونا را تشخیص بدهد؛ این دستگاه با این دقت و پارامترهایی که دارد برای نخستین بار در جهان طراحی شده است و می‌تواند در داخل بیمارستان‌ها، مطب‌ها و کلینیک‌ها مورد استفاده قرار بگیرد؛ تکنولوژی این دستگاه بسیار بالاست اما روش کار با آن بسیار راحت است. این دستگاه قادر به اندازه‌گیری فشار خون بدون کاف است همچنین قادر است با استفاده از دو انگشت در دو دست، سیگنال‌های خاصی از جمله نرخ تنفس را اندازه‌گیری کند.

علم و تکنولوژی , علمی ,

وی با اشاره به موفقیت‌های جهانی طر‌ح‌های اختراعی خود تصریح کرد: این طرح بعد از ورود به دانشگاه MIT توانست جزو ۳۰ طرح برتر شود و توانست مدال نقره را از مسابقات اختراعات جهانی ترکیه کسب کند و همچنین مدال نقره از مسابقات کروواسی را نیز کسب کرده است.

قضاوی با اشاره به اختراع "دستبند آلزایمر" و ویژگی‌های آن گفت: این دستبند برای بیماران خاص، افراد آلزایمری و کودکان بین ۴ تا ۱۳ سال طراحی شده است تا مشکلات آنها برطرف شود؛ در این دستبند به‌صورت بارکد یک‌سری اطلاعات ضروری مثل اطلاعات پزشکی، داروهای ضروری مصرفی ثبت می‌شود و یک شخص عادی نیز می‌تواند از این دستبند استفاده کند به‌عنوان نمونه پزشکان می‌توانند با اسکن این بارکد در دستبند، به اطلاعات پزشکی دست پیدا کنند؛ در شرایط کرونایی نیز اگر تست شخص مثبت شود می‌توان با هماهنگی مراکز درمانی، دستبندی برای آنها درنظر بگیریم که قابلیت RFID آنها را از بین ببریم تا افرادی که کرونامثبت هستند نتوانند از مترو و اتوبوس و وسایل حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنند.

علم و تکنولوژی , علمی ,

این عضو تیم اختراعات ایران گفت: اگر کارهای ثبت اختراع این طرح تمام شود، در مرکز رشد دانشگاه نجف‌آباد این طرح (طرح دستبند) پیاده‌سازی خواهد شد؛ ما تمامی طرح‌ها را به دانش‌بنیانی تبدیل می‌کنیم در واقع بعد از ثبت اختراع، به‌سمت ثبت شرکت دانش‌بنیان می‌رویم یعنی در مرحله اول ایده داده می‌شود، بعد در مسابقات جهانی، مقداری رزومه جمع‌آوری می‌کند و بعد از ثبت اختراع و ثبت شرکت، طرح به معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری می‌رود.

توضیحات نخبه ایرانی درباره "فرمول موفقیت ژنتیکی"/ هزینه هزار میلیارد تومانی کشور برای تربیت هر نخبه!۳۸ مدال جهانی تیم اختراعات ایران رونمایی شدبرگزاری نشست خبری رونمایی از مدال‌ها و نوآوری‌های جهانی تیم اختراعات ایران

انتهای پیام/+

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.